@mierzwa system SS jest znany i stosowany od wielu lat. Z małą różnicą - starsze samochody miały możliwość wyłączenia tego systemu wg uznania kierowcy, dzisiejsze modele mają je obligatoryjnie zamontowane na stałe, z jednym przyciskiem do wyłączenia SS, po każdorazowym uruchomieniu silnika. Jest to wynik działania Brukseli. Jest opcja, jak każdorazowe wyłączanie SS po uruchomieniu silnika zautomatyzować, i wyłączyć bez udziału kierowcy. Chodzi o układ elektroniczny, który po każdym uruchomieniu silnika podaje (zamiast kierowcy) sygnał do wyłączenia SS. O tym już była tu mowa. Jednak nie wszyscy są przeciwnikami stosowania SS, stąd ten temat nie jest dalej rozwijany.
W ostatnich modelach R nie ma opcji wyłączenia na stałe SS. Pozostaje po każdym uruchomieniu silnika skorzystanie z przycisku SS w celu jego wyłączenia.
@yunior81 kiedy masz "wysokie" obroty na rozgrzanym silniku? Możesz spróbować podładować aku - i sprawdzić zachowanie silnika. Jak podładujesz aku a obroty dalej będą podwyższone - to trzeba szukać innej przyczyny.
Ruszam, silnik jest rozgrzany tj. mam 90 stopni, termostat otwarty, temp. oleju 85-95 stopni a i tak trzyma ten 1000 obrotów, normalnie jest 600/700. Domyślam się, że to będzie spowodowane właśnie przez system SS w którym to cały czas jest mocno podładowywany akumulator by go starczyło na te wszystkie odpalenia.
Te obroty masz niezależnie od zał./wył. SS? Byłeś na kompie? Czy to nie padnięty czujnik temperatury? Coś mi tu nie pasuje, bo jeśli przejechałeś odcinek, masz już "normalne" temp. pracy, to obroty powinne spaść, a nie utrzymywać się na podwyższonych.
Jeżdżę z reguły na wyłączonym SS, czasami zdarza mi się nie wyłączyć ale rzadko - bez względu na to obroty są podwyższone, trzeba długo jechać żeby spadły do normalnej wartości.
W R MY2016 działa wyłączenie SS za pomocą VCDS. zwiększamy Voltage start SS na 12V i zapominamy o ustrojstwie. Komputer pokładowy podaje wtedy zbyt wysokie zapotrzebowanie na prąd i nie wyłącza silnika.
U mnie na "ssaniu" jest 1000, na wolnych 600/700 ale nawet po rozgrzaniu ( tj. temp. cieczy chłodzącej 90* i temp.oleju 80/90* ) czasami się utrzymuje ten 1000 czy 900, czyli są podwyższone i jest to podobno związane z doładowywaniem aku, jak twierdzi serwis.
Katalizator owszem ale nie w okresie zimowym bo to podgrzewanie wlacza sie chyba przy 16-18 stopniach. Ja tez mam ma 1000 zanim sie rozgrzeje i nie bardzo mi sie to podoba, no ale tłumacze to zima i jednak wiekszym poborem pradu przy uruchomieniu.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.