FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Ubytek płynu chłodzącego G12
  • Nawiew wyskoczył z zatrzasków i nie chce wskoczyć na swoje miejsce. Co się stało że nie idzie zamieszczać zdjęć powyżej 2mb?
    Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim
  • Artur 44:
    Przy okazji pytanie (wiem ze to nie ten wątek). Płyn chłodzący to może być zwykły Dynagel z marketu (mieszalny ze wszystkimi płynami) czy koniecznie G13 ze Skody?

    Dolać możesz wszystko w takim samym kolorze normy min G12. Ja po 3000km dolałem z min na max - silnik początkowo musi sie dobrze odpowietrzyć i mam 6000km i niw ubyło nic, choc w tych autach są duże wahnięcia wskazania bo rozbudowany jest układ chłodzenia. Czasami na zimno pokazuje OK, przez kilka tygodni mniej a potem wraca do normy. Po trasie jak gorący lekko odkręć korek i wpuść ciśnienie z układu( ale tak aby ci nie wywaliło ). Zobacz rano i przez kilka tygodni będziesz miał ponad max. Dziwne to ale tak te auta mają. Tarcze- to za łagodnie hamujesz, bo tył jest tylko wspomagany i sila mała. Rozpędz sie i ze 100km/h mocniej kilka razy przyhamuj, czasami z większych predkosci hamuj zdecydowanie a nie lekko. U mnie tak było przy 3000km ale teraz wyglądają jak nowki.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • z tym odkręcaniem na ciepło to lepiej nie. Sprawdzenie poziomu na zimnym silniku i równo stojącym aucie ma być max.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Nie chodzi o odkrecanie tylko jak spuścisz ciśnienie a to tylko na ciepłym, poziom będzie juz inny na zimnym.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Jak u was w silnikach ea211 1.2 tsi i 1.4 tsi na pasku jest z dolewamiem i ubytkami płynu G13?. U mnie przy 3 tys km mialem miedzy min i max, dolałem 100g, przy 13000km znow miedzy min i max czylimpo 10000km ubytek 100 -150g moze  malo, ale studiowalem ten problem i tsi z silnikami z rozbudowanym uklademm chlodzenia maja z tym problem- u nas jest 3 razy tyle wezy i kolanek co w zwyklym silniku, jedna pompa z dwoma termostatami napedzana paskiem od silnika-ale nie na rozrzadzie tylko z drugiej strony, pompa elektryczna, dwie chlodnice i chlodnica IC i parownik, uklad sklada sie z dwoch czesci jak na rysunkach. Problem ma duzo aut na nowych ukladach od Fabii po VRS. Najczesciej wine ponosi obudowa pompy i pompa lub chlodnica ic, po wymianie zero ubytkow. Aktualnie obserwuje jak jest u mnie a jak u was z tym jest?
    Screenshot_20171227-122353.png
    1200 x 1920 - 404K
    Screenshot_20171227-122420.png
    1200 x 1920 - 426K
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Jeżeli brakuje o150-200ml to można dolać wody destylowanej temp zamarzania spadnie o max 2 st'C,w swoim dolałem ok 150 ml wody wszystko ok.
    Rapid 1,2 tsi 90 km | LB |MY2016,| Ambition | Topaz | 17500 km
  • Czasem spotykamy się ze spadkiem poziomu cieczy chłodzącej bez widocznego wypływu (plamy pod silnikiem). Napełnienie złożonego systemu chłodzenia na linii produkcyjnej (w krótkim czasie!) z trzema obiegami o różnych temperaturach pracy, z dodatkowymi elementami podczas napełniania w stanie spoczynku (termostaty, pompa) nie zawsze jest idealne. Stąd są przypadki, że "ostatnia bańka" powietrza wyleci czasem po kilkudziesięciu tys. km. I nie jest to nic niepokojącego. Wystarczy ten 100 - 200 g "ubytek" płynu zwyczajnie uzupełnić do zaznaczonego poziomu.
    Jeżeli nie ma innych objawów, to każda ingerencja w układ chłodzenia (zlanie i ponowne napełnienie całego układu chłodzenia) może ponownie "zaowocować" małym ubytkiem płynu podczas eksploatacji. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Studiowałem ten układ chłodzenia to istny kosmos z dwoma termostatami, dwoma.pompami i i 4 chlodnicami z masa rurek i rureczek. Obadam zobaczę, aso twierdzi ze układ może sie odpowietrzać do 20 tyś km- masakra. Bede obserwować, spadek z maksimum na polowe miedzy min a max po 10 tyś km chyba nie ma co dramatyzować, choc ludzie sie doszukuja. 
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • No i niestety w moim 1,6tdi ubywa w bardzo powolnym tempie płynu chłodniczego, rozrząd z pompą wymieniany ok. 23tys km temu (od tego czasu spadło z max do poziomu poniżej minimum gdzie zaświeciła kontrolka o braku płynu), niedługo wymiana oleju to zlecę mechanikowi poszukiwania wycieku, mam nadzieję, że nie będzie potrzeby wymieniać rozrządu 2gi raz w tym roku ... 
    Hyundai I30 1.4
    Mitsubishi Pajero Sport 2.5TD
  • Dzisiaj gdy po jeździe zgasiłem silnik i otworzyłem maskę zauważyłem bulgotanie w zbiorniczku płynu chłodzącego. Zaniepokoiło mnie to gdyż myślałem że płyn się zagotował.
    Jednak usyłszałem działenie jakby jakieś pompy. Tak jakby samochód coś chłodził. Gdy ona umilkła przestał też buglotać płyn. Jakby ona go jakoś przelewała po układzie. Wentylator wtedy nie pracował. Wiem że wentylator po wyłączeniu może chłodzić auto jednak o płynie chłodzącym nie słyszałem.
    Wie ktoś co to było, Co to za system?
    Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
  • Na forum już trochę tego jest. Warto poczytać.
    Układ chłodzenia TSI
    Dźwięk "bulgotania", chyba z nawiewuW Twoim przypadku, chodzi o normalną pracę układu chłodzenia po wyłączeniu silnika. Elektryczna pompa podaje płyn (głównie na turbinę) przez ok. 45 - 60 sek.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Witam.
    Całkiem przypadkiem zauważyłem , że pieni się płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym. Zauważyłem taką otoczkę wokół zbiorniczka. Przyjrzałem się dokładnie i zauważyłem , że przy wyższych obrotach płyn w zbiorniczku zaczyna się pienić na powierzchni.Na wolnych obrotach wraca do normy. Po internetowych wpisach , że to uszczelka pod głowicą to powiem , że szczelność uszczelki sprawdzona testerem i nie ma CO2 w zbiorniczku. Poziom płynu stabilny cały czas na tym samym poziomie. Płyn nie wymieniany od nowości 7 lat. Może ktoś coś wie w tym temacie.
    IMG_20200728_192750036.jpg
    3072 x 4096 - 2M
    Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
  • Możesz podać przebieg km? D czy benzyna? Od dawna tak masz? Jak się utrzymuje poziom temperatury silnika? Zastanawiałeś się nad wymianą płynu?
    Może część płynu zlejesz i uzupełnisz nowym?
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • 98000 benzyna 1.2 mpi. Zauważyłem przypadkiem niedawno. Jak długo to jest to nie wiem. Temperatura jest stabilna w granicach 83-85 stopni. Płyn faktycznie jest stary 7 lat od nowości.
    Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
  • Kupiłem taki zestaw do sprawdzenia szczelności uszczelki pod głowicą i wynik negatywny. Poprzedni test takim profesjonalnym zestawem też negatywny. Może to faktycznie stary płyn. Mimo wszystko sytuacja dziwna i żaden mechanik -a znam paru naprawdę porządnych fachowców- nie wie o co chodzi.
    Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
  • Jest zjawisko kawitacji w cieczy, co objawia się tworzeniem pęcherzyków gazu (najczęściej powietrza) w obiegu cieczy. W Twoim R wygląda to podobnie. Jest kilka warunków powstawania kawitacji jak i sposoby na zmniejszenie lub zlikwidowanie tego zjawiska.  
    Pytanie - czy miałeś robione coś z pompą, termostatem czy ogólnie - z ukł. chłodzenia? W moim 7-letnim R nie mam takich objawów.
    Masz możliwość częściowej lub całkowitej wymiany płynu w układzie chłodzenia?
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Nic nie było robione. możliwość wymiany płynu oczywiście jest. Tylko są wakacje i jeżdżę trochę po Polsce i obawiam się jakiejś awari która mnie unieruchomi.
    Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
  • Rapida masz już po okresie gwarancji. Masz możliwość szybkiej i prostej wymiany płynu w dowolnym serwisie. Sądzę, że taka wymiana nie potrwa dłużej niż godzinę.
    Jak taka wymiana nic nie zmieni - pozostanie zająć się samą pompą. Wygląda na to, że wirnik pompy powoduje kawitację. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Całkiem możliwe , że to pompa tak go spienia bo na wolnych obrotach z przelewu kapią krople płynu a po dodaniu gazu z przelewu leci spieniony płyn.
    Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
  • Znalazłem kogoś co miał ten sam problem w 2 skodach i przyczyną był płyn. Wymienimy zobaczymy. A może ktoś zna z własnego doświadczenia procedurę wymiany. W Fabi z silnikiem czeskim 1.4 wymiana była prosta bo odkręcało się kranik i płyn spływał a potem zalewało się nowy i po sprawie. Znalazłem tu na forum instrukcję serwisową i tam jest napisane: zdjąć wąż dolny od chłodnicy i wykręcić czujnik temperatury wkręcony do chłodnicy. Pytanie po co wykręcać czujnik?
    Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?