Panowie temat podłokietnika i innych tego typu pierdół jest bezsensu. Ważne żeby mechanicznie było wszystko ok i auto jeździło tak jak należy czyli bez awaryjnie - przypominam że samochód służy do jazdy, a nie do cieszenia się nieistotnymi szczegółami które nie mają nic wspólnego z prowadzeniem samochodu. To tylko jakiś tam dodatek na którym producent podnosi cenę samochodu.
No nie wiem... kupujemy coś z 50,60, a nawet 100tyś więc można już mieć oczekiwania. Co do ręcznego i podłokietnika to w oryginale ktoś chyba tego nie przemyślał, a skoro robili lift to można było się spodziewać, że będzie lepiej, a czy jest? Dyskusyjna sprawa. Trzeba umieć podjąć obiektywną krytykę i punktować wady, tylko tak producent będzie miał motywację do wprowadzania zmian...
@Drash: A się z tobą niezgodzę. Jeżeli masz takie podejście to raczej powinieneś się skierować do Dacii bo po co przepłacać za nieistotne szczegóły... jak ma tylko jeździć. Osobiście kupując auto chce aby zarówno było komfortowe, wygodne, w miarę niezawodne i funkcjonalne. Nie chodzi o prztykanie sobie kup bmw. W twojej ocenie podłokietnik jest zbędny, inny nie będzie sobie wyobrażał jazdy bez niego. A podłokietnik jest tylko jednym z wątków poruszanych w temacie przy okazji zmian.
Tak bardziej mnie interesuje co poprawili w silniku.
Zgadza się, skoro w podstawowej wersji biorą 500zł za podłokietnik, to jest chyba istotne czy spełnia on swoje zadanie czy nie. Gdyby był on w cenie w najtańszej konfiguracji to można by pisać, że jest to nieistotny szczegół, a tak dla niektórych może to być istotne przy wyborze wyposażenia. W zamawianej prze zemnie wersji jest co prawda w standardzie, ale gdyby miał być nie wygodny, to nie wiem czy nie zdecydował bym się na zakup zamiennika. Wiadomo, że silnik, układ jezdny, hamulce są najważniejsze, ale dla mnie np. podłokietnik jest ważniejszy niż krój felg, kolor czy zewnętrzne gadżety, nie wyobrażam sobie dłuższej trasy bez podłokietnika.
Pociesze was ze nie tylko Skoda tak podchodzi do tematu - ostatnio bylem w salonie Opla, w Astrze podobnie mały plastikowy (bez futerka w środku) i niewygodny podłokietnik. Do tego latał na boki ale to pewnie zaleta auta powystawowego :)
Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
co ty kolego @jasiu24 wypisujesz, podłokietnik wazniejszy od koloru czy felg :D tak strzele moze ze jakies 40% aut które jezdzą po polskich drogach nie ma podłokietnika i nikt tam nie narzeka na to
Samochód mi służy głównie do przemieszczania, nie do oglądania, więc wolę wygodę niż wygląd, co nie znaczy, że na wygląd nie zwracam uwagi. Może tak napiszę: Gdybym musiał wybrać pomiędzy podłokietnikiem, a aluminiowymi felgami, to wolałbym salowe felgi i podłokietnik (na szczęście nie muszę mieć takich dylematów :D ).
@gross81 - trochę się rozglądam bo mi sie przez ten termin produkcji w 2015r budżet przekroczył. Rozmawiałem z gostkiem od Forda (znajomy znajomego wiec miała być dobra cena), ostatnio bylem w Oplu (maja dosyć dobra wyprzedaż rocznika) i o ile sam samochód innej marki (trochę gorzej wyposażony ale bez tragedii) da sie poniżej 60 tys kupić to z tymi dodatkami (kola i pierdoły za bony) z rozszerzona gwarancja oraz przeglądami i bardzo preferencyjnym kredytem to nie ma szans na podobna ofertę.
Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
No tak z tym Twoim misternie uknutym planem ciężko będzie innej marce konkurować ;) Mi jak nie wypalił temat z Cruzem to diler mi wciskał na sile Astre ale po 6 latach jeżdżenia Oplem nie zdecydowałem się na tą markę ponownie.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Czy ja wiem czy tak misternie - jak poczytać to dosyć popularny trick w Skodzie :) Założyłem sobie jakiś budżet, zacząłem szukać, udało sie go wynegocjować wstępnie. Teraz mam dylemat czy warto nadpłacić te 3/4 tys do rocznika 2015. Gdyby nie bony to nie byłoby tematu - sprawa byłaby nieopłacalna, z bonami trochę szkoda. Tak to prawie 60 tys wyjedzie auto - sporo - moj target to raczej 55, liczyłem na 54. Za 40-45 tys można z odrobina szczęścia wychaczyc naprawdę fajne 3 letnie autko w klasie wyżej. A 15-20 tys w ciągu paru lat jak sie nie kupi totalnego truchła to przecież nie wydam na naprawy i eksploatacyjne tematy. Nie mówiąc juz o tempie spadku wartości auta nowego i 3 letniego.
ps . co do Opla - Astra zrobiła na mnie dobre wrażenie - porównywalna z Fordem czy Hyundayem
Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
@Drash ale tutaj nie chodzi o to czy mnie na coś stać, albo czy wolę inne marki. Kupiłem Skodę, bo nie stać mnie na Audi, ale wkurza mnie bylejakość, a podłokietnik ewidentnie jest zrobiony na odwal się, aby tylko był na checkliście wyposażenia... Można było po prostu lepiej go zrobić, za te same pieniądze i tylko oto mi chodzi i tylko to zarzucam Skodzie. Zrobili podłokietnik, ale nie wymyślili dostępu do ręcznego. W zeszłym roku jeździłem Ocavią III i tamten mi się bardzo podobał, ale... no właśnie... Skoda na siłę obniża standard Rapida, aby nie robić sobie konkurencji wewnątrz marki. Jasne ich strategia, ale nie na siłę...
Swoją drogą moje poprzednie Audi, rocznik 2003 było w porównaniu z Rapidem MY14 kosmicznie wyposażone w elektronikę :) Cóż, parafrazując... "sory taką mamy markę", ale są granice.
@krisr77 Tylko ze trzyletnich aut nie trefnych to właściwie nie ma na rynku, rzadko sie zdarza zeby ktos w kraju sprzedawal samochod z takim rocznikiem dobrowolnie a wiekszosc jest z zachodu, a jesli z zachodu to albo bite, albo zalane albo jeszcze inne swinstwo. Przerabiałem ten temat, po obejrzeniu chyba 10 auta stwierdziłem ze trudno poczekam jeszcze troche i kupie nowe nawet kosztem utraty wartosci.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
@gross81 - jestem tego świadom. A nawet jeżeli sa niezłe egzemplarze to cena tez adekwatna. Nowe auto w moim przypadku ma jeszcze teoretycznie jedna ważną zaletę - z 4 letnia gwarancja i moimi przebiegami to przy odrobinie szczęścia przez 5-6 lat jedynymi wydatkami eksploatacyjnymi beda olej, pióra wycieraczek i może klocki hamulcowe. A z używką przy przebiegu kolo 100tys lub więcej może być różnie. Ale to chyba temat na inny watek troche offtop sie zrobil :)
Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
@gross81 w którymś z tematów, jak pisałem dokładnie to co Ty o tych 3-latkach, to ktoś wypisał mi, że trzy letnich aut które mają po 50-60 tyś jest sporo :) nawet na tym forum byli tacy co chcieli takie auto sprzedać. A co do podłokietnika, to zgadzam się, że Skoda wsadziła go na siłe, bo spokojnie mogła zrobić taki jak w Octavi III.
@lukasz13 ja tez pisałem w tym wątku o którym wspominasz i zadeklarowałem ze będę sprzedawał auto własnie takie 3-4 letnie (jak skończy mi się gwarancja), a ze dbam o samochody wiec będzie w dobrym stanie ale tak jak pisze i wtedy pisałem; takich przypadków jest mało na rynku bo ludzie jak kupują nowe auto to już na jakieś 8-10 lat.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Ja przesiadłem się z Toyoty Yaris. Sa elementy, które są gorsze ale większość naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyła... Nierozumiem czepiania sie podlokietnika... Spełnia swoją funkcję bardzo dobrze.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.