FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Terkotanie kilku sekundowe po odpaleniu R
  • Spostrzeżeń możesz mieć tyle ile użytkowników ;)
    Mi terkotanie wróciło po 17 tys. Choć czasami autko odpala elegancko po tygodniu postoju a niekiedy zaterkocze już po kilku godzinach postoju. Brak reguły - choć na pewno terkot cichszy i krótszy niż przed wymiana.
    Pojawiały się tez głosy, iż to nie rozrząd terkocze a łańcuch pompy oleju puka o obudowę (bodajże na forum skody fabii to widziałem). 
    Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
  • Ja kupiłem łańcuch pompy i wymieniłem razem z rozrządem,
    mechanik stwierdził, że o ile łańcuch rozrządu był zauważalnie wyciągnięty,
    to ten od pompy wyglądał ok.
    (pierwsza wymiana 180 tyś km)
    Oczywiście wymienił skoro już kupiłem, ale niekoniecznie ta wymiana musi być potrzebna..

    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • @kristof20 Zmartwie Cie, ale wywalasz kase w błoto, po pol roku terkotanie bedziesz mial na nowo a gwarantuje ze jesli bys ten stary łancuch zmierzył to nie jest wcale albo milimetry wyciągnięty tak wiec wymiana nieuzasadniona.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • @Madoro Co do łańcucha pompy  to zdania są podzielone, dwóch mechaników z którymi rozmawiałem, twierdzą żeby nie wymieniać, jeden z nich zaleca gdy rozrząd  jest z przed okresu modyfikacji. Na forum natomiast pojawiły się wypowiedzi że również może generować chałas przy odpalaniu.

    @gross81 Zdecydowałem się na wymianę bo nie ma na forum lepszego pomysłu, a chałasy przy odpaleniu coraz głośniejsze. Biorę pod uwagę że terkot wróci ale będę miał pewność, że rozrząd jest nowy i wytrzyma kolejne 80 tyś.
    LB, TSI 105, MY 2013, Ambition, Wrocław
  • Witam,tak jak już wcześniej kiedyś pisałem na forum,kilkusekundowe terkotanie silnika krótko po jego uruchomieniu nie jest niczym nowym w silnikach TSI na łańcuszku rozrządu.Po prostu trzeba się do tego dżwięku przyzwyczaić,choć nie występuje on zawsze i tak często.W moim Rapidzie już po 3 tyś.wystąpił taki objaw,potem długo nic,aż znów bodajże ok.9 tyś i terkot po uruchomieniu.Po wymianie oleju i filtrów przy 10 tyś,problem na razie się uspokoił,co nie oznacza,że zaraz nie wystąpi.Tak więc nie ma się co przejmować na zapas,jeżeli wszystko gra w normalnej jeżdzie i nie słychać niepokojących odgłosów ze strony silnika i osprzętu to cieszyć się z jazdy i normalnie z głową eksploatować swój samochód dbając o jego podzespoły i pamiętać o wymianie oleju i filtru,który jest sercem silnika.Pozdrawiam !!!
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
  • Skoro terkotanie przy odpalaniu jest normalne, to w jaki sposób poznać kiedy trzeba wymienić rozrząd? Ktoś już wymieniał? Jeśli tak, to z jakiego powodu?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY13 | Ambition Komfort | 80000km
  • Panowie nie wytrzymałem i zleciłem wymianę rozrządu w moim R, terkotał bardzo mocno i długo ok 7 sekund, po wymianie okazało się że łańcuch nie jest wyciągnięty, ślizgi ok napinacz lekko wysunięty koła zębate bez wytarć, okazał się winowajcą  olej Ravenol 5w40, który używałem pomiędzy wymianą na serwisowy olej ale na zimę, teraz był wlany po pakiecie na wiosnę i się zaczęło dorzynanie na gorącym w ciągu dnia.
    Jeżeli terkocze długo na ciepłym w ciepłe dni to znak że olej nie służy napinaczowi, ja wróciłem do Mobila 502/505 lub Castrol 502/505 które poprzednio wlewałem na lato które były ostatnio gorące i nic się nie działo ale  dałem się namówić na Ravenol, przebieg 92tyś koszt z częściami i robocizną 1015 zł po za ASO, ASO chciało 2200zł, życzę im powodzenia.

    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • Zaden olej jaki wymienialem a bylo ich 5 nie mial zadnego wplywu na terkotanie, teraz mam np Mobila o ktorym wyzej i oczywiscie sobie terkocze
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • A ile sekund u ciebie terkotał , u mnie zbyt długo za długo terkotał i to mnie zmusiło do decyzji,  po zdjęciu pokrywy górnej zdziwienie się pojawiło że rozrząd jest ok ale i tak kazałem go zdjąć bo miałem zakupione części itp., więc jak pisałeś JEŹDZIMY ja teraz do 200 TYŚ i wtedy odjazd.


    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • Do 5sekund, pisalem tu wielokrotnie ze wymiana rozrzadu pomogla na 3 m-ce. Ja juz nie mam serca do tej sprawy, jednak taki niby maly mankament ale trwale mnie zniecheci do skody chyba juz na zawsze. 
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Do wymiany rozrządu nigdy tak jak u ciebie mi nie terkotał, ale jak zaczął to mnie zamurowało że aż tak długo jak wyżej pisałem, olej zawsze wymieniałem co 10 tyś, pomiędzy darmowy z ASO,  załączam zdjęcie nowy po lewej, zdjęcie może nie jest ostre ale widać czy wyciągnięty.
    Co do kupna skody to zgadzam się z tobą, wyobraź sobie robiłem przegląd w ASO z klimą włącznie 2 tyg temu i werdykt OK sprawny, a dziś mam wymienione o ringi od chłodnicy klimatyzacji bo był wyciek oleju z gazem, ręce opadają  zapłaciłem 300 zł bo brakowało 280 gr gazu i to po 2 tygodniach od przeglądy, ASO dla mnie już nie istnieje, załączę zdjęcie z wyciekiem.

    TSI 90TYŚ.jpg
    690 x 920 - 77K
    mms_img706674785.jpg
    690 x 920 - 60K
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • Łańcuch nawet jak nie będzie wyciągnięty to będzie hałasował z powodu słabszego/wadliwego działania  napinacza.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Witam,całkowicie zgadzam się z kolegą @yunior81,zastosowany układ napinacza w rozrządzie Skody Rapid nie spełnia swojego zadania,jak już wcześniej gdzieś pisałem na forum,zasada prawidłowego działania napinacza łańcuszka rozrządu,polega na tym,że po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję pośrednią,czyli przed uruchomieniem silnika powinno być wstępne zadziałanie układu elektryczno-hydraulicznego napinania tego łańcuszka rozrządu,a potem po przekręceniu kluczyka w stacyjce do następnego położenia uruchomienie silnika i wtedy na wyciągniętym łańcuszku nie słychać tego terkotania.Niestety SKODA tego nie dopracowała i musimy odpalać nasze Rapidy niekiedy z takim kilkusekundowym terkotem,co nie wpływa to na prawidłową pracę rozrządu i nie trzeba się przejmować,ze nastąpi jakaś poważna awaria całego rozrządu,że jest lużny łańcuszek rozrządu,że może przeskoczyć na zębach itp.Moją wypowiedż potwierdzam znajomego,który pracuje wprawdzie nie w ASO SKODY,ale w ASO TOYOTY i zapewniał mnie,że nie ma się czym przejmować w tej kwestii terkotania silnika po uruchomienia.Zalecił jedynie częstszą wymianę oleju i filtru co 10 tyś.km,gdyż wtedy z powodu lepszej gęstości i lepkości nowego oleju terkotanie silnika jest mniej słyszalne,ze względu,że więcej oleju nowego pozostaje na podzespołach układu rozrządu.Tak więc,jeżeli terkotanie silnika po uruchomieniu silnika występuje bardzo krótko,a póżniej silnik pracuje na biegu jałowym prawidłowo,to nie ma się czym przejmować,nic się nie stanie z silnikiem,mam na myśli z rozrządem.Silniki TSI to dobre jednostki napędowe,mają swoją moc nawet te 86 KM dla przeciętnego Kowalskiego wystarczą,żeby móc wyprzedzić,czy przyśpieszyć w odpowiednim momencie.
    Pozdrawiam !!!   
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
  • andrew61k
    No cóż szkoda że po moim poście, to bym był cięższy o tę kasę którą wydałem, olej wymieniam co 10 ale ten Ravenol mnie zaskoczył bo świeży był i te długie powolne wygaszane terkotanie, ASO z WEJ...A jest dla mnie lipa rozmawiałem z .... i nic nie powiedzieli konkretnego, a łańcuch z zestawu jest produkcji Japan i tu mnie to zdziwiło, zestaw rozrządu kupiony w ASO.
    Wrzucę link jak Rosjanie toczą konstruktywną rozmowę na temat badziewnego napinacza a Włosi potrafili zrobić napinacz z  zabezpieczeniem co do cofania i wydłużania łańcucha w czasie eksploatacji http://www.club-yeti.ru/forum/showthread.php?p=709705#post709705 przeczytałem wszystko bo jestem pokoleniem tzw drugi sort jak władza to określa, pozdrawiam i proponuję od początku zagłębić się jak kombinują.

    http://www.club-yeti.ru/forum/showthread.php?s=62f287c57f5aee9ab1dc5ee3ef059ead&t=6438

    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • Bodajże u Japońców i większych silnikach tsi napinacz ma właśnie takie ząbki- jak już się wysunie, to zostaje w takiej pozycji- jak ten na grafice z rosyjskiego forum.
    Dlaczego VW na to nie wpadł? Chyba tylko jego księgowi wiedza :D 
    Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
  • A teraz prują VW z forsy  za przekręty w sterowniku silnika, a moje amorki to księgowi mocno zaingerowali że mam nowe po 85tys, rzygać się chce.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • @marinnesku2, można zapobiec w dużym stopniu wymianie napinacza poprzez stosowanie dobrego oleju z SAE 0W40 (idealnie sprawdzi się w 1,2 TSI) i stosowaniu płukanki silnika przy każdej wymianie oleju, bez wzgledu na przebieg a najlepiej robić to od nowości samochodu. Ja polecam oleje Liqui Moly na których sam jeżdzę.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Ok jestem zainteresowany tą metodą, jak robisz płukankę przed wymianą oleju opisz tę czynności typu rozgrzewam dolewam potem spuszczam, bo nie wiem a wolę dowiedzieć się zamiast kombinować.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • Dwa razy wlewalem Liqui Moly i uważam go za najgorszy w aspekcie omawianego problemu tzn na nim terkotanie bylo najczęstsze i najdłuższe. Raz zauważylem mniejsze terkotanie po wymianie jeszcze na gwarancji w aso i tam wlali mi jak sie pozniej dowiedzialem Castrol z beczki, tak wieć sens przeplacania za olej jest zaden przy terkotaniu.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Hymm coś na rzeczy jest, użyłem 0w40 raz i cierpiałem słuchowo ok 5 tyś i było mi przykro jak go zlewałem, ale jak wlałem 5w40 komfort wrócił na długi czas, wymiany oleju miałem częste jak pisałem.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?