Witam. Ja zdecydowałem się założyć w listopadzie instalację gazową do swojego samochodu. Wczoraj jeździłem Rapidem z salonu wyposażonym w gaz i jakiejś wielkiej różnicy nie odczułem. Spalanie ma wynosić około 8-9 litrów gazu.
Jest test Rapida 1.2 MPI z gazem w Motorze, ogólnie piszą bardzo pozytywnie o tej konfiguracji (niby przejechali 15 tyś. km) faktycznie średnie spalanie wyszło im 9l/100km, ale dodatkowo ze względu na sekwencyjną instalację LPG zużywane jest, tzn może być ale nie musi paliwo (!!) ok 0,7l PB95 na 100KM koszt przejechania 100km wyszedł wg Motoru, 27zł przy 42 złotych gdyby jeździć 1.2 MPI na samej benzynie
czy macie jakies logiczne miejsce na zamontowanie przełacznika / kontrolek gazu ? salony zgodnie z sugestia producenta montuja z lewej strony w takim miejscu że go zupełnie nie widać zza kierownicy. Może ktoś miał jakieś zdjecia z innego jego umieszczenia (godne polecenia) ?
mogę podzielić się wrażeniem z 2 jazd próbnych. do ok 110 km/h auto chodzi wyłącznie na gazie. potem otrzymuje dotrysk PB. jest dynamiczne, nie odczuwa się spadku mocy przy zasilaniu lpg. w mieście (Wrocław) bardzo dobrze się prowadził, nie zamulał spod świateł, ani przy wyprzedzaniu. na autostradzie (w okolicach Poznania) przyspieszenie dość żwawe, ale powyżej 110-120 km/h widocznie spada. jeśli planujesz dużo jeździć po autostradach (w Polsce mało realne) to prędkości 120-140 km/h są do uzyskania i utrzymania. w mieście - super, poza miastem też się sprawdzi. właśnie na rapida z lpg czekam. poszukaj też testu Motoru na dystansie 15000 km (jest w pdf w necie).
Witam Wszystkich jestem nowy na forum i chciałem podzielić się pierwszymi wrażeniami mojej nowej skody rapid spaceback. Od dnia wczorajszego jestem jej szczęśliwym posiadaczem i wbrew wszelakim opiniom że silnik 1.2 z lpg to muł pociągowy zdecydowałem się na ten samochód po pierwszej jeździe próbnej i muszę powiedzieć że samochód świetnie się sprawdza w mieście i na trasie przejechałem jak na razie ponad 400 km na pełnym baku gazu i jeszcze mam jedną zieloną lampkę na kontrolce stanu paliwa (gazu) zatankowałem również pełny bak 95 i to co z niego ubyło na kontrolce jest nie zauważalne. Ktoś pewnie napisze że jeżdżę jak dziadek w niedzielę do kościoła to tyle mi pali ale tak nie jest samochód jest wykorzystywany do pracy i jeżdżenie od jednego klienta do drugiego pod presją czasu nie pozwala na taki luksus. Napiszę więcej gdy autko będzie po pierwszej wizycie w serwisie.
Mam pytanie tak z czystej ciekawości, czy komputer podaje prawidlowe wskazania zasięgu? Czy "wie" kiedy jedziemy na gazie, a kiedy na paliwie? Przy jakiej prędkości następuje dotrysk paliwa do gazu?
komputer pokazuje spalanie tylko benzyny wskaźnik pojemności zbiornika lpg masz na osobnej kontrolce szkoda że nie zostało to uwzględnione w komputerze. Jeżeli chodzi o dotrysk benzyny jest mało zauważalny między 3 a 4 tys niby coś tam tryśnie ale ja powiem na własnym przykładzie zatankowałem samochód po wyjeździe z salonu miał 5km teraz ma 2800km i nawet 1/3 z baku benzyny nie ubyło więc bez stresu
Po przejechaniu 420 km (głównie w trasie - dojazy do pracy) silnik zużył 3,2 l 98 PB + 28 l LPG co daje 20 zł / 100 km. Średnie spalane gazu to ok. 6,7 l /100km
pierwszy przegląd - 1000 km Czy spotkaliście się może z limitem +/- km ile może różnić się od 1000? Przecież nie jest możliwe wstrzelenie się równo w 1000.
przy odbiorze ostrzegali ze przekroczenie tego limitu choćby o 1 km może spowodować utratę gwarancji na gaz. Wczoraj byłem na tym, przeglądzie - niecałe 10 min pracy i skasowali mnie na 123 zł - a potem się dziwią że ludzie omijają autoryzowane salony z daleka.
mój na pierwszej ponad 300 km trasie spalił ok 8,4 l gazu (jazda spokojna na trasie bez przekraczanie 3500 obr) na drugiej podobnej trasie spalanie było już 7,4 litra w porównaniu do spalania spida i tomjurda to sporo :( (a preferuję jazdę zdecydowanie ekonomiczna bez żadnych szaleństw). Na przeglądzie gazowym w zasadzie nic nie poprawiali - sprawdzili w zasadzie tylko aktualność mapy i szczelność instalacji (chyba "na węch" bo poza laptopem żadnego sprzętu w rękach serwismena nie widziałem)
Witam ponownie. Przy drugim zbiorniku było trochę więcej dynamicznej jazdy i efekt był taki: 7,7 gazu. Kolejny test był w niedzielę - rodzinny wyjazd do Wrocławia: 100 - 110 km/h (autostrada - całe 15 km 130 km/h) przebieg 152 km i weszło 10,75 gazu to daje wynik 7 l LPG/100km
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.