Znając oszczędnosc Skody nie wierzę by tam był lany koncentrat do tak wysokiego minus nie spotkałem sie nigdy z taką opinia zresztą nie wiem czy płyn G ma taką temp zamarzania
Samego koncentratu nie wolno wlewać, bo zamarznie szybciej niż rozcieńczony wodą. Optimum to stosunek płynu do wody 50/50 wtedy mamy płyn do ok. -40 stopni. Po prostu powiedz że mają wlać płyn i tyle...
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Na oko to można sprawdzać jak nie użyjesz miernika to mogą wciskać tobie każdy kit. Dolanie 0.5 litra destylowanej nie powinno mieć zbytniego wpływu na temperaturę zamarzania, raczej nie przewidują mrozów -25.
Uklad chlodzenia ma odpowwietrzenie i z płynu odparowywuje właśnie woda, więc dolanie destylowanej nie zmieni parametrów zmarzania, no chyba, że jest wyciek, to po naprawienu należy sprawdzić miernikiem i dolać odpowiednią ilość płynu.
Byłem w ASO żeby dociagneli opaskę.. Mam wrażenie, że nadal tam saczy się płyn. Może samemu założyć inną opaskę na srubeczke..? Te oryginalne opaski są dziwne, mam wrażenie, że nie dociskaja dobrze...
@andrzejn - od kilku pokoleń samochodów (w tym i R) układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, zamkniętym. Płyn jak i woda w normalnych warunkach nie parują na zewnątrz. Stąd w normalnych warunkach płynu nie ubywa. Jedną z prób szczelności układu chłodzenia jest próba ciśnieniowa. Wtedy też można łatwo stwierdzić nieszczelności całego układu chłodzenia. Sam korek wlewu zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego ma specjalną konstrukcję. Przy nadmiernym wzroście ciśnienia w układzie - otwiera dostęp do atmosfery w celu zmniejszenia panującego ciśnienia. Jednym z prostych (domowych) sposobów sprawdzenia ciśnienia w układzie chłodzenia jest odkręcenie korka wlewu w zbiorniku wyrównawczym przy ZIMNYM silniku. Można wtedy usłyszeć krótki, cichy syk. To oznacza, że układ chłodzenia jest szczelny, a otwarcie powoduje wyrównanie ciśnień. Pozdrawiam
Trudnościami przy zmianie biegów "stukami", też mi sie wydawało że poszła poduszka ale po wizycie w aso coś nie mam pojęcia co poprawili i objawy mineły (ciężko wchodziła jedynka i wsteczny)
@cezar Twój przypadek wymagał zapewne regulacji cięgien. Uszkodzenie poduszki, a raczej wada fabryczna tejże objawia się delikatnym pukaniem w czasie jazdy po nierównej drodze lub podjeżdżaniu pod krawężniki.Słychać stuki z pod maski z lewej strony. U mnie takie były objawy i wymiana poduszki pomogła, chociaż na oko poduszka wyglądała na sprawną, żadnych luzów, czy oberwania gumy.
Pewnie tak było. Troszkę się dziwię jak czytam wasze wpisy że w niektórych aso są mechanicy którzy nie wiedzą jak naprawić jakąś rzecz w samochodzie. Pewnie mam szczęście bo nie wiem jak to nazwać ilekroć jadę do serwisu niektóre czynności czasami trwają dłużej lecz nie rozkładają rąk mówiąc że coś mi sie przesłyszało lub ten typ tak ma.
No jestem w aso siedzę i siedzę miało być max 0,5 godziny a tu już 1,5 mija. Kawa ogólnie dobra mogły by być lepsze i wygodniejsze fotele na poczekalni, obejrzałem już chyba wszystkie nowości skody oprócz nowego superba którego jeszcze nie mają. Ciekawe chyba coś znaleźli tylko obawiam się co?
Ale numer właśnie pan przyszedł i podpisałem papiery odbioru auta chyba obserwują/czytają forum bo dziwnie się spojrzał jak zobaczył że mam odpaloną stronę. Ale spoko teraz po wymianie oprogramowania i pedału sprawdzenie w trasie jak się sprawuje i ocena na forum wieczorkiem.
Jednak coś musiało być na serio z pedałem gazu bo teraz jedzie lepiej. Wymiana pedału gazu jest spowodowana serią pedałów gazu które podczas przyśpieszania nie reagują wręcz przeciwnie samochód zwalnia. Co do wspomagania niema znaczącej różnicy może nie zaobserwowałem. Samochód przetestowałem na autostradzie przy prędkości do 140 km/h na zakrętach nie odczuwam by było lepiej lub gorzej jeśli chodzi o układ kierowniczy.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.