Podobno Blaupunkt oraz ADAYO to jest to samo, tylko logo producenta inne i cena oczywiście;) Oczywiście ja tego nie sprawdzałem. Z tego co czytałem na forach to w Blaupunkcie nie ma problemu z modułem CAN współpracującym z systemem parkowania, przyciskami sterowania w kierownicy itp. Co do ADAYO to nie znalazłem informacji o tym czy ktoś to już przetestował.
Witam, również rozważam zmianę mojego Blues'a na coś z powyższego postu. Pytanie jak wygląda demontaż ramki (czy są jakieś utrudnienia, czy można coś uszkodzić bez wiedzy gdzie nacisnąć lub podważyć, no i rzecz najważniejsza - co z gwarancją fabryczną na samochód. To w końcu ingerencja w instalację jak by się ktoś uparł) 1. Czy ktoś już się za to zabierał ? 2. Czy działa czujnik parkowania? 3. Czy zachodzi konieczność ingerencji w oprogramowanie pojazdu aby "widział" nowy sprzęt po szynie CAN ? Osobiście montowałem mojemu ojcu GMS (nie pamiętam modelu) do Sprintera ale tam nie było czujników cofania itp. Jedynie trzeba dostać się do przewodu sygnalizującego zaciągnięcie hamulca ręcznego lub ominąć rozwiązanie producenta i podłączyć (przewód od radia) do masy - warunek konieczny do wyświetlania video - teoretycznie tylko na postoju. Pozdrawiam, Tomek
Sprawdza się super - jeśli można mówić o jednym dniu. Miałem doświadczenie z tym sprzętem, bo jak wcześniej wspomniałem montowałem ojcu model GMS 6601 Luxury Excellence ale to zupełnie inna technologia - 2 lata i tyle zmian na lepsze. W moim dotyk działa o niebo lepiej, szybkość uruchamiania od "0", "wielozadaniowość" spisuje się prawidłowo tzn. włączona nawigacja + radio lub karta SD lub DVD + telefon po BT i nie ma żadnego zawieszania. W modelu ojca przy tych 3 aktywnych urządzeniach po odebraniu telefonu urządzenie "wisiało" i: albo pomagało wyłączenie i ponowne włączenie albo odrobina szczęścia, że wystartuje dalej samo. Z montażem nie było problemu. Pomęczyłem się trochę z wypięciem oryginalnego radia, bo kostki były mało dostępne - antena pierwszy raz taką widziałem, a główna kostka jest zatrzaskowa i trzeba było zacisnąć taki mały fragment. Kolejną sprawą była ilość kabli jaką trzeba upakować. Dlatego po pierwszej próbie stwierdziłem, że przy takim kombajnie (GMS) nie potrzebuję wejścia AUX między fotelami, przez co zaoszczędziłem jedną grubą wiązkę gdzie dominowały same CINCHe. Miałem dylemat gdzie umieścić antenę GPS, bo wszelkie zakamarki były niedostępne, a luzem też nie chciałem jej zostawić by nie stukała w czasie jazdy. Dlatego przymocowałem ją (własnym magnesem) do obudowy radia (na górnej ściance). Przykręcając radio należy możliwie równomiernie je osadzić by oryginalna ramka pasowała idealnie z każdej strony. Profilaktycznie zamontowałem dodatkowy mikrofon (leży zwinięty przy nagach), żeby dwa razy tego nie demontować. Wbudowany wystarcza w zupełności - jakość testowanego połączenia była super. W busie u ojca (większa odległość od radia) to zamontowałem mikrofon dodatkowy. Jest bliżej rozmówcy więc jest przydatny, natomiast u nas radio jest tak w dogodnym położeniu, że sprawdza się znakomicie ten wbudowany. Tuner też zachowuje się prawidłowo. Jakość dzwięku zdecydowanie lepsza od oryginału (Blues). To tyle. Koszt zakupu - prawie 2K :-( Blaupunkt Philadelphia 835 to podobno to samo tylko z innym logo, a cena 3300. W przypadku pytań, wątpliwości - piszcie. Pozdrawiam, Tomek
jeszcze jedno: 1.) kierownica multi - działa ok. 2.) na MAXI-DOT nic nie wyświetla - być może dlatego że miałem BLUES'a, a on też nic nie wyświetlał 3.) i to samo w czujnikami parkowania - wyświetla się pojazd ale nie podaje odległości w cm tylko wydaje sygnały dźwiękowe i radio przechodzi w MUTE
A jak u was było z BLUES'em - były info na MAXI-DOT ?
Ja mam Amundsena+ i po zrobieniu 600km z 4 punktami do dotarcia uważam, że nie jest źle ale! - 1. szkoda że nie ma tak jak w AM wgranych dróg które mają być do oddania w najbliższym czasie = brak trasy S3 między Sulechowem a Gorzowem Wlkp. - 2. tylko 3 ustawienia trasy ale tu może kwestia przyzwyczajenia - 3. brak komunikatów głosowych o ograniczeniu (przekroczeniu ograniczenia) - 4. brak wyświetlenia całej trasy po jej oblicznieu (przyzwyczajenie z AM, może do ustawiania)
+ wyświetlanie komunikatów na MAXI - DOCIE + dobrze działający dotyk + czytelne mapy i ładnie rozrysowane skrzyżowania
Ale cena jest z kosmosu zwłaszcza aktualizacji (około 1000zł) - taka wersja trafiła się z placu i NAVI nie kosztowała mnie dodatkowo więc nie narzekam, ale mam nadzieję że będzie jakiś crak na coś innego jak np. AM w wersji takiej
dopiero z radiem, a w kierownicy nie mam przycisku do odbierania tel. Jest tylko pokrętło głośniej - ciszej, strzałka GÓRA - DÓŁ i zmiana źródła dźwięku (podobny do znaku drogowego "rondo")
Ja mam Swinga i fabryczne BT, działa ok, tylko myślę o jakimś navi, ale żeby działało z fabryczny Bt i parktronikiem, oraz wielofunkcyjną kierownicą. Z tego co wiem to są właśnie problemy z obsługą BT z kierownicy.
GaPa zapomniałeś jeszcze o radarach oryginalna nawigacja nie podaje gdzie są i tak zwanych punktów poi (banki szpitale itp) tylko salony skody W warszawie wracałem dziś z nadarzyna i nie widziała obwodnicy przy okęciu nie widziała nawet uliczek przy wschodnim w wawie denerwuje to jak jedziesz po osiedlu i nagle kończy się ulica i co dalej. Za takie niedociągnięcia powinni cenę aktualizacji dać jakąś rozsądniejszą np. 100 zł. (tyle kosztuje oryginalna automapa)
tak dodam tylko że tutaj koledzy podali tylko trzy modele które sa dopasowane i dedykowane do rapida, na alegro znajdziesz oryginał amudsen za 1499 http://allegro.pl/nawigacja-skoda-rapid-i4309207588.html ale z tego co widzę i oglądałem radia "kombajny" na żywo to amudsen tylko ładnie wygląda ma kilka braków takich jak na pewno nie odtworzysz filmu
Pytałem w 3 serwisach Skody: w jednym nie wiedzieli jak podejść do tematu więc zaproponowali by czekać do końca gwarancji (nie podam salonu by nie robić antyreklamy). W pozostałych (Wrocław i Poznań) powiedzieli, że jeżeli nie ma ingerencji w instalację (nie będą cięte kable ani kostki) to gwarancji się nie straci.
Pewnie nie tylko ja... przymierzam się do wymiany radia Blues na nawigację...
Pytanie nr1. Jak to jest z tą drugą anteną, której brakuje przy radiu Blues? @tomjurd wymieniałeś nawigację (podłączałeś antenę GPS), czy podłączałeś antenę, której Blues nie ma? W temacie "Nowe radio Swing" kolega @grzesk udzielił szczegółowej odpowiedzi, ale nie doszliśmy na 100% @cezar w temacie "antena płetwa rekina" wspominasz o linku, niestety nie było mi dane go odnaleźć... Jeżeli ktoś mógłby to sprawdzić w ETCE lub posiadałby wiedzę, byłoby miło...
Pytanie nr2. Jaką nawigację zamontować zamiast Blues'a? Coś fabrycznego: Amundsen (Columbus) czy raczej model chiński... jeśli tak to jaki dokładnie i czy lepiej zamówić np. na aliexpress czy kupić w kraju przez pośrednika. ps. sporo o tym czytałem i na chwilę obecną skłaniam się ku czemuś takiemu (zdjęcie w załączniku)... tylko brakuje "real" zdjęcia tej nawigacji oraz nie wiem czy nie lepiej zamówić w PL...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.