Liczby to jedno - ale wrazenia z jazdy - to moga podac wlasciciele czy uzytkownicy danej marki samochodu. Z kolei oni nie maja odniesienia do naszego Rapida. I tu jest problem.
@Rick Oczywiście, że niższy profil i szerszy laczek lepiej trzyma auto, czy ja temu zaprzeczyłem ? Ameryki nie odkryłeś. Ale przecież 215/45/16 w jednym aucie nie musi trzymać tak samo ja w innym prawda? @Fredi88 Mam pojęcie bo już parę aut mam za sobą, a i Golfa miałem i uwierz, że Rapidem wchodzę w zakręty tak samo szybko. Po za tym sztywny zawias to pojęcie względne. Trochę Cię poniosło z tym Ferrari, ja tu porównuję auta osobowe, a nie sportowe, chyba , że twoim zdaniem to to samo.Jeżeli uważasz, że Rapid nie jest twardy to chyba w życiu nie jeździłeś francuzami. @Supermajku Porównać można chćby do Citroena C-Elysee rozstaw kół przód 1501 tył 1470 Rapid przód 1463 tył 1500 Przy czy Rapid jest jeszcze dłuższy o 56 mm. Rozstaw kół przednich jest zdecydowanie za mały.
Założyłem dzisiaj wreszcie zimówki ;-) tak, wiem, ale praca, brak czasu i jakoś tak wyszło... jest duża różnica, a Michałki z indeksem 88 do miasta są super, już zapomniałem jak to jest na 185-kach ;-)
Nie odpowiem Tobie jednoznacznie, bo nie mogę porównać jednakowych mieszanek... zimowe mam 185 88 (560kg)... a porównać mogę jedynie do letnich... byłych 185 84 (500kg) i obecnych 215 86 (530kg)... Nie biorę pod uwagę innych opon w innych autach... subiektywnie powiedziałbym, że Michałki mają fajną miękką gumę, choć wg testów bdb ścieralność, a opony są sprężyste, zwarte, jest takie uczucie, jakby miały zapas w amortyzowaniu, taka "mięsistość" lub tak jak piszesz "gumowatość". Pozdrawiam
Potrzebuje szybkiej i konkretnej odpowiedzi ;) Miał ktoś do czynienia z oponami o oznaczeniu XL - opona wzmocniona ? Jak się na tym jeździ ? Tak samo jak np. na 84T czy mniej komfortowo ?
@yunior81 o tym właśnie mówią powyższe posty... indeks nośności 84 500kg na oponę, 88 560kg na oponę i taka jest różnica. Przy 88 często jest XL (Extra Load). Jeździ się OK, nie stracisz na komforcie... Pozdrawiam
Czy na 100% komfort jest ten sam ? Opona przecież jest wzmocniona a co za tym idzie sztywniejsza..... Z drugiej strony do Rapida brać XL to chyba bez sensu.....
@yunior81 różnica w cenie 84T vs 88T u mnie wyniosła 5pln za szt. Gdybym miał drugi raz kupować, wybrałbym 88T. Wzmocniona = lepsza ;-) Osobiście polecam, wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam ps. komfort jest OK
Panowie co byście wybrali : - Dunlop SP Winter Response 2 - Goodyear Ultra Grip 9 ? Fajne są jeszcze Nokiany ale z oponami XL nie chce mieć już do czynienia ;/
Podczas ruszania na skręconych kołach ( lewo/prawo ) było słychać wyraźne buczenie, dodatkowo przy prędkości 100/120 słychać było wycie ( coś jakby łożysko ). Niestety ale opon XL w rozmiarze 185/60 R15 jest od groma a tylko kilka modeli 84T. Po przesiadce z letnich na zimowe z reguły odczuwa się komfort, mniej odczuwa się nierówności itd. Na XL jedzie sie tak samo jak letnich - ogólnie dla mnie są one bez sensu w takim samochodzie jak Rapid. Opony XL ( wg mnie ) maja konkretne przeznaczenie i nie ma sensu ich montować jeśli producent nie zaleca. Poza wszelkimi "uprzedzeniami" ( nigdy nie miałem dobrego zdania o Pirelli pomimo użytkowania tych opon ) opony Pirelli nawet na papierze szału nie robią: - Pirelli Snowcontrol Serie III 185/60 R15 88 T XL - [E], [B], 71dB vs - Dunlop SP Winter Response 2 185/60 R15 84 T - [C], [B], 67dB - Nokian WR D4 185/60 R15 88 T XL - [C], [A], 68 dB
Zawsze jeździłem na Dunlop'ach ( prywatnie ) i złego słowa nie powiem ( co nie oznacza, że nie ma lepszych opon ;) .
Chętnie bym wziął Nokiany ale już "mam lęki" po przygodzie z XL ;)
@yunior81 na wstępie zaznaczę, że nie chcę Ciebie przekonywać, chcesz 84 to takie będziesz miał ;-) pisałeś, że cena nie ma znaczenia... widzę, że większą uwagę przykładasz do komfortu i głośności opony... a co ze ścieralnością, przyczepnością na śniegu i lodzie oraz jazdą na mokrym? Objawy o których piszesz (wyraźne buczenie / wycie) u mnie nie występują, wręcz przeciwnie jest cicho i przyjemnie, trzymanie rewelacyjne i wreszcie mogę sobie pozwolić na częstszą jazdę po krawężnikach (w porównaniu do 16'' alu). Pirelli, Dunlop, Nokian... mam Michelin XL, może marka ma znaczenie? ;-) Pozdrawiam
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.