@marinesku, osobiście używam płukanki Liqui Moly 2662. Na rozgrzany silnik wlewam całe opakowanie i silnik sobie pracuje na wolnych obrotach 10 do max. 15 minut, po czym spuszczam olej i wlewam nowy - żadna filozofia, wymiany oleju robię sam.
@gross81, nie ma oleju, który "naprawi" jakąkolwiek część w silniku. Natomiast osobiście używam olejów Liqui Moly od 8 lat w swoich prywatnych samochodach, motocyklach, silnikach zaburtowych i jak na razie nie mam się do czego przyczepić, karty charakterystyki mają przyzwoite i na tle konkurencji wypadają całkiem dobrze.
Wlewając dobre, oryginalne oleje i wymieniając je w normalnych interwałach (10 do max. 15 tysięcy km) "inwestujemy" w sprawny silnik i prawidłową jego kondycję. Jak już wyżej wspomniałem, żaden olej nie naprawi mechanicznej wady silnika lub jego podzespołu, ma natomiast realny wpływ na to w jakich warunkach pracuja te podzespoły i w jakiej są kondycji lub będa po xxxxxx przebiegu.
Ja jeździłem na Shellu z ASO, Millersie i ori VW (wszystkie 5w30) i moim zdaniem najmniej terkocze na oryginalnym, który de facto jest produkowany przez BP/Castrol. Są dni że nie terkocze wcale.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Ja akurat przeszedłem na Ravenol VIW III 5w-30 i jakoś tak inaczej silnik pracuje (dźwięki są jakby przytłumione). Oczywiście raz za czas zaterkocze wiadomo gdzie ale odczucia jak najbardziej pozytywne.
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
Sprawdź przy zimnym silniku poziom oleju, jeśli jest max, włącz na kilka, kilkanaście sekund silnik i ponownie sprawdź poziom oleju. Jeśli pokazuje na wskaźniku około połowy lub poniżej, dolej olej do poziomu wymaganego lub trochę więcej. Uruchom silnik, terkotania już nie będziesz miał. Odpisz czy pomogło.
Jaki jest sens takiego dolania oleju powyżej poziomu max? To co proponujesz - to znaczy dolać pow. max ok. 0,5 l oleju? Podniesienie poziomu oleju powyżej granicy max grozi uszkodzeniem katalizatora. Jeśli mam mieć kat sprawny, to jestem w stanie znieść występujące terkotanie. Ale przecież terkotanie nie zależy od poziomu oleju w misce olejowej. Jest to kwestia spłynięcia oleju z napinaka hydraulicznego. Jeżeli napinak jest "pusty" albo częściowo bez oleju, to i tak uruchomienie silnika po chwili spowoduje napełnienie jego olejem. A to jak szybko napełni się napinak - zależy od kilku innych czynników, takich jak gęstość oleju, jego stan, temperatura otoczenia czy czas przerwy od zatrzymania silnika do ponownego uruchomienia. Taka jest konstrukcja silnika TSI.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.