Nie rozumiem jednej rzeczy, jeżeli zwiększone obroty przy uruchamianiu zimnego silnika jest normalnym objawem to dlaczego to wystąpiło u mnie dopiero po 15 miesiącach eksploatacji samochodu (po pierwszej wymianie oleju silnikowego). Jednocześnie przypominam sobie, że po 1 lub 2 latach od zakupu (2001 rok) FABI 1,4 MPI też pojawiły się zwiększone obroty przy uruchamianiu zimnego silnika. Dziwne, że dopiero po około jednym roku pojawiają się takie objawy. Jutro jadę do ASO to może dowiem się cos więcej na ten temat.
Rapid SB / 1,2TSI CJZD 110KM / MY16 / Ambition MAX / Beż Capucino / 10133 km / KOŁOBRZEG
Niekoniecznie po roku czy po wymianie oleju. Podwyższone wolne obroty zimnego, dopiero co uruchomionego silnika są zależne od wielu czynników. Wystarczy, że jeden warunek nie jest spełniony a komp daje/nie daje stosowne polecenie. Temat podwyższonych wolnych obrotów jest poruszany w kilku wątkach. W ASO może potwierdzą opisany temat na forum.
Zależy od temp. zewnetrznej u stanu baladowania aku, podbija i laduje aku np pod 15V jak naładujesz aku prostownikiem do start stopu to rano niw podbije obrotów.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Witam, U mnie terkotało po rozruchu od przebiegu ok 80kkm, przy 190kkm wymieniono napinacz łańcucha - i jak ręką odjął.. Łańcuch ok (200kkm) - ale olej zmieniam co 15kkm
Odpaliłem dziś na salonowym parkingu kilka rapidów, które nie były dziś jeżdżone. Wszystkie terkotały przez chwilę. Serwis twierdzi, że to napełnianie olejem napinacza paska i tak ma być. Na Penrite 0W40 silnik pracuje ciszej i nie warczy przy przyspieszaniu, jak na oleju fabrycznym (prawdopodobnie Castrol Edge 5W30 LL).
Rapid LB/ 1.2 110KM / MY17/ Active Max + dodatki / Czerwony Corrida / Siedlce
Co oni w tym aso pitolą,napinacze hydrauliczne maja wersje na lancuchy, na pasku jest zwykły mechaniczny napinacz, tam stukac może tylko wariator który nie powinien. U mnie od nowości nawet jak stoi tydzień jest cisza nawet po odpaleniu. U siostry w polo.1.2 tsi 90 ea211 był stukot 2 sęk po odpaleniu po nocy , po wymianie wariatora cisza. Na łańcuchu może tak byc na wersji na pasku nie powinno.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
W ea 211 wadliwe wariatory gubili ciśnienie oleju, objawia sie to terkotaniem po nocnym odpaleniu. Moja siostra w ea211 miała takie cos po nocy https://www.youtube.com/watch?v=omj8D7tQVqs. Znajomy z aso vw powiedział ze w tych modelach nie powinno tego byc i wymienił wariator i od roku cisza, u mnie 10 tyś km na blacie i nigdy tego nie było.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Jesteśmy w wątku 1.2 TSI z jednym wałkiem. W tych silnikach nie ma wariatora. Dyskusję o wadliwych czy wymienianych wariatorach w nowszych silnikach proszę prowadzić w stosownym wątku. Silniki 1.2 TSI 63/77 kW najczęściej mają problemy z napinaczem łańcucha. Wiąże się to z wytworzeniem ciśnienia w układzie smarowania. Skoda uważa, że kilkusekundowe terkotanie jest poniekąd standardem. Sam mam podobne objawy - ale jakoś silnik daje radę.
U mnie na 100% był to napinacz. Przed wymianą terkotało co któryś rozruch, po wymianie cisza. Ogólnie co może jeszcze terkotać w silniku z jednym wałkiem bez zmiennych faz? ;) --- 105KM nie ma 16 zaworów i zmiennych faz... IMHO
Dziś byłem w ASO Skoda Gdynia zażądałem pomiaru łańcucha rozrządu, jest wyciągnięty 6,9 mm mieści się w normie ale proponują wymianę na ok 100 tyś, mój przebieg 63tyś, a jednak można zmierzyć jak się chce, a Wejherowo nic nie trzeba jeździć dalej..............
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.