Ostatnio zauważyłem drżenie w okolicy prawych drzwi podczas jazdy na kostce brukowej lub podobnej nawierzchni.Po oględzinach ustaliłem, że hałas pochodzi ze źle zamocowanego uchwytu w drzwiach.Jechać do serwisu, czy próbować dokręcić samodzielnie ?
LB 1,2 TSI 110KM MY2016 AMBITION MAX SZARY MATALIK
Będąc wczoraj w ASO klientka przede mną odbierała Rapida. Samochód dostarczony dzień wcześniej na lawecie, ponieważ w trakcie jazdy pod maską pojawił się dym. Serwisant poinformował klientkę, że wszystko jest sprawdzone i nic sie nie dzieje, a przypadki pojawiającego się dymu spod maski już mieli w Rapidach, ale po sprawdzeniu zawsze okazywało się że wszystko ok i nie wiedzą skąd ten dym. Na pytanie czy taka sytuacja powtarzała się w tamtych skodach odpowiedział, że nic nie wie na ten temat. Trochę to dziwne. Czyżby usterka TenTypTakMa?
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Dym- najczęściej konserwacja która dostała się na wydech, miałem tak kiedyś w innym nowym samochodzie. Po prostu pod wpływem ciepła nadmiar świeżej dobrze niezastygniętej konserwacji w nowym aucie kapnął na wydech i się dymiło :)
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
No to u mnie przy przebiegu 138 tys (1.6 TDI 90KM) zaczęła szwankować pompa wody - zaczęło brać płyn chłodniczy. Więc do wymiany. Do tego rozrząd, bo do 180 tys. wolę nie czekać, co zaleca Skoda :-) Najlepsze to to, że niestety Skoda nie wykazała dobrej woli dołożenia do wymiany, mimo że drugie auto w firmie kupione razem z moim miało tą samą przypadłość i tam jakoś dofinansowali naprawę. Chyba wszystko zależy od widzimisie analityka w Poznaniu. W każdym razie zalecam w miarę regularnie sprawdzać poziom płynów, jeśli się robi znaczne przebiegi.
@MIRO, nie pisze tego personalnie do Ciebie ale na roznych forach jest tendencja trzymania sie interwałów serwisowych odnośnie wymiany rozrzadu. Nie wiem dlaczego ale Skoda chyba sama nie wierzy w to co zaleca klientowi. Wymiany rozrzadu kiedys były co 90 tkm, teraz w zależności od silnika sięgają nawet 200 tkm. Jestem w stanie zrozumieć osobę/y, ktore taki przebieg osiągają jeszcze w trakcie gwarancji. Czyli jak cos padnie mamy gwarancje, natomiast ktos kto ma 2 letnia gwarancje a taki przebieg osiągnie długo po jej zakończeniu, jest troche "naiwny", tym bardziej, ze partycypacja w kosztach naprawy przez Skode jest prawie nie realna i zależna od pełnej historii serwisowej, trwającej po zakończeniu gwarancji.
Jasne, akurat ja auto firmowe cały czas serwisuje w Skodzie, póki nikt się tego nie czepia. Gwarancja skończyła się w listopadzie. Lubię mieć fajne auto zastępcze (wczoraj superb a dziś Yeti bo ściągali części ) Rozrząd planowałem robić przy 150 tys. czyli za 2 m-ce, bo robię spore przebiegi. W serwisie usłyszałem że centrala dorzuca się do kosztów części, których wartość wynosi zwykle minimum 800 zł. U mojego kolegi z firmy, któremu też skończyła się gwarancja w listopadzie, dołożyli się do pompy a u mnie odmowa. Żalu nie mam, bo i tak rozrząd zaraz bym robił na następnym przeglądzie, ale opisuję, aby uważać na ilość płynu chłodniczego, żeby nie przegapić momentu awarii pompy (137 tys. i dobre 2,5 roku pracy to słaby wynik).
To i tak dobrze, pompy w VW do 2011r miały wytrzymywać max do 120 tys km, podejrzewam ze producent pomp nic nie zmienił w ich konstrukcji uszcelnienoa tylko wydłuzyli interwał zmiany
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
U mnie od wczoraj po puszczaniu sprzęgła słychać dosyć głośne stuknięcie, puszczając je wolniej tego nie słychać i dzieje się to tylko przy włączonym silniku, tak więc spodziewam się łożyska oporowego, bądz ten typ tak ma. Nasiliło się również brzęczenie pod maską przy prędkości 50-60, coś czytałem, że to wina przewodów paliwowych. Udało wam się dojść co jest powodem tego brzęczenia???
Jeśli masz silnik TSI z serii EA211 to wal do ASO na wymianę poduszki skrzyni biegów w ramach gwarancji. W większości tych aut z silnikiem 90 i 110 KM ta poduszka nawala. Ponoć nowe są mocniejsze.
Zajrzyj pod maskę, chwyć za silnik za jakiś solidny element i energicznie poszarp silnikiem w przód i tył ale tak z życiem ale żeby nic nie urwać. Jak za akumulatorem coś będzie pukało, mocniej lub ciszej to chyba wiadomo o co chodzi :) Raczej problemów z tym nie robią jak się zgłosi. Co ciekawe u mnie jak szarpię silnikiem to słychać takie stuki ale jak sie rusza czy coś to cisza więc poczekam na kolejną wymianę oleju czyli jak wskoczy 30 000 żeby 2 razy nie robić.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
Czołem wszystkim. Mam pytanie do ekipy poduszkowców skrzyni biegów. Jak objawiało Wam się owe stukanie? Od niedawna słyszę u siebie klekot na nierównościach _ czasami na wysprzęglaniu. Na pewno nie jest to nic od zawieszenia bo tam wszystko było sprawdzane. Dźwięk brzmi jakby coś latało z przodu po lewej stronie. Jak brzmiało to u Was? Czy owe odgłosy mogą zwiastowac jakąś tragedie czy wada poduszki polega glownie na wkurzajacych dźwiękach. Moj Rapid to koncowka 2012...przejachane 35 tys. Zakupiony jako uzywka z salonu w Niemcowni. Jeszcze na gwarancji
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
@Robi91 czy ten dźwięk ma np. na spowalniaczach kiedy mocniej bujnie autem? Mam też coś takiego jak by zupełnie luzem coś latało z lewej z przodu i czasami słychać to częściej na większych nierównościach, czasami wcale.
moim zdaniem opis trafiony ;) ale najlepiej poruszać silnikiem tak jak wcześniej koledzy napisali; ja będę jechać 2x z obudową lampy STOPu niestety :/ później już będzie po gwarancji to będzie gorzej
Jeszcze taki news z dzis...popedzilem przez ok godzinke swojego rapidka tak 180-190 km/h. Po przerwie na papu i tankowaniu do pelna wjezdzajac na autostrade silnik zaryczal okropnie zwiekszajac obroty...wiadomo iz do cichych nie nalezy. Przez reszte trasy i kolejne zjazdy juz normalnie. Czy to moglo miec cos wspolnego z paliwem, tym ze go troche przegonilem? Pierwszy raz takie cus mialem. Moze jestem przewrazliwiony
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
Napisz coś więcej - jak długo, do jakich obrotów,... Miałem coś takiego, ale to zupełnie inna historia. Właśnie po ruszeniu samochodem, po wsiadaniu, podsunął się dywanik i przyblokował pedał gazu. Wystarczyło "zapiąć" dywanik w swoje miejsce i po problemie. Pozdrawiam
@jercen to byl jedynie moment kiedy włączałem się do ruchu. Od jakis 80 do 120 km/h. Poryczal i sie uciszyl po chwili - kilka sekund doslownie...Obroty nie szalaly. Spokojnie rosly. Okolice 2000, moze 2.5....
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.