FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Żarówki
  • Wg opisu - te oprawki mają wbudowany układ do CAN-bus. Z kolei komputer pokładowy nie "czuwa" nad oświetleniem tablicy, więc nie potrzeba tam układu CAN. Dalej pytanie - czy tam są wymienne diody led? Jak która wypowie służbę - to będziesz kupował całą nową oprawę?
    Cena wg mnie jest niesamowicie zawyżona. Nie odpowiada "zawartości".
    Czy nie prościej pozostać przy oryginalnych oprawkach - i wymienić same żarówki na proste LED-y? Efekt optyczny będzie ten sam. 
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen właśnie nie jestem pewien jak jest w Rapidzie, ale w Golfie zmiana samych żarówek owocowała kontrolką na maxi-dot.
  • Sprawdź to prosto sam: wyjmij jedną żarówkę z oświetlenia tablicy i uruchom zapłon (czy silnik). Przekonasz się.
    Żarówki LED - moduły led - mają na tyle mały pobór prądu, że komputer może taki układ bez CAN-busa potraktować jako niemal zerowy pobór prądu, jaki występuje w razie spalenia żarówki. Tyle tylko, że obwód oświetlenia tablicy nie jest sygnalizowany przez komputer.
    Taka sytuacja może nastąpić dopiero po spaleniu się wszystkich 4 żarówek w tylnym kloszu.
    Pozdrawiam  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen, nie zgodzę się. Nad tablicą też czuwa CAN, tylko że błąd pojawi się dopiero po spaleniu obydwu żarówek (patrz instrukcja). Tak więc jeżeli założysz obydwa LEDy bez CAN BUS to wywali błąd. Co do tych lampek z linku, miałem sam kupować, ale dowiedziałem się, że baaaardzo ciężko jest wpiąć kostkę z auta w te lampki - problem z wykonaniem pinów w lampce. Ja do dzisiaj nie umiem wyjąć lampki, więc odpuściłem sobie. Próbowałem nieraz, ale boję się że w końcu rozwalę lampkę albo uszkodzę lakier.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • @Maciek_1991 Dzięki, no i mam odpowiedź.
  • Witam. Ja pracuję w hurtowni motoryzacyjnej i H7 kosztują 5 zł. W sklepach narzucają dużą marże. 
  • @Maciek_1991 Nikt nie zmusza Cię byś zię zgadzał. I nie warto opowiadać niesprawdzone fakty. Stan połączeń układu oświetlenia tablicy jest na bezpieczniku nr 35. Do niego są podpięte: oświetlenie wyłączników, tablicy, światła pozycyjne, spryskiwacze przednich świateł.
    Wystarczy wyjąć obie lampki, wyciągnąć konektory, włączyć silnik i oświetlenie główne. I kontrolka na tablicy milczy. Tak miałem w swoim R.
    Przy całym oświetleniu tylnej części pojazdu - układ reaguje na spalenie (bądź brak żarówek) w całym obwodzie. Jednak spalenie się pojedynczej żarówki czy dwóch nie jest sygnalizowane. Prąd dalej płynie.  Nie ma więc potrzeby ładować w oświetlenie tablicy LED z Can-busem. 
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Koledzy, jakie żarówki H15 kupić?
    Obecnie założyłem: X-Xenon Look H15 12 Volt 55/15W niby z homologacją. Niestety po ostatniej jeździe nocą żarówki trafiły do kosza, długie światła praktycznie nie istniały. 
    Chciałbym kupić "białe" żarówki (4000-4300k) ale coś markowego i sprawdzonego. 
    Rapid LB | 1.6 TDI CXMA 115KM | MY2016 | Ambition MAX| Biel Candy | Gorzów Wlkp.
  • Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition Max | Beż Cappuccino | 25000km | Łódź
  • Tu się niedawno pojawiły w atrakcyjnej cenie... Niestety wciąż jest to koło 100zł ale chyba taniej nie będzie.
    http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-2715-Osram-H15-Cool-Blue-Intense.html
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYA/Chip 136KM / MY2015 / Elegance Max / Srebrny / 112K / BIelsko-Biała
  • Wszystkie żarówki, które świecą jaśniej lub bielszym światłem mają zdecydowanie krótszą żywotność. Z prostego powodu: Zarnik mocniej się żarzy, bo jest cieńszy, co za tym idzie mniejsza odporność mechaniczna, oraz praca na wyższej temperaturze. Różnice owszem są widoczne, ale nie są tego warte. Jako ciekawostkę podam, że fabryczne philipsy wytrzymały 46 jedna, 54 druga tys km jazdy stritce miejskiej.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Czy są tego warte czy nie, każdy sobie sam oceni.
    Pomijając wszelkie plusy i minusy ileś tam % więcej bielszego światła nikomu nie zaszkodzi.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • supermajku wyjasnij nam - dlaczego kiedy zarnik jest cienszy, zarowka ma wieksza moc ... Mi elektryk mowil, ze przy zmiejszeniu przekroju, wzrasta opor elektryczny. A jak wzrasta opor elektryczny - to prad i moc maleje. A tu podajesz na odwrot, ze moc jest wieksza. Cos tu nie pasuje. To jak to jest? A moze jest odwrotnie - zarnik ma wieksza srednice?
  • Właśnie mniejszą. Napięcie i natężenie jest mniej, więcej stałe w samochodzie(regulator napięcia). Płynie prąd przez żarówkę, która nie jest w stanie go przekazać, bo ma za duży opór, ponieważ drucik jest cienki. drut= żarnik, jak nazwa wskazuje bardzo się grzeje co skutkuje tym, że się żarzy. Do tego stopnia, aż promieniuje widzialnym białym światłem. (też tutaj mówi się o temperaturze barwy w Kelwinach). Aby barwa była bielsza potrzebne większe żarzenie, dlatego spiralka w zarowce jest cieńsza. Do wypełnienia żarówek używa się jodu, jako halogenu lub ksenonu, kiedyś argonu, a wolframu aby nie stopił się żarnik.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • supermajku - natezenie nie moze byc stale w samochodzie ... Natezenie podobno jest zalezne od napiecia albo i oporu odbiornika?
    Piszesz ze prad plynie przez zarowke, ktora nie jest w stanie go przekazac. Jak to mamy rozumiec? A co z nadmiarem pradu, ktory zarowka "nie przyjmie"? Jesli zarnik ma za duzy opor - to chyba ma mniejsza moc? Rozumiem ze im zarnik jest cienszy - tym ma wieksze zarzenie? Troche sie w tym pogubilem.
  • Żarówka nie jest przewodem. Dostateczną energię wykorzystuje do świecenia. Drut gdy włożysz do kontaktu to też się zagrzeje, aż do czerwoności. Kwestia drutu. Tak przy takim samym prądzie czym cieńszy żarnik tym mocniej się rozgrzeje. Zwróć uwagę, że przedłużacz potrafi się rozgrzać.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Przez zarowke plynie prad by swiecila. Inaczej by nie dzialala. A tu podajesz ze nie jest przewodem.... Ale zarowka na pewno nie jest izolatorem.
    Jak podajesz - ze prad i napiecie sa mniej wiecej stale w samochodzie, to czy to oznacza ze kazdy odbiornik w samochodzie ma taka sama moc? A przeciez podaja ze kazdy typ zarowki ma inna moc. A jaka energie wykorzystuje zarowka do swiecenia?
    Jak mamy taki sam prad a dajemy coraz cienszy przewod - to raczej mniej sie zagrzeje?  Im mniejszy zarnik tym ma miec wiekszy opor przy takim samym pradzie?
    Dzisiaj podales tyle informacji, a nie wszystkie dokonczyles, ze trudno sie w tym polapac. Sprobuj to troche uporzadkowac i podac nam lopatologicznie.
    Idac do sklepu nawet sie nie zastanawiamy przy zakupie zarowki jakie to z jednej strony proste a z drugiej ... az sie wlos jezy.
  • Sam sobie utrudniasz. Prąd samochodzie ma ok 12V i to jest mniej więcej stale. Moc (najczęściej podawana w Watach) to jest co innego, moc to wartość fizyczna, która określa ilość pracy wykonanej w danej jednostce czasu. Dla przykładu wymiar konia mechanicznego równa się pracy: podniesienia 75kg na wysokość jednego metra w ciągu jednej sekundy. Wracając do tematu. Fizykiem nie jestem lecz doskonale pamiętam to i owo. Dla żarówek wykorzystywanych do reflektorów samochodowych, regułą jest fakt czym jaśniej świeci, tym krócej świeci. Co do przewodów i złożoności materii: Weź cienki drucik przyłóż do obu biegunów akumulatora i trzymaj. Gdy się oparzysz, a akumulator już rozładuje będziesz doskonale wiedział o co chodzi.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Supermajku  - prąd to ma natężenie podawane w amperach, a w voltach to podawane jest napięcie. I to napięcie jest mniej więcej stałe w samochodzie. Mając stałe napięcie możemy wpływać na tzw.płynący prąd (czyli jego natężenie podawane w amperach) poprzez zmianę oporności  (rezystancji). Im większy opór tym mniejszy prąd i teraz inżynier musi tak zaprojektować żarówkę aby miała największy możliwy opór i prąd płynący przez nią był najniższy - małe zużycie energii i oczywiście aby świeciła najjaśniej.

     To co napisałeś to tak jakbyś podał, że twoje auto przyspiesza w ciągu 120km/h. 
    Rapid LB | 1.2 MPI + lpg 75 KM cgpc | MY 2015 | Ambition MAX | biały | 333 000 km | mazowieckie
  • Liczylem na Ciebie - ze podasz nam cos wiecej o zarowkach. Ale Ty sie wykreciles - a sprawe przelozyles na mnie. Rzekomo sam sobie utrudniam. Ale co? Nikt tu nie pytał o moc jednego konia. To akurat pamietasz. Dajesz tu definicje o ktore nikt nie pyta. A co dalej?
    Piszesz o pradzie 12 V w samochodzie ...
    Twoje twierdzenie zarowka nie jest przewodem pozostalo bez wyjasnienia.
    Ciagle mam dawac drut do gniazdka czy akumulatora? A moze po prostu napiszesz jasniej i rzeczowo?
    Stale tylko twierdzisz ze zeby zarowka dawala wiecej swiatla to musi byc cienki drut. A nie moze byc tak, ze drut (zarnik) jest po prostu krotszy?
    Podajesz ze moc (zarowki) podawana jest najczesciej w W. Ale chyba nikt sie nie spotkal z inna jednostka mocy zarowek?
    Liczymy na Twoja wiedze, praktyke i doswiadczenie zawodowe i proste wyjasnienie.

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?