Wracajac do poprzedniego tematu, pan z salonu wyjasnił mi że gaz pracuje między 2500 a 4000 obrotów oczywiście załącza się przy wyższej temperaturze niż instalacje instalowane w innych punktach dotrysk zależny jest od stylu jazdy czyli im bardziej płynnie jeździmy tym mniej benzyny spala. cała filozofia
@Cezar - no właśnie, że nie jest to takie oczywiste. Po pierwsze to Tobie mówiono, że powyżej 2500, na stronie jest raz 3000, gdzie indziej 3100. Jeżeli "dotrysk zależny jest od stylu jazdy" to chcę wiedzieć kiedy dotryskuje i ile. Po to kupowałem samochód z gazem aby oszczędzać. Skoro nie wiem kiedy oszczędzam to trochę słabo, co? W testowym samochodzie w magazynie Auto Moto byłą dioda, która zapalała się przy dotrysku. No i ja głupi myślałem, że to rozwiązanie fabryczne. Przydałaby się... Jestem umówiony z serwisem, że mi tak samo zrobią, jak się skończy gwarancja... Jaszcze paręnaście miesięcy... ]:->
Fakt brak takiej diody trochę dezorientuje pytałem się kilku osób które mają do czynienia z tymi instalacjami (użytkownicy) i żaden tego tak do końca nie potrafił wyjaśnić to samo tyczy się serwisu każdy twierdzi jedno i powtarza jak mantrę wszystko to co juz jest opisane. Nie wiem czy to dobrze rozumiem ale po mojemu jedziesz np.50 wciskasz pedał gazu delikatnie dotrysku brak "wciskasz do dechy" dotrysk jest, teraz tylko kwestia kiedy jest ta granica bez diody ciężko może pytanie należy sie serwisowi czy takie rozwiązanie mogą zainstalować.
info z ASO: na niskich obrotach chodzi wyłącznie na benzynie. chodzi równiutko. dostroili mi, żeby na niskich obrotach (np. na postoju) chodził na gazie i ... mimo wszystko jest dotrysk benzyny - charakteryzuje go lekkie szarpnięcie. wg serwisanta tak właśnie objawia się dotrysk benzyny na wolnych obrotach. przestawił mi też, aby na benzynę przełączał się po przekroczeniu 4500 obrotów. a na pytanie o dotrysk, zawsze otrzymuję odpowiedź: tym steruje komputer.
MPI, czyli usprawniony HTP to bardzo prosty, niezawodny silnik. Żadnych turbosprężarek, kół dwumasowych, ani jakiś magicznych systemów recyrkulacji spalin i filtrów cząstek stałych. Są to dobre, niezawodne silniki, stosunkowo tanie w eksploatacji. Nie wiadomo jak się będą sprawowały z LPG, za krótko jeżdżą, ale zagazowywane prywatnie Fabie z podobnym silnikiem przejeżdżały po ćwierć miliona kilometrów beż żadnych problemów. (swoją drogą to powoduje, że dotrysk nie do końca do mnie przemawia...). Teoretycznie dotrysk powinien jeszcze dodatkowo zapobiec najczęstszemu problemowi, czyli wypalaniu gniazd w cylindrach. Z minusów to brak mocy i stosunkowo wysokie spalanie... Coś, za coś...
Czy ktoś może przybliżyć jakie obroty są zdrowe i miłe dla tego silnika? Już dotarłem silniczek i nawet jest dość sprężysty:) od 2500 zauważam fajny ciąg...:) jak jest zimny, to jakich obrotów nie przekraczać?
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.