U mnie nie terkocze nawet na mrozie, ale ostatnio zauważyłem, ze w zakresie 1800-2400 jadac ze stalą prędkością czuć lekkie wibracje, szarpania, czasami są czasami nie, na rozgrzanym.mocno nie ma. Niektórzy w tych silnikch to samo maja w F3. Moze jak będzie ciepło minie. Błędów zero, licznik wypadania zaplonow nie odnotowuje wypadania dla poszczególnych cylindrow, profilaktycznie wymieniłem świece i nic. Ciekawe co to. Moja zona tego.nie czuje, jak sie.przyspiesza efektu nie.ma. Tylko w tych obrotach ze stalą prędkością na biegach 2-4 jak sie rozgrzewa aż do.rozgrzania. Dziwne.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
W te mrozy faktycznie spokój, ja stosuję 5w40 aby mieć komfort rozruchu przy dodatnich, nadmienię że terkotał bardzo mocno z symbolicznym przebiegiem 3 tyś, po wlaniu w/w typu oleju mam komfort, zmieniam co 10-12 tyś bo zaczyna sporadycznie lekko terkotać, ale na 100 tyś bay-bay łańcuszku, w Gdyni u prywatnego (byli mechanicy Skody Plihta) biorą 500 zł plus części według win , dla mnie cena bomba.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
danielF słabo, ja u siebie to słyszę ale zdecydowanie mniej niż u ciebie. 2-3 sekundy max mam, jednostajnie i to jeszcze tak 1 na 3-4 uruchomienia. co prawda, serwis ostatnio powiedział mi - nie martw się Pan. przy starcie nic się nie stanie. tak może być i się nie przejmować. Panikę zacząć siać jak będzie około 10 sekund. wyjaśniono mi też, że... to musi tak działać bo po prostu tak to wymyślili. problem będzie tym mniejszy im lepszego oleju będziemy używać i lepiej dbać o jego wymianę i odpowiednią ilość... w sensie regularne sprawdzanie stanu. powinno być między 50-60% miarki normy bagnetu.
ok. rozumiem. ale tu dźwięk oh... no boli.
jedyne co to zacząłem się zastanawiać w sumie czy kiedyś komuś silnik siadł faktycznie przy tym startowym terkotaniu
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
Z olejem to nie do konca prawda, uzywalem roznych, niby dobrych (liqui, motul) a terkotalo masakrycznie, o dziwo najciszej bylo na mobil1 z beczki lany w aso
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Masz rację Mobil leję i najbardziej pod pasował, wymieniałem napinacz parę dni temu, stary jak ściskam to haczy i ma wytarty pierścień na tłoczysku a sprężyna jest słabsza w nowym mocna , auto na gwarancji zwracałem uwagę że nie halo a tu nic głucho, więc na swój koszt 400 zł w plecy, pytam mówię kiedy to zwalić (rozrząd) my nie robimy jeżdżą, dopiero po pracy spotkałem jednego pana od nich i wprost powiedział max 100 tyś i wymieniaj tyle wytrzymuje.
napinacz.jpg
3264 x 1836 - 2M
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
W sobotę ASO ma ponownie wymieniać napinacz - jak coś napiszę... VW "pomaga" klientom do 5 lat od zakupu samochodu z TSI i łańcuchem więc trzeba ich cisnąć, później to "dobra wola" lub "ten typ tak ma"...
Rapid Liftback I 1.2 TSI 105I 2013/14r. I Actve I Srebrny I 67000km I Siedlce
Napinacz ponownie wymieniony jak i filtr oleju -bo olej w nim nie zostawał po wyłączeniu silnika. Łańcuch też był mierzony i wszystko ok. Póki co działa znowu dobrze.
Rapid Liftback I 1.2 TSI 105I 2013/14r. I Actve I Srebrny I 67000km I Siedlce
DanielF a powiedz jak był mierzony i co ma znaczyć ok, bo u mnie powiedzieli że w normie z rozciągnięciem do 7 mm, a 10/11 to kres i do wymiany, i na ile ci pomogli finansowo bo mi na gwarancji Wejherowo ma gdzieś. Pomiar robiony w Gdyni na Morskiej, nie mylić z Wejherowem :/
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
mi powiedzieli, że pomiaru się nie wykonuje. łańcucha się nie wymienia chyba, że dochodzi do stanu awaryjnego. stanem awaryjnym jest terkotanie powyżej 30 sekund.
i tyle. wydali mi polecenie, żebym się nie martwił.
olewam to. to jest walka z wiatrakami. koło 90 tysięcy wymienię napinacz. ew. łańcuch też.
"terkotanie jest i będzie. tak musi być bo wynika to z zasady działania tego układu."
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
gross81 Jak pisałem wyżej to są zalecenia ASO w Gdyni ja tylko powieliłem to co mi powiedzieli, https://www.youtube.com/watch?v=b3uW_Ws9pLM na 2 min pokazane co rusek o tym myśli a przebieg który właściciela zmusił to 120tyś km. A bym zapomniał jest to wersja zestawu rozrządu ostateczna i najszersza (03F198158B), a tu literatura z innego forum mocno zaangażowanego w problem, jest co czytać, pozdrawiam właścicieli CBZB I A. https://forum.fcp.pl/viewtopic.php?f=22&t=13076&sid=eec9b92bdaa837d49e62a189c30891df&sid=eec9b92bdaa. Napinacz na swój koszt wstawiłem to (03F 109 507F) ponoć lepszy i przez italiano robiony a ich silniki to za przykład mogą brać.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
1. Nie byłem przy mierzeniu - otrzymałem jedynie informacje, że łańcuch jest w normie i ponowna wymiana napinacza 0 zł. Pod tym względem na razie złego słowa o ASO w Siedlcach nie powiem.
Rapid Liftback I 1.2 TSI 105I 2013/14r. I Actve I Srebrny I 67000km I Siedlce
Zazdroszczę Ci DanielF podejścia twego serwisu, nie wiem ale chyba gnoju im na koniec narobię, dowiedziałem się że coś było na me konto robione a nie było (łożysko skrzyni).
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.