FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Żarówki
  • crady  raczej właśnie wyższa temp barwowa osiąga się poprzez skrócenie żarnika a to niestety obija się na trwałości (info od przedstawiciela firmy osram).
    Ale to nie wszystko, trwałość żarówki jest też zależna w dużym stopniu od napięcia panującego w instalacji elektrycznej auta, producenci sprawdzają czas świecenia przy 13,2V  a instalacje samochodowe maja rożnie poustawiane regulatory napięcia na alternatorze i dochodzą one w nowoczesnych autach do 14,5V .
    Dlatego przy wyższym napięciu żarówka da też więcej światła ale szybciej się przepali niż zakładane np. 600 czy 1000h (nie pamiętam)
    Jest parę artykułów na necie o testach żarówek zwykłych, long lifie i tych z +x% więcej światła  skorelowane w czasie i uwzględniające różne napięcia zasilania i wychodzi że w najmniej korzystnych warunkach lampka poświeciła ok. 150-200 godzin z planowanych 1000 godzin
    Inna sprawa to te + ileś więcej % światła  w stosunku do standardowej żarówki. Otóż załóżmy że odpalamy plusy i zwykłe w identycznej instalacji, identycznych kloszach samochodowych  i o tym samym napięciu to łączny strumień świetlny wyrażany w lm (lumeny)  w obu przypadkach powinien być taki sam, różnica będzie  w kolorze światła  oraz w natężeniu strumienia światła w odległości chyba 25 i 75m. Po prostu wiązka ma lepszy rozkład i nie traci lm na świecenie w niebo i za bardzo na boki tylko wiązka pada tam gdzie powinna, uzyskuje się to właśnie poprzez skrócenie żarnika, i tymi % mamią nas marketingowcy ukrywając druga stronę medalu czyli trwałość
    Przepraszam za prosty język bez sformowań fizycznych ale temat jest bardzo obszerny i spokojnie można by było napisać z tego prace dyplomową.   
    Osobiście kupuje te +xx% bo jest różnica w rozkładzie światła ale biorę zawsze dobre marki żadnych pseudo hid xenon czy laser, bo to są tandety a przy zastosowaniu w nich niebieskich filtrów świecą dużo gorzej od zwykłych lampek.
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 55000+km | Bielsko-Biała
  • O jej nie umiem, aż tak dokładnie wytłumaczyć dlaczego jedna żarówka od drugiej świeci jaśniej. Pisałem o najistotniejszym zagadnieniu potrzebnym dla motoryzacji. O tym że żarówki "PLUS super" mają mniejszą żywotność. Ponieważ mają cieńszy drut. Kiedyś w popularnym czasopiśmie motoryzacyjnym najtańsze europejskie tungsramy wypadły jako te co mają najlepszy stosunek ceny do jakości. Odrazu odradzam topdrive bo palą się szybko. Philips, Bosch, osram, tungsram, hella, należą do czołówki europejskich producentów. Uważam, że tutaj trzeba szukać.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Należy też pamiętać, że światła do jazdy dziennej znacznie wydłużają okres świecenia mocniejszych żarówek. W Octavii I Philipsy +130% wytrzymały mi ponad rok ( jak dla mnie super )  bez świateł do jazdy dziennej. Nic wiecznie świecić nie będzie.
    A jak ktoś chce sobie poprawić oświetlenie to może : www.hidretrofit.pl
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Miał ktos przyjemność jeździć na Philips'ach H7 +100% ? Jak to świeci ?
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Mam Philips +130% i zauważalnie mocniej świecą, barwa delikatnie bielsza niż oryginalne. Polecam.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition Max | Beż Cappuccino | 25000km | Łódź
  • Jeśli trawisz tygodnik Auto Świat to w numerze 51/2015 z 14 grudnia 2015 r. (do znalezienia w wersji elektronicznej) jest test żarówek H7 wszelakiej maści.
    Może z tego wyciągniesz jakieś wnioski nie tylko na temat tych Philipsów.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Dla mnie te testy sa ...... bo musza byc :) 
    Jak sie raz sprobuje ksenonow to ..... koniec :)
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Co powiesz na LEDy....
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Nabylem wlasnie za 70 zł. takie cudo..... zobaczymy jak swieci :)
    supermajku  nie wiem, nie miałem, nie mam zdania na razie....
    image.jpeg
    3264 x 2448 - 3M
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • yunior81 będziesz zadowolony z jakości i rozkładu światła a i cena dobra.
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 55000+km | Bielsko-Biała
  • Żarówki wymienione. Pomimo kiepskiego dojścia przy akumulatorze, wymiana poszła, rzekł bym, bardzo sprawnie. Czekam aż się ściemni i zobaczymy co one potrafią  ;)
    Oryginalnie siedziały Philips'y Germany
    ps Rapid jest mega oszczednie zaprojektowany. Zarowki trzymaja sie " na wcisk " , cuda panie cuda.

    image.jpeg
    3264 x 2448 - 2M
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • W porównaniu do oryginałów zobaczysz duuużą różnicę. Na plus oczywiście.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Style MAX + dodatki | Beż Cappuccino | ~ 12500km | Sosnowiec
  • A wiec, jak to mowia szalu nie ma :) jest lepiej, jaśniej ale moim zdaniem roznica nie jest warta tych 70 zl. w moim przypadku. Wczesniej po przesiadce ze zwyklej H4 na H4 Philips +130% roznica byla na łał. 
    Czas chyba zakombinowac z ksenonem i nie stosowac pol srodkow. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • @yunior81: Rapid jest mega oszczędnie zaprojektowany...
    Tak naprawdę - to Skoda wykorzystała istniejące standardy cokołów i samych żarówek. Te cokoły były już kilka - kilkanaście lat temu opracowywane, a Skoda je tylko zaadaptowała do swoich pojazdów. Tak jak zresztą i inne firmy i pozostałe standardy żarówek (i nie tylko). Także cudów (ze strony Skody) nie ma :)    
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Pewnie masz rację, natomiast ja się 1 raz spotkałem z takim mocowaniem żarówki - jak dla mnie żadna oszczędność.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • @yunior81
    "A wiec, jak to mowia szalu nie ma :) jest lepiej, jaśniej ale moim zdaniem roznica nie jest warta tych 70 zl."
    A to mnie zdziwiłeś. W moim poprzednim Nissanie (żarówki H4) jak założyłem Night Breakery to była duża różnica. Inna sprawa, że tam nawet na standardowych żarówkach reflektory świeciły dużo lepiej niż te w Rapidzie ... 
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Style MAX + dodatki | Beż Cappuccino | ~ 12500km | Sosnowiec
  • Wczoraj miałem okazję zobaczyć jak świecą ksenony w Rapidzie i stwierdzam, że jak ktos chce poprawić sobie oświetlenie drogi to proponuje bardziej ten kierunek ;)
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Aż tak złe nie są :), ale w poprzednim nissanie jak i we wcześniejszym peugeocie było lepiej. 
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Style MAX + dodatki | Beż Cappuccino | ~ 12500km | Sosnowiec
  • Te same żarówki zamontowane w kilku różnych pojazdach będą świeciły inaczej. I inne też będą opinie (wrażenia) kierowcy. Składa się na to kilka czynników:
    powierzchnia odbłyśnika reflektora - w różnych samochodach to są różne wielkości,
    kształt odbłyśnika reflektora - w zależności od firmy jest wiązka światła bardziej lub mniej skupiona.
    Oba powyższe czynniki są praktycznie po za zasięgiem kierowcy - nie ma możliwości regulacji. Jedynie po kilku/kilkunastu latach eksploatacji, przy odczuwalnym obniżeniu strumienia światła, można wyczyścić wewnętrzną część reflektora, zwłaszcza jej części na których osiada i może przypalać się pył. Ważną częścią jest pokrywa reflektora - u nowych samochodów bez znaczenia, dopiero z upływem czasu - powierzchnia reflektora matowieje i pochłania sporą część energi świetlnej.
    Innym czynnikiem wpływającym na wielkość strumienia świetlnego jest stan instalacji elektrycznej. Nie tylko napięcie akumulatora ma znaczenie, ale ważna jest instalacja wiązki przewodów do reflektora, jej stan, przekrój, długość, opory w miejscach połączeń,... Nawet jak instalacja jest sprawna, to przy niekorzystnych układach, do żarówki może dochodzić prąd o dużo niższym napięciu, co znacząco osłabia strumień świetlny żarówki.
    Dla porównania "mocy" żarówek czy ich lepszych/gorszych parametrów można (a nawet należy) wykorzystać ten sam samochód, w którym jest ten sam reflektor i ta sama instalacja, o niemal tych samych parametrach elektrycznych. Dopiero zamiana pary żarówek w takim samym pojeździe może dać w miarę obiektywne porównanie testowanych żarówek, przez kierowcę.
    Porównywanie czy odwoływanie się do wrażeń ze świateł innego pojazdu z przed kilku lat jest obarczone wielkimi wrażeniami subiektywnymi. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Rapid_TSI  ONB nie są złe. Różnica w stosunku do standardowej żarówki jest widoczna gołym okiem.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?