Po przejechanych 1000 km SKODĄ RAPID SPACEBACK TSI 85 pragnę
podzielić się swoimi uwagami:
1.
CENA – 45.500 za Ambition MAX +Swing + metallic
+ pełnowymiarowe koło z wyprzedaży 2014 to moim zdaniem „interes życia”; w
porównywalnej cenie byłbym skazany jedynie na klasę B (proponowano mi Peugeota 208 1,2), ewentualnie Dacię LOGAN/SANDERO;
2.
WYMIARY – chodzi mi tutaj o wymiary zewnętrzne;
SB to moim zdaniem zgrabny i poręczny samochód; z uwagi na szerokość i długość
(w porównaniu z LB) idealny do parkowania (praktyczny dodatek w postaci tylnych
czujników); mieszkam na osiedlu wielorodzinnym i parkuję na ogólnodostępnym
parkingu, samochód natomiast użytkuję jeżdżąc głównie po mieście (Wrocław) więc
wiem że przy parkowaniu kilka centymetrów z każdej strony robi różnicę; bardzo
dobra widoczność, też do tyłu (znowu przewaga nad LB);
3.
PAKOWNOŚĆ – stosunek wymiarów wewnętrznych do
zewnętrznych; pakowność klasy C w opakowaniu B+; SB idealny dla trzyosobowej
rodziny i psa (golden), którego przeważnie wozimy w bagażniku (na samym początku
pozbyłem się półki i nasze auto stało się „małym kombi”);
4.
WNĘTRZE- wszystko jest na miejscu, intuicyjna obsługa
(pierwszy mój samochód z VAG), plus za skórzaną kierownicę z obsługą radia, wskaźniki oraz radio swing; obsługa nawiewu
to istotnie standardy lat 90tych (chociaż podobny panel był w audi A3
poprzedniej generacji); plastiki, cóż tutaj czuję się „budżetowo”, z drugiej
strony podczas normalnego użytkowania nie stykam się z nimi; poza tym siermiężny plastik na
drzwiach jest łatwy do czyszczenia, cóż klasa premium to niestety nie jest;
5.
SILNIK – TSI 85 to moim zdaniem optymalny wybór
(kwestia subiektywna – przesiadłem się z raczej mułowatego samochodu – benzyna 75
km); idealne osiągi na miasto (elastyczność!) i sporadyczne wyjazdy poza; 5
biegów w zupełności wystarczy – działa płynnie; na autostradach pojawiam się kilka
razy w roku więc 105 km z 6 biegami byłby po prostu strata pieniędzy; bardzo
fajna charakterystyka silnika z turbiną;
6.
SPALANIE – samo miasto 8 l.; mieszany 7l. (w tym
1/3 trasa) – wynik powinni ocenić moi krajanie z Wrocławia;); niestety
codziennie rozwożę rodzinę po praktycznie całym mieście – codziennie przerabiam
w korkach ok. 25-30 km; to nie jazda tylko stanie ;);
7.
REASUMUJĄC – powiem szczerze : bardziej mi pasował
YETI 1,2 105 km; cóż musiałbym dołożyć dodatkowe 18 tyś - a tona razie jest poza zasięgiem
finansowym; jak dla mnie RAPID SB to taki sympatyczny „Miś na miarę moich
możliwości (finansowych)” za 45.500 zł; zakupiłem z dodatkowym pakietem gwarancji, więc za
cenę 2-3 letniego „pełnowymiarowego” samochodu kompaktowego mam spokojną jazdę
na 4 lata i zapewne zero problemu z odsprzedażą; Acha, moim zdaniem,
jeżeli nie ma się 4-5 osobowej rodziny znacznie trafniejszy wybór niż LB (oczywiście to wyłącznie moje subiektywne odczucie)
|
Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!