Miałem BRC i żadnych problemów. Siedzę w ASO i wgrywają najnowsza mapę od LR, prawdopodobnie to jest problem. Podobno w 90 % pomogło. Dziś jechałem na LPG do serwisu i nic się nie działo... Czyli wtryski działają, zobaczymy jak będzie po wygranej nowej mapie
Hej, no już prawie tysiąc po wgraniu nowej mapy. Nic się nie dzieje z wtryskami! Mam nadzieję, że to tendencja stała.... @Supermajku, co masz konkretnie na myśli? Zaobserwowałem kilka zmian...
Nową mapę wczytano mi w ASO przy przeglądzie. Podobno Jest to najnowsze zalecenie LR. Podejrzewam że dopracowali jakieś wady.... Faktycznie był problem z jednym wtryskiem, ale nowa mapa ma to rozwiązać... Narazie jest ok. Zaobserwowałem że szybciej i plynniej przełącza się na LPG i np zapalajac auto na ciepłym silniku, na postoju wystarczy tylko przegazować do ok 2-3 tys obrotów i od razu przeskakuje na LPG. Wcześniej tego nie było, musiało się przejechać nawet ok500 metrów(przyp. Na ciepłym silniku)... Po drugie.: Od kad mam nową mapę, ani razu nie zgasł na dojezdzaniu, wcześniej się to czasami zdarzało przy temp. Poniżej 5 st.C. Po trzecie. Zauważyłem trochę większe drgania na wolnych obrotach (może ktoś uznać to za wadę, mnie to jakoś specjalnie nie razi) Nie jeżdżę sam, więc jak osobiście zrobię więcej kilometrów to w miarę systematycznie będę opisywał ewentualne zachowania...
Po czwarte mozna sie udac do zakladu Landi Renzo - w ktorym jakis kumaty fachowiec zobaczy co to za " cudowny gotowiec " ASO wgralo. Wszystkie te pierdoly jak np. gasniecie silnika przy dojezdzaniu do skrzyzowania, sa powodem zle zestrojonej instalacji. To i tak jest jakis cud, ze te samochody jezdza na " gotowcach". Poza tym sposob przejscia z PB na LPG w instalacji LR jest chory ( zjadlem na tej instalacji zeby, wiec wiem co pisze ). A tak na marginesie zapytam : czy LR nadal jest polautomatyczna instalacja czy juz w pelni ?
Co dla Ciebie znaczy pól automatyczna? Jaki sposób przejścia, w czym jest szczególny? Akurat w temacie gaśnięcia sprawa dotyczy zacinającego, się zaworu ma skutek przegrzania. Pisałem o różnicach w mapie w temacie gasniecia przy dojeżdżaniu i/lub w wątku z czym byliśmy w Aso, mapę mi, zmienili przy okazji wymiany katalizatora.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
W pełni automatycznej instalacji tankujemy LPG a przełączanie PB->LPG i LPG->PB jest automatyczne bez naszej ingerencji. W instalacji LR, która miałem ( była to ta sama, która wsadzali do Octavii 1w salonie ) przy braku gazu nastąpiło automatyczne przejście na PB ( z delikatnym szarpnięciem ) i pojawiał się sygnał braku LPG/przejścia na PB, który nie przestawał "krzyczeć" w związku z czym musiałem kliknąć przycisk aby wyłączyć ten dźwięk a tym samym przejść na zasilanie TYLKO PB. Po zatankowaniu LPG musiałem znów nacisnąć przycisk centralki ( o ile nie zapomniałem ) aby przejść na LPG. Więc dla mnie to nie jest w pełni automatyczna instalacja jak np. STAG, w którym tylko tankujemy gaz i centralki w ogóle nie dotykamy. Wszystko się dzieje automatycznie. Aby doszło do przejścia z PB na LPG muszą być spełnione 3 warunki tj. odpowiednia temperatura, obroty ( w góre lub w dół - najczęsciej ) oraz czas ( tutaj już nie pamiętam jak to było dokładnie, postaram się zasięgnać informacji i doprecyzować). W wielkim skrócie, dopiero po wymianie LR na Staga zapomniałem co to jest gaz w samochodzie o stukających wtryskach już nie będę wspominał ;)
younior wypowiadasz się w wątku o samochodach MPI a nie TSI, to dwie różne bajki! Miałem staga w innych autach i jakoś tamta instalacja mnie nie przekonała. Ciągle uważam, że BRC jest NAJLEPSZA!!!!! Zrobiłem kilkoma samochodami ( jednym 150 tyś, drugim 120 tyś) i nawet nie zaglądnąłem do instalacji... żadnych problemów... Pierwsze instalacie lpg w skodach z roku np 2008 też bez zarzutu a jest to Landi Renzo, zrobione 160 tyś i żżadnych problemów, teraz wydaje i się, że te nowe LR za dużo mają elektroniki, któa moim zdaniem jest mało dopracowana i dlatego te problemy się pojawiają... ale suma sumarum w MPI sprawdza się bardzo dobrze, co do TSI nie mam zdania!
Czy ja wiem. Dla mnie to, też juz jest automat. Inaczej nie wiedział byś o końcu lpg. Działa typowo. Fakt powiadomienia o końcu gazu jest upierdliwy, lecz skuteczny. Warunki konieczne do przejścia na gaz też są rozsądne. Jest to instalacja "ostrożna" jeżeli chodzi o bezpieczeństwo eksploatacyjne silnika. W tej instalacji elektroniki jest tyle co zwykle, a nawet mniej, bo nie emulatorów. Uważam, ze to dobre, gdy komputer gazu korzysta z obd i czujników samochodu, aby zapewnić właściwą dawkę paliwa. Mapę podawania gazu, można też precyzyjnie ustawić.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.