Ja brałem w leasing wiec jest troszkę inaczej, w tamtym czasie jak kupowałem to wpłata własna min 10% wartości auta, a formalności były załatwiane przed zamówieniem auta po ustaleniu kwoty aby leasingodawca sprawdził wszystko i wyraził zgodę lub nie. Przy odbiorze to już tylko podpisanie umowy leasingowej i pozostałe formalności przy odbierze.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
Ja porównywałem Rapida z Toledo, bliźniacze modele, w wersji Style cena podobna ale sa różnice w wyposażeniu, np. Seat ma w standardzie HHC a Skoda nie, za to Skoda ma pakiet funkcjonalny do bagażnika Seat nie ma go, suma summarum wychodzi na to samo
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
Ja sobie wyliczyłem jakiegoś tam Rapida (raczej drogiego biorąc pod uwagę pierwszą kwotę z konfiguratora), napisałem do kilku dilerów, dostałem oferty z dość potężnymi rabatami i coś mnie tknęło zobaczyć stronę Seata, a tam Leon z silnikiem podobnym jak w Rapidzie 1.2 110KM bez żadnych rabatów w drugiej od dołu wersji wyposażenia za 66 tysięcy złotych... Stąd moje pytanie czy Ktoś próbował takiego porównania, Toledo jest poza obszarem zainteresowań bo zastanawiam się nad nadwoziem Hatchback.
Co do samej konfiguracji chciałbym zapytać o to jak oceniacie xenony w Rapidzie bo z tego co przeczytałem to nieco zubożona wersja tego co oferuje Skoda w innych modelach i pojawia się pytania czy warte są one dopłaty? Może Ktoś z Was miał okazje przejechać się rapidem z jednymi i drugimi światłami i potrafi to zrecenzować?
Witam Koleżanki i kolegów :) Mam możliwość kupna Rapida z 2012r 1.2TSI przebieg 101 tyś km Dotarłem też do raportu "DEKR-y" po za kilkoma rysami i urwanymi zawiasami od podłokietnika nie mają większych zastrzeżeń (błahostki) natomiast w sekcji: Podwozie/Silnik/Układ przeniesienia napędu -- stwierdzili: odstępstwa od stanu normalnego: -masy silnika -ślady wtórnego demontażu -pęknięcie otuliny Czy tymi kwestiami mam się przejmować ??? (na zdjęciach wygląda jakby były odkręcane) Dodam jeszcze że w historii auta: 08.11.12 - pierwsza rej.(osoba fizyczna) 27.12.13 - drugi właściciel (firma :"idea leasing") do 06.11.2015r - miał przejechane 76 tyś a jak łatwo policzyć od 2 lat 30 tyś :) 12.04.17 - Raport DEKR-y (podejrzewam że od tego momentu nie był używany) W dowodzie rej. ma: Mam pytanie jak to w końcu jest z tą awaryjnością tych silników?? Niestety naczytałem się(tu na forum i na "auto świat") że ten silnik ma pewne problemy i powiem trochę ostudziło to moje zapędy co do kupna tego auta. Czy ktoś mnie uspokoi ? Będą wdzięczny za każdą radę bo autko mi się podoba a cena 35tyś jest w moim zasięgu. Czy kategorycznie mam sobie darować ten silnik?? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Ja bym darował sobie takiego rapida. Kupiłem 1.5 roku temu po leasingowe z przebiegiem 70 tyś, i niby nic ale często zagladam do warsztatu na rzeczy tylko eksploatacyjne. Mechanik za każdym razem potwierdza że to tylko zużycie i eksploatacja i te kilka odwiedzin w roku to nic. Dla porównania mam też citigo które ma 30 tyś przebiegu i nie wiem jak się maskę otwiera. Tylko citigo było od pierwszego właściciela (mojego brata) a rapid jest po prostu wytłuczony, nigdy wiecej auta po-leasingowego. Albo pewne albo nowe. ps. auto kupiłem w salonie skody jako używane - oszuści jakich mało - wbili nawet serwis którego nie było ;)
Nie ma reguły.. ludzie są różni, jeden dba jak o swoje, inny nie.. Inaczej wygląda jak jeździł jeden kierowca, niewielka firma, a inaczej jak jest to jedno auto z większej floty, gdzie wsiada kto popadnie. Generalnie 35kzł za pięciolatka to jak dla mnie trochę słaba okazja..
Witam wszystkich. Planuje zakup rapidka już od dłuższego czasu przykuwa moją uwagę ten samochód szukając czegoś rodzinnego solidnego ale nie długie jak kombi. Wersja spaceback o którą się staram ( etap kredytu ) jest idealna. Mam natomiast ogromny dylemat czy do mojej spersonalizowanej rodzinnej fury wziąć zwykły 1.0 TSI w 6biegowym manualu czy może dołożyć trochę grosza i skusić się na 1.4 TSI DSG ? Trochę obawiam się skrzyni biegów w automacie przez wiele negatywnych opinii w internecie. Czy ktoś ma takiego rapida z jakimś większym przebiegiem i podzieli się swoją opinią? Samochód używany będzie głównie do jazdy miejskiej w centrum miasta i sporadycznie 3-4 razy do roku na trasy ponad 350 km jednorazowo. Czy DSG 7stopniowe w Rapidzie jest awaryjne.? Przy czym mój Rapid będzie już w roczniku 2018 gdyż na wyprzedaży już ich nie ma w mojej konfiguracji
Jak powertujesz na naszych stronach, znajdziesz trochę wpisów o DSG, np: Kupno Rapida z automatyczną skrzynią biegów Czy ktos z Krakowa da pojezdzic Rapidem z DSG? Skrzynia biegów DSG DSG-zachowanie skrzyni Zawsze jest jakiś odsetek pojazdów, w których coś nie do końca poprawnie pracuje. Dotyczy to jak klasycznej skrzyni jak i DSG. Jednak biorąc pod uwagę ilość sprzedawanych Skód (nie tylko Rapidów) z DSG, to automat sprawuje się całkiem nieźle. Tendencja sprzedaży przemawia na korzyść automatu. Wg mnie DSG ma porównywalną awaryjność jak manualna. Wiele zależy jak od konkretnego egzemplarza tak i od eksploatacji. Dalsza sprawa - DSG jest oferowany również dla silnika 1.0 TSI. Stąd masz wybór silnika 1.0 TSI z trzema rodzajami skrzyń: 5 (słabszy silnik), 6- biegowa oraz 7 - DSG. Miałem okazję porównać silnik 1.0 TSI 6 biegów w OIII i całkiem dobrze sobie radził z cięższym samochodem.
W ofercie Skody masz dwie wersje silników 1.0 TSI: słabsza - 70 kW oraz mocniejsza 81 kW. Tyle, że w automacie jest dla słabszego silnika. Ale to już sam zdecydujesz - którą wersję wybrać. Nie próbowałeś umówić się na jazdę próbną konkretnym modelem? Może dealer zaproponuje Ci porównanie dwóch wersji? Nie podajesz skąd jesteś. A może w okolicy masz kogoś z R w wersji, którą planujesz zakupić?
Kursuje między Bydgoszczą a Gdynia aktualnie stacjonuje w tej pierwszej i dealer u którego planuje zakup na stanie ma dwa R w manualu ale nie o to biega. Ja bym wolał automat tylko nie wiem czy w tych skodach jest on dobry czy raczej raz dwa coś się sknocić stąd też moj post. Jeżeli okazałby się dość awaryjny wybrałbym manual natomiast jeśli automat w 1.4 TSI okazałby się w R sprawdzony i poprawnie działający to wziąłbym go ze względu na wygode
Nie obawiaj sie DSG, to sprawdzona skrzynia. Zakładam, ze jedna z lepszych na rynku moto. Dzieki niej:teoretycznie mniej splisz paliwa, komfort uzytkowania samochodu zdecydowanie lepszy. Oszczędzisz silnik, sama dobiera biegi do pracy silnika. Co do silnika to sam wybralem 1.4 silnik jest technicznie dopracowany stabilny, posiada 4 cylindry, mocy raczej nie zabraknie a spalanie 5 zl wiecej na 100l ....czy warto? Najgorsze jak bedziesz kiedys mial taka mysl, ze kurcze moglem wybrac mocniejsza wersje z dsg. Przyciemnic szyby, zmienic radio zawsze mozna a silnik czy skrzynia juz niekoniecznie.
Aktualnie, oficjalnie 1.4 TSI z DSG jest kilka tys. tańszy od 1.4 TDI. Z drugiej strony, można przyjąć "delikatniejszą" lekką nogę kobiety za kierownicą, co przy większym przebiegu można uwzględnić przy zakupie Diesla. To zrekompensuje cenę zakupu. Pozostaje kultura pracy - w benzynie masz 4 a w D masz 3 cylindry. Benzyna jest zdecydowanie mocniejsza, ma większy wykop. Nie podajesz z jakiego rejonu PL jesteś, chodzi o średnie temp. zimą do odpalania Diesla. Jest jeszcze kilka aspektów, kto co lubi, jak jeździ, preferencje, jaki styl, wyposażenie,... Ale nie oczekuj, że na forum ktoś zdecydowanie podpowie, którą wersję masz brać. Najczęściej jak już, to będzie zachwalał wersję, jaką posiada. Sądzę, że i tak decyzję podejmiesz wspólnie z żoną.
Południowa wielkopolska. Problemu z temp. więc raczej nie ma.
Tak - diesel jest 3 950 zł tańszy wg cennika. Moc przekładać się będzie wprost na maksymalną prędkość. Tutaj nie mam dużych wymagań. Żona na trasie rozwinie 120-130 km/h max, a gdybyśmy go używali jako pierwszego auta, to przeboleje się 160km/h. Ja tylko w skrajnych przypadkach przekraczam tę prędkość, a prawie nigdy z rodziną na pokładzie. Zastanawia mnie raczej większy moment obrotowy tego diesla (230 vs 200). Przyspieszenie do 100 km/h ma zdecydownie lepsze 1.4 TSI. Pytanie co z przyspieszeniem 80-120km/h? Gdyby tam ten diesel był lepszy - wtedy wezwę na pomoc Excel'a i skalkuluję koszty na horyzoncie 3-5 lat. Diesel pewnie będzie miał większą trwałość, niższy koszt paliwa i wyższy koszt obsługi. Gdyby nie był choćby porównywalny - biorę 1.4 TSI bez gadania. Liczę, że 200 kkm przeżyje z drobnymi naprawami. W więcej - nie wierzę. To już nie te czasy...
Doczytałem, że 1.4 jednak jest "mało dynamiczny" i o "niskiej kulturze pracy". Jeżeli Rapid to będzie więc 1.4 TSI DSG
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.