FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Tuning silnika 1.2 TSI
  • Dzieki za wyjaśnienie. Nigdy nie interesowalem sie możliwościami krecenia mojego silnika, ale 130 KM brzmi  pięknie 
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Czyli ja mogę mieć 140KM w swoim małym wariacie;)
  • Żaden problem, ea211 czy 85,90,105,110 to te same silniki, różnią sie wsadem ecu i skrzynia biegów czy 5 lub 6 biegów i tyle. Przyrost z 85 na 140KM i Nm o 80 robi piorunujące wrażenie w tym aucie.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Czyli w ea111 105km na lancuchu tez podciagnie tak jak przy 86 do 130km?
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Tak, jak wystroisz ea111 na 98Pb możesz liczyć nawet na 135KM.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • https://www.youtube.com/watch?v=6l8PDqpQWSg  130 koni na boxie, daje rade :P
    Rapid SB | 1.2 TSI @130KM | MY16 | Ambition Max | Race Blue | 27000km
  • Ciekawe jak wyszłoby strojenie na LPG, fakt ze to loteryjne zależnie od jakości gazu ale ogólnie LPG ma wyższa liczbę oktanowa niż PB95 a często nawet niż Pb98 . Dodam ze S6+ 4,2 v8 dołożony kompresor z doładowaniem 0,4 bara na PB po programie wyszło 470KM a na LPG po zabawie wypluło 478KM choć na LPG miał troszkę mniej Nm
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • tak sobie pomyślałem ostatnio.

    W CBZB ktoś mówił, że turbina jest za mała i to ona ogranicza możliwości tuningowe.
    nie da się jej wymienić?
    może to po prostu nieopłacalne?
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Starcza do ok140KM, 8 zaworowej z uwagi na konstrukcje więcej sie nie kreci wiec sensu wymiany turbiny nie widzę, w ea211 możesz w to sie bawić,ale powyżej 170-180KM sprzęgło zaczyna nie wyrabiać.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • ok.
    czyli ta turbinka fabryczna spokojnie daje rady? nie jest to tak zwane 'wyżyłowanie'?
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Fabrycznie masz 0.7 bara tyle co w 1.9 tdi 75KM w VW Caddy. Przy 140KM w 1.2 tsi ok 0.9 to pikus, w 1.9 tdi przy 90KM jest 0.95 bara, a w ARL 1.9 tdi 150KM 1.5 bara, dlatego w.dieslu turbiny szybciej padają bo diesel musi mieć nadmiar powietrza do paliwa. W benzynie trzeba mieć umiar, za dużo powietrza rośnie temp spalin i mogą poplynac tłoki, z dużo paliwa będzie szarpać, w dieslu trudniej zepsuć. Dlatego benzyna musi robić dobry tuner i nie.ma.problemu. Dlatego w benzynie nie słyszy sie o uszkodzonych turbinach lub żądko. Po prostu twoja mała turbawka nie da więcej niż 0.9 bara czyli max pod 145KM.Po drugie jest to twala turbina WG a nie jak w większości dieslu i mocnych benzyn VNT.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • rozumiem.
    pytam bo we wszystkich tych nieco specjalistycznych magazynach i portalach piszą ogólnikowo o padających turbinach w ea111.
    rozumiem z tego co piszesz, że to pomieszane fakty i częściowo mity
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Dotyczy to pierwszych 1.2 tsi których nie bylo w Rapidzie, padaly bo miały wadę produkcyjna a nie ze są slabe
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Cześć piszę do Was z sąsiedzkiego forum Skody Octavii na którym opisałem swój MOD. i zadałem pytanie lecz odzew był umiarkowany. Dlatego postanowiłem zadać je na waszym forum.
    Otóż byłem w piątek w vitesse.auto.pl pod Łodzią i zrobiłem mod V-Tech mojej O III 1.2
    85KM. Założenia moda były takie że ma to być mod raczej Ekono, a nie Max. robiący z 1.2 wyścigówkę, bo zamierzam jeszcze pojeździć parę lat tym samochodem, a nie za rok wymieniać sprzęgło, turbinę, czy cały silinik (co już zresztą zrobiłem swego czasu, ale wtedy była to wada fabryczna i auto było na gwarancji)
    W założeniach miał być to MOD oddający to, co Skoda mi "zabrała" Piszę "zabrała" oczywiście pół żartem,  bo gdy kupowałem auto za wersję 105KM V-bieg Skoda zażyczyła sobie 3600zł dopłaty, co było dla mnie kwotą nie do zaakceptowania, a zatem postanowiłem zaczekać, aż mody do tego silnika upowszechnią się i stanieją, i zrobię sobie własne 105/110 KM, za rozsądne pieniądze, czyli w moim wypadku 1100zł. Dobra a teraz konkret, obecnie mam: 111KM@4430Rpm i 203,5Nm@2064Rpm, oryginalnie jak się okazało miałem 93KM i 184Nm - potwierdza się więc żę VAG daje bonusy do seryjnych aut. Wgrywam też załącznik z wykresem silnika, po modzie.
    Od razu zaznaczę, że z mojego egzemplarza Pan Moder mógł wycisnąć więcej, ale zrobił tak jak chciałem, czyli zachowawczo i bardzo bezpiecznie. Tak jak pisałem zamierzam pojeździć moją Octą jeszcze parę dobrych lat i nie chciałem jakoś obciążać skrzyni biegów, czy też sprzęgła. Bardziej zależało mi na ekonomice spalania i lepszym przyśpieszeniu, w końcu po 4 latach powszednieje wszystko , no i na tym, że ma jeździć na benzynie 95 Octan.
    Teraz wrażenia z jazdy i zarazem moje pytanie też do Was: Wyczuwalnie samochód jest żwawszy lepiej się wkręca na obroty jest postęp, nie powiem, ale mam małą zagwozdkę zwracam się do wszystkich kolegów, którzy mają wersje 105 TSI i 110 TSI lub jeździli nimi - otóż mając te 18KM więcej, po modzie, od rzeczywistej mocy jaką miało moje autko, max moc to obecnie 111KM na 4430RPM, mam tego typu "problem", albo tylko
    wydaje mi się, że mam, bo samochód praktycznie od 4000Rpm na V-biegu czyli od ok 180 Km/h nie przyśpiesza, tylko się buja, udało mi się go rozbujać do licznikowego 200Km/h, ale co chwila musiałem hamować, bo A2 z Wa-wy do Łodzi jest mega zapchana. Generalnie chodzi mi o to że mając te 18KM więcej oraz 190Nm-180Nm w zakresie obrotów 4000rpm - 4400rpm oczekiwałem, że samochód będzie na V-b jeszcze szedł, a nie bujał się. Jak więc sprawa wygląda w waszych autach ?
    Teraz spalanie zrobiłem test wieczorem ok 23.00 na A2 jadąc Wa-wa -Wiskitki, Tempomat załączony i ustawiony 150km/h ok 50km trasy, kilka lodówek wyprzedzających się po drodze, tak wiec musiałem zwalniać i
    przyspieszać - spalanie z komputera wyszło 6,8l/100km, średnia z kompa 126km/h, co wydaje mi się całkiem niezłym wynikiem jak na tą porę roku i zimowe opony. Dwa lata temu wracając wieczorem w lato z Gdańska do Wa-wy ok 400km średnia 123km/h, miałem spalanie 6,9l/100km na letnichoponach, mających mniejsze opory toczenia.

    Czekam teraz na wasze opinie i doświadczenia. Zastanawiam się też, czy może nie za bardzo "obciąłem". Moder, osoba bardzo rzeczowa i wydaje się fachowa w temacie,  zapewniał mnie, że dla tych silników 120KM, to bezpieczna wartość, ja jednak nie zdecydowałem się no i obawiałem się, że spalanie znacznie wzrośnie.

    Pozdrawiam

  • Pan tuner zapomniał o jednym, podbił tylko mape seryjna w procentach a nie ja zmodyfikowal. W slabszej wersji powyżej 4000 obr dawka i ciśnienie spada i po chipie tez, powinien wygladzic przebieg mocy jak w 110 gdzie max przypada na ok 5000-5500 lub pociągnąć go pod 6000. Bezpieczny poziom dla tego silnika to 140KM i 240Nm spokojnie.Producent obciął w tych autach dawkę i zbil moc powyżej 4000 obr aby w trasie byl słabszy bo ma to byc tansza wersja i przecież słabsza. Chip nie polega na podbiciu parametrów tylko trzeba poprowadzić krzywe tak żeby to jeździło. Za 1100zl w TuneUp lub w Krestorze miałbyś profeske. Poza tym tyle kasy za 13KM to box da więcej. 110KM dotarte maja ok 115-120KM trochę to tylko lizniecie i poza tym nic. Ja mam w tym silniku 144KM i temp spalin mniejsza niż w serii ponieważ te auta latają na zubozonej dawce co bardziej szkodzi podnoszac temp spali.   Dobrze te silniki robi KretaroMocy, TuneUp, Jetronic. Zobacz na wykresie jak powinna u Ciebie wyglądać moc aby ciągnął lepiej wyżej. Silniki ea211 zniosą dużo bez żadnej szkody, nie zniesie tylko osprzet- sprzęgło do 180KM i ogranicza go turbina. Siostra ma w Golfie 7 na tym silniku 135KM, zrobione juz 170 tys km i nic. Tam masz w serii kute korby w gratisie :) Niektórzy boja sie robić benzyny bo łatwiej spiwrniczyc przez temp. spalin niż w dieslu, dlatego podnoszą procentowo a nie obliczaja jak ma.byc i robią na nowo mape. Dobrze zrobiona i obliczona mapa jest nawet mimo czipa lepsza niż seria bo temp.  spalin jest mniejsza. P.S. Vtechu to są gotowce jak w fabryce, oni Ci nie zrobią jak powinno byc, podbijają tylko w % serie. Zobacz u siebie wykres idealnie podbity procentowo. Silnikowi nic sie nie stanie, ale efekt mizerny i masz jak chciałes- taka prawda. http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/skoda-octavia-3-fl-1-2-tsi-85-km-cyva-remap

    timthumb.jpg
    610 x 457 - 88K
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Dziękuję kolego PinkFloyd za wyjaśnienia i opinie. Tutaj drobne sprostowanie przed modem miałem na hamowni: 93,6KM@3870RPM i 184,4Nm@1981RPM, a po modzie jest 111,4KM@4430RPM i 203,5Nm@2064RPM, czyli ok +18KM i +19Nm oczywiście w grę wchodziła tylko benzyna 95-octan, tak jak pisałem nie chcę żyłować silnika, a zwłaszcza osprzętu (turbina sprzęgło), Auto śmiga odczuwalnie lepiej, ale po tym wszystkim, co przeczytałem i twojej opinii, chyba podjadę do Modera i poproszę żeby podbił do tych 120KM, zresztą tyle mniej więcej mi proponował, a ja spękałem, bojąc się, że za rok siądzie mi to albo tamto.

    Pozdrawiam
  • Ale v max ci sie nie zmieni dopóki max moc nie zrobi pod ok 5000-5500 obr. 
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Potwierdzam dobre wykonania Kreatora Mocy, bo moja skoda jest po ich pracy. Wprawdzie przejechałem dopiero ok 18 tys. km ale jestem zadowolony i polecam. 1,6 tdi 90 na 139 koni to robi różnicę.
    Rapid SB |1,6 TDI 139KM |305 Nm| MY 14| Elegance | Szary Quartz|104000| Siedlce
  • Widze ze vtech dla ea211 daje program jak dla wczesnych ea111 czyli zachowawczo, troche sa z tym do tyłu. Koncepcja korbowodu jest taka sama jak w kazdym ea211 i nawet 2.0 tsi 310KM w Rce. Wysilenie 1.2 tsi przy 140KM to 116KM z 1 litra. To nie wiele, to tyle samo co 1.0 tsi 115KM i tyle samo co w 2.0 tsi 230KM w serii ktory znosi nawet 450KM.  Wiec spokojnie nic sie nie stanie i nikomu jeszcze w tym silniku po programie nic nie jest. Ea211 przechodza juz do historii jako mocne i bdb silniki. Jak ktos mysli ze 1.2 tsi przy 110KM to wysilona jednostka tonjuz nie te czasy. Wychodzi 91KM z 1 litra to tyle co okrojone 2.0 tsi 180KM, to takie samo porownanie. Kolega z aso mechanik powiedzial, ze ea211 wrescie ma pancerny korbowod a 2.0 tsi wrecz kuloodporny niczym w pierwszycg Subaru Imprezach biorac pod uwage stosunek mocy do pojemnosci. Wiele osob zakuwa silniki w ea 211 sa juz w serii. Silnik jest mocniejszy niz skrzynia i osprzęt. 
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Wszystkim mającym zamiar kupić przez internet wynalazki, które podnoszą moc o kilkadziesiąt KM i do tego jeszcze w cudowny sposób zmniejszają zużycie paliwa polecam ku rozwadze garść tych filmów:
    https://www.youtube.com/watch?v=q-z5lVd9958 - w tym filmie omówiony chip box, a niżej inne wynalazki:
    https://www.youtube.com/watch?v=R90_VTz2mK4
    https://www.youtube.com/watch?v=4E0qFqpNgLo
    https://www.youtube.com/watch?v=oq9ploep1CI
    Chipowanie bez hamowni i podobne triki to najprostsza droga do rozwalenia silnika.
    Rapid LB|1.2TSI 105KM|

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?