FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Nawiew i klima
  • witam panowie... mam problem i to nie mały, rzecz dotyczy nawiewu, silnik działa i działa jego zmiana predkosci, natomiast nie ma zadnego ruchu z kratek wentylacyjnych, filtr czysty suchy, napisze ze mam climatronika.dzieki i pozdrawiam. niee wiem jak sie za to zabrac

    SB|1.2mpi + LPG|2014|Elegance|Czerwony Rio metalik|BYTOM
  • Jak stwierdziłeś, że silnik elektryczny dmuchawy działa? To, że nastawy na climatroniku pokazują wzrost/zmniejszenie obrotów silnika dmuchawy wcale nie oznacza adekwatnej pracy silnika dmuchawy.
    Bezpieczniki masz sprawdzone? Słychać szum pracy wentylatora? Przy odrobinie szczęścia, z komory silnika, przed prawą wycieraczką, poprzez kanał nawiewu prowadzący do wentylatora, możesz zobaczyć wirujące łopatki wentylatora elektrycznego. Napisz, co stwierdziłeś.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Może oberwał się wentylator na ośce. Silnik pracuje ale łopatki się już nie obracają.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
  • @jercen, orientujesz się jak się dostać do wentylatora nawiewu chcąc go wymienić? Pracuje dość głośno (może nie do końca głośno, ale "twardo", powodując odczuwalne wibracje deski rozdzielczej na 3 i 4 biegu)
    Rapid LB | 1.2 CBZA 86KM |MY2013|Ambition MAX|Candy white|145000|Lublin
  • Witam,
    Mogę prosić o weryfikację parametrów klimatyzacji, czy na ich podstawie da się określić czy klimatyzacja działa prawidłowo? Czy ilość czynnika jest odpowiednia? Wstawiam zdjęcia gdy silnik jest odpalony a klimatyzacja nie jest włączona, oraz gdy silnik jest włączony a klimatyzacja jest włączona.
    Z góry dzięki za pomoc
    Klima wyłączona
    Wyłączona 1.jpg
    2000 x 1125 - 1M
    Wyłączona 2.jpg
    2000 x 1125 - 1M
    Wyłączona 3.jpg
    2000 x 1125 - 1M
    Wyłączona 4.jpg
    2000 x 1125 - 787K
    Wyłączona 5.jpg
    2000 x 1125 - 1020K
    Wyłączona 6.jpg
    2000 x 1125 - 1M
    Wyłączona 7.jpg
    2000 x 1125 - 1M
    Rapid SB | 1.2 MPI CGPC LPG LR | MY15 | Ambition MAX | Biały | 106000km | Poznań
  • Klima włączona
    Włączona 1.jpg
    2000 x 1125 - 1M
    Włączona 2.jpg
    2000 x 1125 - 1M
    Włączona 3.jpg
    2000 x 1125 - 867K
    Włączona 4.jpg
    2000 x 1125 - 973K
    Włączona 5.jpg
    2000 x 1125 - 1016K
    Włączona 66.jpg
    2000 x 1125 - 1M
    Włączona 7.jpg
    2000 x 1125 - 1M
    Rapid SB | 1.2 MPI CGPC LPG LR | MY15 | Ambition MAX | Biały | 106000km | Poznań
  • Te dane niewiele powiedzą. Bez podłączenia stacji klimatyzacji raczej się nie obejdzie. Tam na zegarach mechanik odczyta wartości niskiego i wysokiego ciśnienia. Im większa różnica między niskim, a wysokim ciśnieniem, to sprężarka jest w lepszym stanie. Z tego co mówił mi mój fachowiec od klimatyzacji, najlepiej sprawdzać to w upał, kiedy sprężarka pracuje z pełną wydajnością. Co do ilości czynnika, to bez odciągnięcia starego też nie jesteśmy w stanie tego zweryfikować.
    Reasumując, jeśli z kratek leci zimne powietrze, to można przyjąć, że działa dobrze. Jak chcesz znać konkrety, to trzeba podłączyć stację. Zalecane jest nawet sprawdzać układ co 2-3 lata. Ja byłem tydzień temu i po 4 latach od poprzedniego przeglądu ubyło 165 gramów czynnika, co fachowiec ocenił jako bardzo szczelny układ.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • Klimatyzacja chłodzi, ale jest jedna rzecz którą zauważyłem a która mnie nurtuje a mianowicie z różnych kratek powietrze ma różna temperaturę. Kratka z lewej strony kierownicy ma najzimniejsze powietrze, na środku z lewej jest nawet zimniejsze ze środkowej prawej co jest w ogóle najdziwniejsze bo do tych kratek powietrze leci z jednego kanału. Z kratki przy drzwiach pasażera w ogóle prawie zimne nie leci, jest niewiele zimniejsze niż bez włączonej klimatyzacji. Czy mogę prosić żebyście zobaczyli jak z tym jest u Was? Wiem że Rapid to klasa budżet i że tak to może być.
    Rapid SB | 1.2 MPI CGPC LPG LR | MY15 | Ambition MAX | Biały | 106000km | Poznań
  • Witam,
    Panowie mam problem z klimą/nawiewem.

    Sprawa wygląda tak, że mam ustawiony climatronic na auto (20st. C). Po osiągnięciu danej temperatury w samochodzie, tak jakby nawiew się wyłącza i z kratek jedynie czuć leciutki podmuch. Jednak gdy zwolnię do prędkości ok. 10km/h lub zamknę obieg klimy, to automatycznie nawiew wraca. Gdy tylko ruszę i przekroczę ok. 40km/h, znów nawiew się wyłącza.
    Obrazując:
    samochód na postoju -> działa
    ruszam i przekraczam 40km/h -> wyłącza się
    gdy podczas jazdy ponad 40km/h zamknę obieg -> włącza się, otworzę obieg -> wyłącza się
    jadę ponad 40km/h (nawiew nie działa) i zwolnię poniżej 10km/h -> włącza się

    Dodam, że czasem pomaga zatrzymanie się i uruchomienie silnika na nowo (klima działa normalnie), ale nie zawsze to daje efekt.

    Ktoś ma pomysł co to może być?
    Rapid SB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY15 | Elegance MAX | Biel Moon | 93000km | Białystok
  • @Tschosnek mam to samo. Czy udało Cię ustalić przyczynę?
    Rapid LB | 1,6 TDI | 2014 | Ambition Max | Biały | 145k | Wrocław
  • @Tschosnek, @losqu czy udało wam się rozpracować problem, bo moją Rapidke też to dopadło? 
  • "ustawiony climatronic na auto (20st. C). Po osiągnięciu danej temperatury w samochodzie, tak jakby nawiew się wyłącza i z kratek jedynie czuć leciutki podmuch." - to normalne, jeśli wentylator jest na AUTO,
    "gdy (...) zamknę obieg klimy to automatycznie nawiew wraca." - to z b.dużym prawdopodobieństwem też normalne,
    "gdy zwolnię do prędkości ok. 10km/h (...) to automatycznie nawiew wraca." - A takiego czegoś nie pamiętam by było.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • @van_dal gdy climatronic osiągnie zadaną temperaturę to przestaje wiać z nawiewów wogóle, a w czasie upału robi się w aucie momentalnie karcer. Taka sytuacja trwa do czasu aż nie zwolnię do około 10 km/h i wieje do czasu gdy przekroczę magiczne 40km/h. Wcześniej było wszystko w porządku - w lipcu robiłem trasę ze Śląska nad morze i wszystko chodziło jak trzeba, czyli po osiągnięciu zadanej temperatury climatronic zmniejszał nawiew po to by ją stale utrzymywać na ustawionym poziomie. Teraz gdy osiągnie zadaną wartość przestaje wogóle wiać, co ciekawe na panelu climatronic nadal wskazuje że niby wieje na 3 poziomie nawiewu. Dodam że wymiana panelu climatronica nic nie dała i mechanikom kończą się pomysły ponieważ komputer nie pokazuje żadnego błędu :-(. 
  • no to jak na wyświetlaczu dalej jest poziom nawiewu na 3 a nie wieje to faktycznie coś nie tak.

    nie mam pomysłu
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Stawiam na sterownik dmuchawy.

    image
    Klima.PNG
    1533 x 983 - 231K
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • @van_dal dziękuje za zainteresowanie problemem mojej Rapidki. Niestety sterownik dmuchawy nie jest przyczyną - zostało to sprawdzone przez mechanika. 
  • Cześć

    Posiadam Skodę rapid 1.2 TSI 110km, 2016r. z klimatyzacją manualną. Zauważyłem że podczas hamowania silnikiem, po około sekundzie zwiększa się siła nawiewu. Dzieje się tak tylko i wyłącznie przy hamowaniu silnikiem. Wciśnięcie sprzęgła lub pedału gazu powoduje że efekt mija do ponownego hamowania silnikiem. Nie ma znaczenia który stopień nawiewu jest włączony, nie ma znaczenia czy jest obieg wewnętrzny/zewnętrzy/AC ani która sekcja nawiewu jest ustawiona. Zwiększenie obrotów jest wyraźnie słyszalne i niestety bardzo drażniące. W serwisie Skody dowiedziałem się że pierwszy raz słyszą opowieść o takim problemie z nawiewem i że naprawa będzie wymagała szukania (zabrzmiało to drogo). Czy ktoś z was się spotkał z takim problemem ? Macie pomysł jak można wykluczyć/potwierdzić awarię któregoś z elementów odpowiedzialnych za nawiew ? 

    Rapid LB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | JOY | Niebieski błyszczący | 55000 km | Ostrów Wielkopolski
  • Nie jest to "nowy" temat. Pewnie już masz wersję z rekuperacją energii. Jeżeli tak - to przy hamowaniu akumulator (EFB) jest doładowywany  maksymalnie, co powoduje niemal skokowy wzrost napięcia w sieci. A to wpływa na wzrost obrotów silnika dmuchawy. 
    Nie wygląda to na żadną awarię. 
    Natomiast warto byś sprawdził stan akumulatora: dobrze doładować, sprawdzić testerem akumulator. Słaby akumulator nie jest w stanie utrzymywać na jednym poziomie stan napięcia w sieci. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?