Nic nowego, mi rowniez zmierzyli i to chyba przy przebiegu 25tys, wyciagniety byl na 2mm, mimo to wywalczylem wymiane rozrządu, co z tego gdy po paru miesiacach problem wrocil...
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Na YT kanał ma nasz rodak, który pracuje w ASO VW w UK. Ostatnio opublikował filmiki z diagnozy awarii łańcuszka oraz wymiany rozrządu w 1.2 tsi. https://www.youtube.com/watch?v=jNWWJgzFzRM
Nagranie z serwisu, dotyczy silnika 1.2 TSI sprzed modyfikacji rozrządu. Nie do końca można rozpoznać samochód - Skoda czy VW. Sam autor mówi o silniku nie dopracowanym, jeszcze przed modyfikacją, jak też o przeskakiwaniu łańcucha w tych silnikach. Szkoda, że nie podał rocznika oraz przebiegu silnika. Kierownica po prawej, brak osłony plastikowej na kablach WN. Dla przypomnienia, już pierwsze R miały montowane poprawione silniki, ze zmienionym rozrządem.
@jercen, pod filmikiem jest opis, że jest to VW Polo. Moje zdanie jest takie: ja mam u siebie prawie 65 kkm przebiegu i tak jak terkotało jak był nowy, tak terkocze teraz, więc nic nie wymieniam. Ktoś na forum wywalczył w ASO wymianę i z tego co pamiętam to przez chwilę było dobrze, potem znowu wróciło. Przede wszystkim dbajcie o styl jazdy, olej wymieniajcie często i nie będzie nic się działo. Bardziej bym się obawiał sytuacji kiedy będzie dzwonić cały czas. Ja też na początku się bałem i myślałem o wymianie, ale teraz już to olałem.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Mam rodzinę w ASO, poprawiony max wytrzymuje 80-100, a mocno wyciągnięty tez potrafi z przeskoczyć, trzeba go traktować jak pasek, wymieniać i tyle. Dlatego zmienili na pasek i aby odciążyć rozrząd pompę wody wrzucili na druga stronę napedzana paskiem od wałka, taki pasek na jednej rolce wytrzyma spokojnie 10 lat 200 tys km.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Witam wszystkich film na yt https://www.youtube.com/watch?v=7JnHsqXyuRA po wymianie rozrządu to dalej kicha, pokonwersowałem z gościem że użyty łańcuch jest nie dobry ale ASO GB taki mu dał więc użytkownik polówki nie pojeździ zbyt długo.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Witam,koledzy sprawa terkotania zimnego silnika po jego uruchomieniu był już kilkakrotnie poruszany na forum i nie ma znaczenia,czy jest to samochód nowy mający przejechane dopiero 500 km,czy mający już 5000 km.Cała sprawa polega na tym,że łańcuch rozrządu jest utrzymywany w naprężeniu przez hydrauliczny napinacz,gdzie siła docisku jest uzyskiwana w wyniku działania ciśnienia na tłoczek napinacza.Największym zagrożeniem dla jego poprawnej pracy są wycieki oleju,szczególnie w przypadku stosowania olejów niskich klas lepkości,np.typu 0W-30,co może doprowadzić do wyrobienia się tłoczka napinacza,co przekłada się potem na siłę napięcia łańcucha. Drugim powodem,jest to,że napinacze stosowane w naszych autach,pozbawione są zapadek zabezpieczających przed cofaniem się tłoczka i po dłuższym postoju samochodu następuje zluzowanie naciągu łańcucha,co powoduje,że po ponownym uruchomieniu zimnego silnika przez chwilę łańcuch rozrządu pracuje na lużno,czyli występuje tzw "terkotanie" ( nie zawsze ) i dopiero po kilku sekundach napręża się.Nie ma co ukrywać,że każdy taki rozruch powoduje więc przyśpieszone zużycie i wyciąganie się łańcucha. Musimy sobie przyjąć do wiadomości,że łańcuch rozrządu jest elementem podlegającym zużyciu tak samo jak pasek rozrządu i o ile w przypadku pasków jest określony jakiś interwał jego wymiany,czy to w latach czy w tysiącach kilometrach,to o tyle łańcuszki rozrządu wymienia się "objawowo". Dlatego każdy z nas kierowców powinien być wyczulony na wszelkie hałasy utrzymujące się dłużej po uruchomieniu silnika,albo co kilkadziesiąt tyś km lub co 2 lata udać się do mechanika i poprosić o zdjęcie osłony i sprawdzenia wzrokowo położenia tłoczka napinacza i skontrolowania luzu łańcuszka rozrządu.Podsumowując,nie przejmujmy się zbyt tym problemem jakim jest "kilkusekundowy terkot"zimnego silnika po jego uruchomieniu,który nie zawsze występuje,ale nie bagatelizujmy wszystkich niepokojących objawów pochodzących ze strony silnika i jego osprzętu podczas normalnej eksploatacji samochodu. Pozdrawiam !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
68kkm z czego 58 na millersie wymienianym co 15 + płukanka i póki co ani raz nie zaterkotał( raz się zdarzyło jak jeszcze castrol nieszczęsny był w silniku).
Rapid SB | 1.2 TSI 105 | 2013 | Ambition Max | Biała | 33kkm i ciągle rośnie | Klimontów sandomierski
okazuje się, że problem dotyczy i mnie. a myślałem, że nie. że to terkotanie jest normalne... mam je od zawsze. i w sumie nie myślałem, że o to chodzi bo wcześniej czytałem, że to 'dzwoni'. Może jestem dziwny ale dzwonienia mi to nie przypomina. nagrywam i jadę do ASO. gwarancja do grudnia. niech robią.
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.