@konwel oby. Kolejna rzecz, która mnie zastanawia to różnica pomiędzy spalaniem wg komputera i dystrybutora. Wg. komputera to 4.3 l/100 km + zapas na 30 km. Wg dystrybutora to średnio 5.1 + 5 l w baku. Tankowanie zawsze pod korek. Różnica to 0.8 l. Jakie Wam wychodzą różnice komputer vs. dystrybutor? Dodam, że są to dane po przejechaniu 2kkm w 80% na trasie.
@Jacek a jakie masz opony? Szerokość w sensie :) Ja mam 185 na R15 i spalanie wg. komputera jakie mam zazwyczaj przy mojej jeździe (80% trasa - 20% miasto) to wg. komputera i dystrybutora (statystyk autocentrum.pl): 1. Ostra jazda na trasie wg. kompa 5.0l/100km - wg. Autocentrum 5.13l/100km 2. Jazda normalna z normalną dynamiką i prędkościami bardziej do 120-130km/h wyszło mi wg. komputera 4,6l/100km wg Autocenturm 4,77l/100km Jak widać przekłamanie jest na poziomie 0,13 - 0,17 co daje nam wynik poniżej 5% co jest dość przyzwoite... W przypadku Mondeo MK4 miałem przekłamania rzędu 0,6-08l/100km, w Lagunie odwrotnie bo komputer zawyżał o około 0,5-0,7l/100km. Nie ma reguły... Duże znaczenie może mieć pogoda (wiatr) ponieważ spalania do prospektów są robione na hamowni gdzie wiatr nie ma wpływu. Ważne są też prędkości przelotowe bo magiczną cyfrą widzę dla R jest 110km/h - do tej prędkości da radę podejść pod 4,0l/100km nawet...
@GaPa też mam 185/R15 wysokość 60. Jeżdżę do 140 km/h nie za ostro. Ale nie koniecznie przestrzegam zaleceń komputera co do zalecanego biegu, więc silnik kręcę do 2,5 tys. obrotów. Przyzwyczajenie z poprzedniego TDI :) ale to dotyczy przyspieszania, jazda ze stałą prędkością najczęściej zgodnie z wytycznymi sterownika, czyli piątka. Wiatr i pogoda i owszem ale wydawało mi się, że komputer liczy na podstawie rzeczywistego spalania. Dlatego zastanawia mnie taka różnica. W końcu oba wyniki opierają się o rzeczywiste dane.
Nie wiem z czego to wynika. Dzisiaj znowu tankowałem, 929km komputer 4,6 dystrybutor 4,77l/100 czyli różnica się powtarza :) Słucham komputera ale bez przesady, normalnie do 2rpm ale częściej w przedziale 2-2,5krpm Dzisiaj przy jeździe udało mi się zejść do 3,5 a nawet do 3,4 co mnie zaskoczyło pozytywnie a jazda na poziomie 90-100km/h ale bez gwałtownego przyśpieszania
A może to wynika z tego, że ja mam przejechane dopiero 2,5 tys. km a Ty już ponad 23 tys? I Twój komputer się już, bo ja wiem, skalibrował czy coś? Bo masz już za sobą dwa pełne cykle po 9999 km.
Kolejne tankowanie i różnica spadła do 0.4. 4.3 l/100 km wg komputera a wg dystrybutora 4.7. Zatankowałem do pierwszego odbicia pistoletu ale do 3.5 jeszcze daleko :D
3,5 / 3,4 to można nazwać wypadkiem przy pracy :), da się, ale to jest bardzo spokojne przemieszczanie... Standardowe spalanie to na poziomie 4,5-4,7 się zamyka przy mieszanym trybie, przy czysto trasowym 4,0-4,2 litra ale zbyt rzadko jest sama trasa. W takim wypadku prędkość jezdna na poziomie 100-120km/h
Uważam to za co najmniej nie normalne jak auto bierze 0,5 l na 1000 KM licząc że przejeżdżam ponad to w ciągu tygodnia ja mam właśnie 27 tys za sobą i pierwszą wymianę ubytków po 27 tys. nie zauważyłem.
Ciekawe... Ale taki ubytek powinieneś zauważyć w spalinach lub w wycieku.... Na z użycie oleju może mieć wpływ ile razy dopalasz auto. Czytaj jazda po mieście czy na trasie. W poprzednim aucie tak miałem ale dolewki to było 0,3-0,7l oleju na 10.000km zależnie od ilości odpałów i prędkości bo im szybciej tym więcej
Beznadzieja jakaś ten samochód. 10 dni temu kupiłem Rapida 1.6 TDI 105 KM. Po przejechaniu 700 KM padła mi skrzynia biegów. Jedynka nie chce wchodzić, trójka wypada po jej włozeniu. Podobno padła jakaś przekładnia synchronizatora. Katastrofa jakaś będę teraz całą skrzynie rozbierać, ciekawe czy potem złożą tak jak w oryginale. To moja druga skoda, pierwsz była octa 1.9 101KM. Nigdy wiecej nie kupie tej marki, przeszli samych siebie!
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Pierdo... nigdy nie miałeś zwyczajnego pecha? Znam wielu użytkowników skody i to pierwsza skrzynia o jakiej słyszę, A jak już to raczej słychać o DSG przy 150-200kkm
Sam mam już 26000km i jakoś nic się nie dzeje, jedynie co to kwestia wibracji ale to do doszukania dopiero bo czasem jest a czasem nie. Może kwestia asfaltu, a może coś...
Moze i mialem pecha. Bo jesli w nowce sztuce idzie łożysko i niszczy przy tym kupe elementów to moze i to i to pech jest Zycze ci takiego samego peche zobaczymy co wtedy bedziesz pierdo....
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Dziękuję za życzenie... W poprzednim aucie padła mi 2 razy turbina, jedna po 6000km wiem co to pech. Ale to tylko mechanika i zbiegi okoliczności. Trudno i żal mi Ciebie ale takie jest życie :( i nie mamy na nie wpływu...
ok, wymienili mi całą skrzynie podobno jakaś wada fabryczna, tydzień po mnie przyjechał Rapid gdzie skrzynia padła po 6000 km, wiec faktycznie nie tylko ja miałem pecha
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
No to mnie teraz zagiołeś;-) Oczywiście, ze nie widziałem. Ale mowili, ze pisali do producenta o wymiane skrzyni. Przesyłali nawet fotki do niego z uszkodzoną skrzynią. W papierach stoii, wymiana skrzyni. Chyba by aż tak nie ściemniali...
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.