FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Co padło w Rapidzie i przy jakim przebiegu
  • a to ciekawe, a co z nim nie tak?
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • No to może ja odpowiem: u nas w firmie na 3 rapidy 1.6 90 KM 2013 padły:
    3xpompa wody około 120 tys., 3x pompa wysokiego ciśnienia przy 140-170 tys, 1x 2 wtryskiwacze przy 170 tys., 1x zacinająca się turbina przy około 30 tys. wymieniona na gwarancji. Do tego drobnostki typu lejące amortyzatory, 3 światła stop wytrzymujące 2,5 roku. Normalna eksploatacja, większość tras, olej co 15 tys. A rozrząd Skoda zaplanowała przy 210 tys. :-)
    Koszty samej pompy to koło 7,5 tys., regenerowana 1,5 tys., wtryski ponad 1 tys. w ASO. Prywatnie bym się chyba załamał, gdybym miał tyle usterek do 200 tys.
    Aha, jeszcze w jednym aucie padł EGR, w ASO też koło 2-2,5 tys. Oczywiście w większości przypadków Skoda rozkłada ręce i mówi pierwsze słyszę o takim przypadku, musi pan zapłacić za całość. Doszliśmy do wniosku, że po nastu latach czas odejść od Skody, pewnie pójdziemy w kierunku i30? Zobaczymy za rok
    Skoda Rapid SB ACTIVE 1.6 TDI/90 KM 2013
  • Miro o tych pompach wody słyszałem że padają bo są elektryczne.Jak na zimnym odpalisz to przysłanie wirnik żeby się szybciej silnik zagrzał,A gdy się zagrzeje to odsłania wirnik.Tylko że lubi się zaciać i nie odsłonić wirnika i się silnik przegrzewa no i  pompa do wymiany

    <mod> Pompa cieczy chłodzącej w TDI (podobnie jak i w TSI) jest mechaniczna.
    http://rapidklub.pl/discussion/692/uklad-chlodzenia-tsi#Item_4
    http://rapidklub.pl/discussion/1290/uklad-chlodzenia-1-2-mpi/p1
    Rapid SB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | JOY | WHITE LF9F | 83000 | Spytkowice koło Rabki Zdroju
  • Tu jest filmik z nowym silnikiem 1.4 tdi ale już wszystkie nowe diesle to mają.https://youtu.be/4dPcK6FyRuM
    Rapid SB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | JOY | WHITE LF9F | 83000 | Spytkowice koło Rabki Zdroju
  • W poprzednich rozwiązaniach pompy, S miała regulację przysłony poprzez podciśnienie. Dopływ podciśnienia był sterowany elektrycznie (z kompa) przez elektrozawór. W nowszych rozwiązaniach - zrezygnowano z podciśnieniowego sterowania przysłoną, zastąpiono je elektromagnesem. Takie rozwiązanie też jest możliwe. Niemniej zasada pracy pompy pozostaje taka sama: przy niskiej temperaturze cieczy - przysłona jest zamknięta, przy osiągnięciu pewnej, określonej temperatury - przysłona powinna otworzyć się - umożliwiając przepływ cieczy. Otwarcie następuje skokowo, bez położeń pośrednich (jak np. w termostacie klasycznym).
    W serwisie (tu na filmiku) nie ma miejsca na stwierdzenie przyczyny zawieszenia się przesłony w tym miejscu, natomiast gość podchodzi rutynowo, naprawa polega na wymianie część za część.
    Również z filmiku nie wynika jak często z taką usterką spotykają się użytkownicy. Czy to jest wina montażu samej pompy, zanieczyszczenia pompy czy też wada konstrukcyjna.
    Mam nadzieję, że to są tylko sporadyczne przypadki (na filmie silnik ma 20 tkm). Pompa powinna zdecydowanie więcej wytrzymać.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • U mnie 3 różnych kierowców (w tym 1 kobieta), 3 różne regiony a pompy padły przy podobnym przebiegu, według mnie to jakaś wada fabryczna, do której się nie przyznają, a może celowe programowanie czasu życia części :-)
    Od samego początku wszystkim ubywało płynu chłodniczego, tłumaczyli że to normalne, odpowietrzanie systemu itp. Bywało, że od serwisu do serwisu (3 m-ce) trzeba było dolać płynu, bo poniżej minimum wyskakiwała kontrolka, ale póki nie było widocznego wycieku, to nic z tym nie robili. Jak się gwarancja skończyła, pompy padły, Skoda nie uznała, że powinna się do tego dołożyć.
    Skoda Rapid SB ACTIVE 1.6 TDI/90 KM 2013
  • Jercen naprawdę wielki szacun dla Ciebie za wiedzę.Oby więcej było takich użytkowników na forum.
    Rapid SB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | JOY | WHITE LF9F | 83000 | Spytkowice koło Rabki Zdroju
  • Z pompami wody w dieslu coś rzeczywiście jest nie tak, bo mi pompa wody padła przy 85 tys. i cały rozrząd musimy wymienić:(, a wcześniej rzeczywiście ubywał mi płyn chłodzący, a wycieków nigdzie nie było widać
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • U mnie zaczęło ubywać płynu przy 80 tys a przy 90 wymieniłem rozrzad co i tak bym pewnie zrobił bliżej 100 tys 
  • WItajcie, kilka dni temu stuknęło 100tyś.
    Podsumowując autko jest ogólnie OK.
    Przez 4 lata zostały naprawione:
    uszczelka w tylnych drzwiach (na gwarancji)
    sonda lambda (padła od lpg)
    gumy stabilizatora (trzeszczały)
    czyszczenie przepływomierza
    czyszczenie wtrysków lpg
    poduszka silnika (znana przypadłość)
    Z rzeczy eksploatacyjnych to klocki i tarcze,świece.
    Myślę że w ogólnym rozrachunku to całkiem niewiele.
    image1.JPG
    1632 x 1224 - 474K
  • @demo87 po wymianie gum stabilizatora trzeszczenie więcej nie powróciło ?
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • U mnie gumy wymienione w tamtym roku (na gwarancji) a tej zimy (już po gwarancji) znowu zaczyna trzeszczeć.
    Czy na wymienione gumy obowiązuje dwa lata gwarancji od dnia wymiany, czy wygasa razem z gwarancja na cały samochód?
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • @amiskiew wygasa razem z gwarancją na cały samochód - taką informację dostałem na infolinii Skody. W ASO informują , że jest to część eksploatacyja - nie potrafią albo nie chcą rozwiązać problemu. Smarowanie gum nic nie daje. Wymiana tylko na jeden sezon.
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • 145 000 - cewka i przewody WN, więcej info tutaj → http://rapidklub.pl/discussion/comment/31394#Comment_31394
    162 000 - tylna szyba
    więcej info tutaj → http://rapidklub.pl/discussion/1424/tylna-szyba-samoczynny-trzask-w-mak#Item_1


    Rapid LB|1.2TSI 105KM|
  • U mnie po wymianie gum cisza ale wymienilem u mechanika moze wstawil inne niz serwis?
  • demo87-ile  dałeś za gumy z  wymianą
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Wymieniałem je z rok temu przejechałem na nich trochę ponad 20 tyś. Gumy 45zł wymiana 100 jak dobrze pamiętam
  • 68000 km - z wytartą skórą na lewarku zmiany biegów się pogodziłem, teraz pora przyszła się pogodzić z tym, że zaczęła się wycierać na kierownicy. Chyba zainwestuję w jakiś pokrowiec...Niech żyje jakość materiałów...
    Rapid SB | 1.2 TSI 105 | 2013 | Ambition Max | Biała | 33kkm i ciągle rośnie | Klimontów sandomierski
  • Pawel18PL  mi przy 7 tys wycierala sie kierownica i drazek aso wymienilo na nowe
    LB 1.2 110km 2017 Ambition Błękit Race Metalizowany 17 500km Gliwice
  • Dobra, u mnie ciąg dalszy "sielanki". Przebieg 210 tys., padł termostat i zaczęła stukać maglownica... Chyba firma kupiła jakieś prototypy bo ciężko tu mówić o trwałości. Oczywiście skoda nie dołoży się, bo to taki przebieg przez dobre 4 lata. Maglownica to jakieś 2,5 tys. plus robocizna w ASO.
    Skoda Rapid SB ACTIVE 1.6 TDI/90 KM 2013

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?