Artur 44: Przy okazji pytanie (wiem ze to nie ten wątek). Płyn chłodzący to może być zwykły Dynagel z marketu (mieszalny ze wszystkimi płynami) czy koniecznie G13 ze Skody?
Dolać możesz wszystko w takim samym kolorze normy min G12. Ja po 3000km dolałem z min na max - silnik początkowo musi sie dobrze odpowietrzyć i mam 6000km i niw ubyło nic, choc w tych autach są duże wahnięcia wskazania bo rozbudowany jest układ chłodzenia. Czasami na zimno pokazuje OK, przez kilka tygodni mniej a potem wraca do normy. Po trasie jak gorący lekko odkręć korek i wpuść ciśnienie z układu( ale tak aby ci nie wywaliło ). Zobacz rano i przez kilka tygodni będziesz miał ponad max. Dziwne to ale tak te auta mają. Tarcze- to za łagodnie hamujesz, bo tył jest tylko wspomagany i sila mała. Rozpędz sie i ze 100km/h mocniej kilka razy przyhamuj, czasami z większych predkosci hamuj zdecydowanie a nie lekko. U mnie tak było przy 3000km ale teraz wyglądają jak nowki.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Jak u was w silnikach ea211 1.2 tsi i 1.4 tsi na pasku jest z dolewamiem i ubytkami płynu G13?. U mnie przy 3 tys km mialem miedzy min i max, dolałem 100g, przy 13000km znow miedzy min i max czylimpo 10000km ubytek 100 -150g moze malo, ale studiowalem ten problem i tsi z silnikami z rozbudowanym uklademm chlodzenia maja z tym problem- u nas jest 3 razy tyle wezy i kolanek co w zwyklym silniku, jedna pompa z dwoma termostatami napedzana paskiem od silnika-ale nie na rozrzadzie tylko z drugiej strony, pompa elektryczna, dwie chlodnice i chlodnica IC i parownik, uklad sklada sie z dwoch czesci jak na rysunkach. Problem ma duzo aut na nowych ukladach od Fabii po VRS. Najczesciej wine ponosi obudowa pompy i pompa lub chlodnica ic, po wymianie zero ubytkow. Aktualnie obserwuje jak jest u mnie a jak u was z tym jest?
Screenshot_20171227-122353.png
1200 x 1920 - 404K
Screenshot_20171227-122420.png
1200 x 1920 - 426K
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Czasem spotykamy się ze spadkiem poziomu cieczy chłodzącej bez widocznego wypływu (plamy pod silnikiem). Napełnienie złożonego systemu chłodzenia na linii produkcyjnej (w krótkim czasie!) z trzema obiegami o różnych temperaturach pracy, z dodatkowymi elementami podczas napełniania w stanie spoczynku (termostaty, pompa) nie zawsze jest idealne. Stąd są przypadki, że "ostatnia bańka" powietrza wyleci czasem po kilkudziesięciu tys. km. I nie jest to nic niepokojącego. Wystarczy ten 100 - 200 g "ubytek" płynu zwyczajnie uzupełnić do zaznaczonego poziomu. Jeżeli nie ma innych objawów, to każda ingerencja w układ chłodzenia (zlanie i ponowne napełnienie całego układu chłodzenia) może ponownie "zaowocować" małym ubytkiem płynu podczas eksploatacji.
Studiowałem ten układ chłodzenia to istny kosmos z dwoma termostatami, dwoma.pompami i i 4 chlodnicami z masa rurek i rureczek. Obadam zobaczę, aso twierdzi ze układ może sie odpowietrzać do 20 tyś km- masakra. Bede obserwować, spadek z maksimum na polowe miedzy min a max po 10 tyś km chyba nie ma co dramatyzować, choc ludzie sie doszukuja.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
No i niestety w moim 1,6tdi ubywa w bardzo powolnym tempie płynu chłodniczego, rozrząd z pompą wymieniany ok. 23tys km temu (od tego czasu spadło z max do poziomu poniżej minimum gdzie zaświeciła kontrolka o braku płynu), niedługo wymiana oleju to zlecę mechanikowi poszukiwania wycieku, mam nadzieję, że nie będzie potrzeby wymieniać rozrządu 2gi raz w tym roku ...
Dzisiaj gdy po jeździe zgasiłem silnik i otworzyłem maskę zauważyłem bulgotanie w zbiorniczku płynu chłodzącego. Zaniepokoiło mnie to gdyż myślałem że płyn się zagotował. Jednak usyłszałem działenie jakby jakieś pompy. Tak jakby samochód coś chłodził. Gdy ona umilkła przestał też buglotać płyn. Jakby ona go jakoś przelewała po układzie. Wentylator wtedy nie pracował. Wiem że wentylator po wyłączeniu może chłodzić auto jednak o płynie chłodzącym nie słyszałem. Wie ktoś co to było, Co to za system?
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
W Twoim przypadku, chodzi o normalną pracę układu chłodzenia po wyłączeniu silnika. Elektryczna pompa podaje płyn (głównie na turbinę) przez ok. 45 - 60 sek.
Witam. Całkiem przypadkiem zauważyłem , że pieni się płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym. Zauważyłem taką otoczkę wokół zbiorniczka. Przyjrzałem się dokładnie i zauważyłem , że przy wyższych obrotach płyn w zbiorniczku zaczyna się pienić na powierzchni.Na wolnych obrotach wraca do normy. Po internetowych wpisach , że to uszczelka pod głowicą to powiem , że szczelność uszczelki sprawdzona testerem i nie ma CO2 w zbiorniczku. Poziom płynu stabilny cały czas na tym samym poziomie. Płyn nie wymieniany od nowości 7 lat. Może ktoś coś wie w tym temacie.
IMG_20200728_192750036.jpg
3072 x 4096 - 2M
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
98000 benzyna 1.2 mpi. Zauważyłem przypadkiem niedawno. Jak długo to jest to nie wiem. Temperatura jest stabilna w granicach 83-85 stopni. Płyn faktycznie jest stary 7 lat od nowości.
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
Kupiłem taki zestaw do sprawdzenia szczelności uszczelki pod głowicą i wynik negatywny. Poprzedni test takim profesjonalnym zestawem też negatywny. Może to faktycznie stary płyn. Mimo wszystko sytuacja dziwna i żaden mechanik -a znam paru naprawdę porządnych fachowców- nie wie o co chodzi.
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
Jest zjawisko kawitacji w cieczy, co objawia się tworzeniem pęcherzyków gazu (najczęściej powietrza) w obiegu cieczy. W Twoim R wygląda to podobnie. Jest kilka warunków powstawania kawitacji jak i sposoby na zmniejszenie lub zlikwidowanie tego zjawiska.
Pytanie - czy miałeś robione coś z pompą, termostatem czy ogólnie - z ukł. chłodzenia? W moim 7-letnim R nie mam takich objawów.
Masz możliwość częściowej lub całkowitej wymiany płynu w układzie chłodzenia?
Nic nie było robione. możliwość wymiany płynu oczywiście jest. Tylko są wakacje i jeżdżę trochę po Polsce i obawiam się jakiejś awari która mnie unieruchomi.
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
Rapida masz już po okresie gwarancji. Masz możliwość szybkiej i prostej wymiany płynu w dowolnym serwisie. Sądzę, że taka wymiana nie potrwa dłużej niż godzinę. Jak taka wymiana nic nie zmieni - pozostanie zająć się samą pompą. Wygląda na to, że wirnik pompy powoduje kawitację.
Znalazłem kogoś co miał ten sam problem w 2 skodach i przyczyną był płyn. Wymienimy zobaczymy. A może ktoś zna z własnego doświadczenia procedurę wymiany. W Fabi z silnikiem czeskim 1.4 wymiana była prosta bo odkręcało się kranik i płyn spływał a potem zalewało się nowy i po sprawie. Znalazłem tu na forum instrukcję serwisową i tam jest napisane: zdjąć wąż dolny od chłodnicy i wykręcić czujnik temperatury wkręcony do chłodnicy. Pytanie po co wykręcać czujnik?
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | MY13 | Active | Błękit Pacific| 98000km | Warszawa
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.