gross81 Posłuchaj jak dyma nowy na szelkach EA211, ciekaw jestem co byś zrobił chyba ASO miało by u ciebie przej.....to tak żartem :) https://www.youtube.com/watch?v=omj8D7tQVqs JA miałem podobnie i se wlałem inny szuwaks, jak mnie autko wkur.. to po 4 wiosnach spuszczę pozdrawiam. supermajkuMasz racje puki co niezbyt mnie te pierduły w mym silniku stresują, dziś trasa Bydgoszcz Gdańsk a na płatnej 170 non stop i gitarra, pozdrawiam. Poczytajcie sobie o nowych TSI oj ciekawy artykuł ( głowica z kolektorem wydechowym ) , więc w razie awarii tego drugiego trzeba będzie rozbierać pół silnika. Czytajcie więcej na http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-tak-zmieniaja-sie-silniki-tsi-nowy-silnik-s...
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
https://www.youtube.com/watch?v=pECtSGei8Dw zauważcie, że tu w o3 EA211 na pasku wymienili tylko koło wariatora zmiennych faz rozrządu ......... ponoć to rozwiązało sprawę porannego terkotania. cyt:....in an authorized Škoda service, where has been changed adjuster of camshaft...." "VAG has released a solution for this problem and has just started a recall action ("15F2"). Now they install a new version of the camshaft adjuster. The old version has the code: 04E109088P The new one has the code: 04E109088M or 04E109088AL or 04E109088Q" Może i u nas też jest z tym problem? Można by zerknąc na numer tego wariatora w naszych Rapidach EA111.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
Zrobiło się troche cieplej i mój R znów zaczyna terkotać po odpaleniu. Zauważyłem, że dzieje się to w przedziale temperatur od 5 do 15 stopni. Poniżej 5 i powyżej 15 jest ok. A jak u Was?
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
pisałem już w którymś wątku, że taki sam terkot był w silnikach renault 1.6 16V gdzie terkotały koła zmiennych faz rozrządu. Widzę, że vw nie nauczyło się niczego na błędach konkurencji... szkoda;/ popatrzcie: https://www.youtube.com/watch?v=e8pgGDQf9D4
Jak pisałem w innym temacie, zgłosiłem to na przeglądzie i doradca powiedział, że producent przewiduje taki dźwięk do 5 sekund po uruchomieniu silnika, bo jest to spowodowane napełnianiem się olejem hydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu i oni nie widzą problemu. Walka z wiatrakami jak dla mnie.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
W sprawie trekotania, zgłosiłem to do ASO i po następnym weekendzie będę coś wiedział więcej. Jesli to wina napinacza to dziwne, że tego nie poprawili wcześniej. Ja myślałem, że mój Rapid tego problemu już nie będzie miał. W Toyota Yaris też się łąncuchy wyciagały i była akcja wymiany tych napinaczy więc można jednak:(
Ja zgłaszałem i co usłyszałem? Że producent przewiduje do 5 sekund takiego dźwięku po odpaleniu, bo napełnia się napinacz... Oczywiście na hali nie było tego dźwięku, bo jakże by inaczej. Jeżdżę i zobaczymy, mają w papierach, że zgłaszałem, ja też mam kopię zlecenia, gdzie jest ta adnotacja i odpowiedź "Nie stwierdzono". Przejechałem prawie 39 tys. i nic się nie dzieje.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Mojego RAPIDA kupiłem w lutym 2016 r. TSI 1,2; 110 KM; rozrząd na pasku; przeglądy Q16; przejechałem 10 133 km. Dwa tygodnie temu samodzielnie wymieniłem olej na Ligui Moly Top Tec 4200 5W30 i od tego czasu zaczęły się problemy. Po nocnym postoju w garażu, przy uruchamianiu silnika słyszę dziwne dźwięki i występują zwiększone obroty. Taki stan trwa ok. 10 sek. Nigdy przedtem takie objawy nie występowały. Dlatego przekonany jestem, że jest to wina oleju silnikowego (być może kupiłem jakąś podróbkę LM). Wydaje mi się, że przy dłuższym postoju olej spływa do miski olejowe, nie pozostawiając warstewki ochronnej i silnik uruchamiany jest na sucho. Takich objawów nie miałem przy oryginalnym oleju z ASO. Być może CASTROL 5W30 ma większą gęstość niż LM - chociaż obydwa oleje spełniają tą samą normę VW504 00 i wszędzie piszą, że LM jest najlepszym olejem. Boję się szybszego zużycia silnika i zastanawiam się nad ponowną wymianą oleju, ale już w ASO i na zalecany CASTROL.
Rapid SB / 1,2TSI CJZD 110KM / MY16 / Ambition MAX / Beż Capucino / 10133 km / KOŁOBRZEG
Może nie zwróciłeś uwagi na wcześniejsze zachowanie zimnego silnika? Silnik TSI ma ciekawą charakterystykę: latem kiedy temperatury są wyższe, komp przełącza się na proces szybszego dogrzewania silnika (katalizatora), dzieje się to poprzez zwiększenie obrotów po pierwszym uruchomieniu silnika. Czas do ok. 45 sek, obroty ok. 1200. To jest normalny stan.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.