FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Błąd układu stabilizacji toru jazdy, objawy uszkodzonego wtryskiwacza LPG
  • To poprostu zużywa się. Sęk w tym, że nie regularnie. Pan w Aso powiedział mi że po gwarancji ludzie zakładają listwy BRC i sobie chwalą.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Miałem BRC i żadnych problemów. Siedzę w ASO i wgrywają najnowsza mapę od LR,  prawdopodobnie to jest problem. Podobno w 90 % pomogło. Dziś jechałem na LPG do serwisu i nic się nie działo... Czyli wtryski działają, zobaczymy jak będzie po wygranej nowej mapie 
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • Jakiego koloru macie wtryski ?

    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • A ma to znaczenie?
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • Niebieskie 12nasto otworowe zastępują czarne 6cio otworowe, zdecydowanie bardziej awaryjne.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Czyli nasze są mniej awaryjne...:-) 
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • Po wgraniu nowej mapy,  po 500 km autko chodzi bez zarzutu, czyli jednak wtryski są ok...
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • Czy jest zmiana w przełączaniu na gaz?
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Hej, no już prawie tysiąc po wgraniu nowej mapy. Nic się nie dzieje z wtryskami! Mam nadzieję, że to tendencja stała....
    @Supermajku,  co masz konkretnie na myśli? Zaobserwowałem kilka zmian...
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • 1. Co,zaobserwowałeś?
    2. Kiedy przełącza się na gaz? (Obroty i zwłoka czasowa)
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • O jakiej nowej mapie piszecie? Jesli warto i nie strace gwarancji, to moze sie skusze? Do Wroclawia mam niedaleko.
    Rapid LB | 1.2 MPI + LPG | 2014 | Ambition Komfort | Beż Cappuccino | 105000+ km | Leszno (wlkp) & Zielona Góra
  • Nową mapę wczytano mi w ASO przy przeglądzie. Podobno Jest to najnowsze zalecenie LR. Podejrzewam że dopracowali jakieś wady....
    Faktycznie był problem z jednym wtryskiem, ale nowa mapa ma to rozwiązać... Narazie jest ok.
    Zaobserwowałem że szybciej i plynniej przełącza się na LPG i np zapalajac auto na ciepłym silniku, na postoju wystarczy tylko przegazować do ok 2-3 tys obrotów i od razu przeskakuje na LPG. Wcześniej tego nie było, musiało się przejechać nawet ok500 metrów(przyp. Na ciepłym silniku)... 
    Po drugie.:
    Od kad mam nową mapę,  ani razu nie zgasł na dojezdzaniu,  wcześniej się to czasami zdarzało przy temp. Poniżej 5 st.C.
    Po trzecie.
    Zauważyłem trochę większe drgania na wolnych obrotach (może ktoś uznać to za wadę, mnie to jakoś specjalnie nie razi)
    Nie jeżdżę sam, więc jak osobiście zrobię więcej kilometrów to w miarę systematycznie będę opisywał ewentualne zachowania... 
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • Po czwarte mozna sie udac do zakladu Landi Renzo - w ktorym jakis kumaty fachowiec zobaczy co to za " cudowny gotowiec " ASO wgralo. Wszystkie te pierdoly jak np. gasniecie silnika przy dojezdzaniu do skrzyzowania, sa powodem zle zestrojonej instalacji. To i tak jest jakis cud, ze te samochody jezdza na " gotowcach". 
    Poza tym sposob przejscia z PB na LPG w instalacji LR jest chory ( zjadlem na tej instalacji zeby, wiec wiem co pisze ). 
    A tak na marginesie zapytam : czy LR nadal jest polautomatyczna instalacja czy juz w pelni ?
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Co dla Ciebie znaczy pól automatyczna? Jaki sposób przejścia, w czym jest szczególny? Akurat w temacie gaśnięcia sprawa dotyczy zacinającego, się zaworu ma skutek przegrzania. Pisałem o różnicach w mapie w temacie gasniecia przy dojeżdżaniu i/lub w wątku z czym byliśmy w Aso, mapę mi, zmienili przy okazji wymiany katalizatora.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • W pełni automatycznej instalacji tankujemy LPG a przełączanie PB->LPG i LPG->PB jest automatyczne bez naszej ingerencji.
    W instalacji LR, która miałem ( była to ta sama, która wsadzali do Octavii 1w salonie ) przy braku gazu nastąpiło automatyczne przejście na PB ( z delikatnym szarpnięciem ) i pojawiał się sygnał braku LPG/przejścia na PB, który nie przestawał "krzyczeć" w związku z czym musiałem kliknąć przycisk aby wyłączyć ten dźwięk a tym samym przejść na zasilanie TYLKO PB. Po zatankowaniu LPG musiałem znów nacisnąć przycisk centralki ( o ile nie zapomniałem ) aby przejść na LPG. Więc dla mnie to nie jest w pełni automatyczna instalacja jak np. STAG, w którym tylko tankujemy gaz i centralki w ogóle nie dotykamy. Wszystko się dzieje automatycznie.
    Aby doszło do przejścia z PB na LPG muszą być spełnione 3 warunki tj. odpowiednia temperatura, obroty ( w góre lub w dół - najczęsciej ) oraz czas ( tutaj już nie pamiętam jak to było dokładnie, postaram się zasięgnać informacji i doprecyzować).
    W wielkim skrócie, dopiero po wymianie LR na Staga zapomniałem co to jest gaz w samochodzie o stukających wtryskach już nie będę wspominał ;)
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • younior wypowiadasz się w wątku o samochodach MPI a nie TSI, to dwie różne bajki!
    Miałem staga w innych autach i jakoś tamta instalacja mnie nie przekonała. Ciągle uważam, że BRC jest NAJLEPSZA!!!!! Zrobiłem kilkoma samochodami ( jednym 150 tyś, drugim 120 tyś) i nawet nie zaglądnąłem do instalacji... żadnych problemów... Pierwsze instalacie lpg w skodach z roku np 2008 też bez zarzutu a jest to Landi Renzo, zrobione 160 tyś i żżadnych problemów, teraz wydaje i się, że te nowe LR za dużo mają elektroniki, któa moim zdaniem jest mało dopracowana i dlatego te problemy się pojawiają... ale suma sumarum w MPI sprawdza się bardzo dobrze, co do TSI nie mam zdania!

    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • Czy ja wiem. Dla mnie to, też juz jest automat. Inaczej nie wiedział byś o końcu lpg. Działa typowo. Fakt powiadomienia o końcu gazu jest upierdliwy, lecz skuteczny. Warunki konieczne do przejścia na gaz też są rozsądne. Jest to instalacja "ostrożna" jeżeli chodzi o bezpieczeństwo eksploatacyjne silnika. W tej instalacji elektroniki jest tyle co zwykle, a nawet mniej, bo nie emulatorów. Uważam, ze to dobre, gdy komputer gazu korzysta z obd i czujników samochodu, aby zapewnić właściwą dawkę paliwa. Mapę podawania gazu, można też precyzyjnie ustawić.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • maroslaw no wyobraź sobie, że jestem tego bardzo świadomy ;) Czy ja napisałem, że chodzi mi o LPG w TSi ?
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • W stopce masz tsi 
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • A co ma stopka do tematu tego watku. Instalacja, o ktorej pisalem, siedziala w mojej bylej Octavii II FL 1,6 MPi. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?