@amisiek niepotrzebnie kombinujesz, to nie łożysko stuka ;) podpowiem tylko, że skoro w elementach zawieszenia nie ma luzu to trzeba szukać w okolicy zawieszenia ale juz nie szablonowo.
@yunior81 sugerowałem mechanikówi żeby sprawdził klocki hamulcowe i chyba sprawdzał. Dzisiaj zrobiłem kilka km po dziurach i jest cisza. Oby tak zostało :)
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
@konry, poprzedni właściciel, tuż przed sprzedażą auta założył zestaw Boscha. Ja teraz założyłem oryginalne klocki.
@amiskiew, nie zrozum mnie źle, nie chodzi mi o to, ze u Ciebie ( tak jak u mnie) stukać moga klocki ale skoro w zawieszeniu nie ma luzu a jakis tam dźwięk wydobywa sie z okolicy zawieszenia, to trzeba dalej szukac w tej okolicy ale juz nie szablonowo i nalezy sprawdzać dosłownie wszystkie elementy, nawet takie, ktore "teoretycznie" takiego dźwięku nie wydają. Niestety ale tak to juz jest z takimi upierdliwymi "stukami", ciezko znalezc a przyczyna z reguły jest banalna.
yunior81 - od tego mam gwarancję żeby ASO sprawdziło co stuka. Sugerowałem im łożysko McPhersona i klocki. Na tą chwilę przestało stukać, więc albo zrobili coś czym nie chcą się chwalić, albo usunęli usterkę przez przypadek.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Mi zaczął skrzypieć już w zeszłym roku pod koniec zimy. Zrobiło się ciepło i wszystko wróciło do normy. Teraz już pod koniec listopada jak spadły temperatury to problem powrócił. Miałem przegląd po 2 latach, zgłosiłem problem w ASO to oczywiście stwierdzili, że usterki nie stwierdzają. Czymś wtedy posmarowali bo na 4 dni problem odpuścił. Teraz mam wizytę umówioną w środę i zobaczymy czy mi te gumy wymienią.
Wczoraj u mnie też zaczęło skrzypieć z przodu przy przejeździe przez progi. Ostatnie parę dni mróz około -15 ( poprzedniej zimy żadnych odgłosów) .Podociskałem auto i ewidentnie coś z przodu skrzypi i tak doszedłem że to grill :) naciskając go lekko w stronę silnika skrzypiał strasznie. Dziś już mróz mniejszy to i skrzypienie delikatne. Zobaczę czy przestanie przy temperaturze bliskiej 0 .
SB| 1.2 TSI | 2015 | Ambition Max | Beż Cappucino | 29000 | DWL
Jeżeli podczas przejeżdżania przez poprzeczną nierówność np próg pojawia się skrzypienie, to na 99% oznacza, że skrzypi guma stabilizatora ( ta pomiędzy stabilizatorem, a karoserią), gdyż stabilizator jest lakierowany i to tak brzmi. Jeżeli smarować to tylko specjalnymi smarami co gumy nie rozpuszczają. Warto pomyśleć nad polibuszami w to miejsce.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
U mnie też od paru dni zaczęło skrzypieć, za miesiąc mam przegląd, to może zrobią na gwarancji, a jak nie to posmaruję czymś, albo wymienię. Poduszki Lemfordera mam w pracy za całe 9 zł/szt., tylko nie wiem czy łatwo się to wymienia. Wymieniał ktoś samodzielnie w R? Pozdrawiam
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
W Rapidzie przy "sprawnym zawieszeniu" mogą trzeszczeć dwie rzeczy przy mocnym ugięciu przodu zawieszenia np. podczas przejeżdżania przez progi zwalniające: 1. przednia tuleja w wahaczu ( tylna nazywa się poduszką i jak juz będzie zużyta prędzej zacznie głucho walić niż trzeszczeć ) wymiana zajmuje trochę czasu, nalezy wymontować wahacz i uzyć prasy do montażu nowej tulei. 2. tuleja stabilizatora, tu wymiana jest banalna i mozna wykonać we własnym zakresie.
A teraz ciekawostka, podczas wymiany tulei w ASO, pracownik powinien użyć "specjalnego", przeznaczonego to montażu tulei w wahaczu i zalecanego przez Skodę "oleju", smaru to nie przypomina. Za każdym razem gdy wymieniałem tuleje w wahaczach ( octavia II i I ) poza ASO bez uzycia tego oleju, zawieszenie zaczynało trzeszczec juz po kilku tysiącach, po montażu w ASO wszystko było OK . Niestety podczas ostatniej wizyty nie udało mi się dspisac numeru tej oliwy, ponieważ etykieta była zniszczona. Jeśli zaś chodzi o wymianę gum stabilizatora, to ich przy montażu niczym nie smarujemy. Ubrudzone sa "fabrycznie" talkiem i tak je montujemy.
Ja też dzisiaj odwiedziłem ASO. Zaciągnąłem gościa do samochodu, przewiozłem przez dwa progi i sam stwierdził, że gumy stabilizatora do wymiany. Pytam czy aby nie skończy się na smarowaniu ale gościu sam powiedział, że to bez sensu i trza wymienić. Niemal mnie zamurowało...
No u mnie zaczęło z prawej strony z przodu przy kole skrzypieć tak jakby koło miało odpaść podczas przejazdu po progu lub wybojach. Dodam, że mam zrobione 3600 km :) Zaraz będę dzwonić do ASO, żeby umówić się na wizytę.
Mi też od przedwczoraj zaczęło tak skrzypieć 13k na liczniku . Jutro jestem w serwisie umówiony . Powiedzieli mi że w półtorej godzinny naprawią problem . Czyli zapewne temat im szeroko znany .
RAPID SB| 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX + Bolero + SmartLink| Beż cappuccino | 2300000 km | Sosnowiec
Wyślij mi na PW VIN to Ci podam dokładnie, bo jest kilka rodzajów. Jako ciekawostkę podam, że instrukcja napraw przewiduje, oprócz wymiany gum, wymianę śrub i obejm. Tak mi powiedział doradca. Musieli to skompletować, żeby u mnie wymienić gumy na gwarancji. Jeżeli po gwarancji znowu zaczną skrzypieć, wtedy wkładam poliuretan.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.