Też miałem 215/35/17 i to na 9,5J :) Więc nie musisz mi mówić jak się na takich zestawach jeździ. Oryginalnie siedziało tam 285/40 bo to koła od chevroleta corvetty były. Mniejsza o to... 185/60 to bardzo wysoka opona i dalej nie widzę powodu, dlaczego niektórzy zmieniają i zapychają na siłę (tym bardziej na zimę) nadkola takimi kartoflami jak 195/65, skoro nadkole nie jest do tego przystosowane. Pewnie że wejdzie... ale nie chce widzieć co tam będzie przy oblepiającym się śniegu. Sam obecnie jeżdżę na 195/65/15 no ale moje auto ma ten rozmiar standardowo. A z 205/55/16 na 15" przeszedłem tylko dlatego, że komplet opon zamiast 1200 kosztuje 800zł :) Na lato i tak mam 18" :)
Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
Opona jako pierwsza odbiera miejskie dziurwy, tak wiec lepiej jak jest jej więcej. Rozmiar 185/65 jest tańszy od 185/60. Zamiana 185/65 na 195/60 czy 205/xx s jest super bo jest szerzej i ładniej, ale na litość boską jeżeli robi się balon, bo zwiększamy też profil, to juz jest na granicy dobrego gustu. Tak więc sprawa wyglądu jest subiektywna, a o gustach nie ma co dyskutować....
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
@fredi88 nie masz już Rapida to nie pamiętasz:), że kółeczka są zbyt małe w tym autku i szczególnie LB wygląda ja kolarzówka na kółkach od składaka:). Ja następne opony daje 195/60 właśnie po to żeby ta przestrzeń w nadkolach była mniejsza.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
15-tki dobre na umiarkowaną jazdę, czyli zima (no i cenowo tańsze). Po prostu są mniej przewidywalne w zakrętach za mało informacji płynie od asfaltu do kierowcy a wole wtedy nie zerkać na deskę czy przypadkiem esp już nie ingeruje. 16-tki a nawet 17-tki to idealna opcja na lato, na 16-tkach wcale tak twardo nie jest bez przesady :)
Napisałem, że jest mniej komfortowo ;) 15" nie jest zła, jeśli do tego dodamy dobrą oponę to jest to i dobre i komfortowe połączenie. Ja na razie mam mieszane uczucia co do 16", pożyjemy, zobaczymy. W ostateczności na wiosnę wpadnie 15' :)
Od 2 tygodni jezdze na zimowych 15 i tak jak pisalem juz wielokrotnie, nie odczuwam prawie zadnej roznicy jesli chodzi o komfort w porownaniu z 16 ktore mam w okresie letnim
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Opona działa niczym sprężyna bez amortyzacji, kołysa się bez regularności. A przy sztywniejszej jest bardziej liniowo. Nie sprężynuje tak bardzo, owszem wybiera prawidłowo i wraca na swoje miejsce i już. Można powiedzieć, że jest mniej gumowa.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
A ja nie zmieniam zdania i uważam, że profil 45 na 16" to porażka, wóz drabiniasty. Rapid ma na tyle twarde zawieszenie, że i na 15" wchodzę w zakręty o wiele szybciej niż samochody klasy C na niższym profilu, a nie udało mi się jeszcze uruchomić ESP. A że buja na autostradzie, to wynik długości auta do szerokości, a raczej rozstawu kół tu już nic nie pomoże, podłoga VW Polo.
Na 15" przy sztywniejszej oponie mniej buja. Esp.... Codziennie go widzę, choć jest tak ustawiony że pozwala na wiele:) ...tutaj wiele to drobne uślizgi.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
lukasz13 nie obraz się chyba nie mówimy o tych samych prędkościach wejścia w zakręt. Rapid wcale taki super twardy nie jest, a w dodatku ma dość wysokie zawieszenie a to nie pomaga. Zawsze niższy profil i szerszy laczek powoduje ze możesz wejść w zakręt z wyższą prędkością. W poprzednim aucie bez esp miałem twardszy zawias i niższy od standardu o 25 mm, oponki 225/40R17 jak są zjazdy lub slimaki krzyżowań dróg ekspresowych kiedy zmieniasz tor jazdy o 270 stopni to potrafiłem wejść w coś takiego oczywiście na suchym asfalcie ok 100km/h i utrzymać tą prędkość aż do wyjścia co ciekawe gumy jeszcze nie piszczały także był jeszcze zapas. W rapidzie na 16-tkach (lato) spróbowałem ok 80 km i więcej bym się bał z powodu zachowania auta a na 15-kach zimowych to raczej przy tej prędkości jazda skończy się na bandzie.
"A ja nie zmieniam zdania i uważam, że profil 45 na 16" to porażka, wóz drabiniasty. Rapid ma na tyle twarde zawieszenie, że i na 15" wchodzę w zakręty o wiele szybciej niż samochody klasy C na niższym profilu, a nie udało mi się jeszcze uruchomić ESP. A że buja na autostradzie, to wynik długości auta do szerokości, a raczej rozstawu kół tu już nic nie pomoże, podłoga VW Polo." Wybacz, ale nie masz pojęcia o czym piszesz :) A miałeś porównanie przy 140 na 15 i na 17 w rapidzie? Wątpię... Ja miałem okazję i na 17" (215/40) jeździ się o wiele pewniej. To samo jest w moim rozrzutniku :D na 195/65/15 przy 130 buja jak cholera. Jak założę letnie 18 (225/40) to jadę jak po szynach. A co do zawieszenia... hehehe seryjne auto i twarde zawieszenie?! A co to jest ferrari żeby amortyzacji nie było? Twardo to jest na gwintowanym zawieszeniu. A rapid to zwykły przeciętniak którym wcale szybko po zakrętach jeździć się nie da. Nawet jestem pewien, że zwykłym golfem pojedziesz szybciej bo nie pieje tak wysoko jak rapid no i ma słuszniejsze rozmiary opon.
Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
Fredi88 jeżeli buja ci autem przy 130km/h na oponach 195/65 R15 "jak cholera" to napraw sobie zawieszenie. Gwarantuje Ci, że przy sprawnym/nowym zawieszeniu na 15" nic nie buja nawet przy 180km/h. Po jaką cholerę jeździsz na 15" skoro prowadzenie samochodu na tych oponach sprawia "ci ból" ? Lubisz sie "męczyć" czy jak ? Trzeba było kupić na zimę 17" i po sprawie. Rapidem nie da się szybko jechać po zakręcie ? Tu mnie rozbawiłeś :) A tak na marginesie twoje 1,9 ALH to w jakim samochodzie siedzi ?
@gross81 nie byłem zwolennikiem małych kółek tylko zwolennikiem 15-stek, bo lubie wyższy profil i dlatego, że tam możesz więcej pokombinować ze średnicą kółka. Przy 16-stkach masz średnice o pół procenta mniejszą niż ja w rozmiarze 185/60 R15:) A jak zmienię oponę na rozmiar 195/60 to średnica całego koła będzie większa o prawie 2% od standardu, więc reasumując to że jedziesz na 16-stkach nie oznacza, że masz większe koła i rapid podobnie śmiesznie wygląda, bo cała średnica koła jest jeszcze ciut mniejsza:)
@fedi88, rzeczywiście jak przy 130 km/h buja ci na 15" to jedź lepiej do ASO z zawieszeniem, bo to nie jest normalne, chyba że jest to efekt zbyt dużej średnicy koła, którą przekroczyłeś przy rozmiarze 195/65 o prawie 5%.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.