Witam Panowie Ja pisalem wczesniej o zaupie opon, Fuldy albo Nokian ale ostatecznie wybralem Goodyery Ultragrip 9 185/60/r15. (Zdecydowalismy sie dolozyc 120 zl za komplet i wziasc cos z górnej półki jak się mówi. No i tu sie zaczyna ;) Niechcial bym budować nowych wątków wiec pisze tutaj. wymienilem opony dzisaj w warsztacie sie meczyli z zalozeniem ich tz niemogli napompować ;) cos i m tam nie stykalo. meczyli sie prawie godzine.. ze wszystkimi czterema pan twierdzil ze wszystko bedzie ok narazie to przyjedhalem tylko do domu ;) i jest ok...zobaczymy za jakis czas? pytanie czy ktos sie spotkal z takim czyms?? moze serwis zly wybralem ;) czy moze opony jakies wadliwe dostalem dodam ze zakupione na oponeo.pl
Pozdrawiam i dzieki za odp. jesli ktoś sie z takim fantem spotkal ;) Ps. opini narazie nie moge żadnej dać ale po zimie jak najbardziej ;)
Jeżeli serwis opon podjął się założenia 4 nowych opon na felgi, to pewnie sami upewnili się, że jedno pasuje do drugiego. Natomiast z opisu prawdopodobnie wynika, że wszystkie opony były jednakowe, ale widocznie miały tolerancję z górnego zakresu. Nominalny wymiar średnicy wewnętrznej jest poniekąd za duży. Stąd takie ciasne pasowanie przy pompowaniu opon. Ale jak w końcu udało się założyć i napompować, to ok. Jedynie problem może być po czasie, przy zdejmowaniu, jak taka ciasna opona mocno przylgnie do felgi. Pozdrawiam
Na jaką felgę to zakładałeś? Jeśli fabryczna 15" (nie wiem jaka tam jest szerokość ale zapewne między 6 a 6,5J) to nie powinno być ŻADNYCH problemów z założeniem takiej opony :) Partacze widocznie i niedołęgi. Fakt, opony mogły być przechowywane jedna na drugiej i przez to być "spłaszczone" ale to nie jest nic trudnego, żeby taką oponę założyć. Osobiście zakładałem 195/40 na 8,5J albo 215/35 na 9,5J i problemów nie było z tym zbytnich. Także polecam na przyszłość jechać do konkurencyjnego zakładu wulkanizacyjnego :)
Szerokość felgi? Różnie... na stalówkach jest to zwykle albo środek (okolice otworów na śruby) albo na rancie felgi. Wybita jest średnica i szerokość (6, 6,5J itp). Na alu jest to zwykle od wewnątrz na ramieniu felgi.
Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
A jak wyglądał warsztat? Schludnie czy burdel? Jaki sprzęt mieli? Może brakowało doświadczenia. Problem z pompowaniem to może być, ale przy opinie z ciężarówki, żeby osobowe. S.z.o.k ( szczególne zakładanie opon klientowi)
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Witam dzieki wszystkim za odpowiedz i info. :D Jesli chodzi o felge to jest stalowka fabryczna sa tam znaczki VW ale nie wszystko udalo mi sie odczytać. Co do zakladu to juz zmienialem tam opony kilka razy.... co prawda w innym aucie ale zawsze bylo ok ale fakt teraz zaloga raczej "nowa" i dosyć młoda :) i samochody poumawiane co 30 min. więc moze ich to przytłoczyło ;) a teraz zostawic czy przekladać albo cos??
ps @jercen dzieki za odp. tak wlasnie zrobie a na wiosne zobacze jak pójdzie sciaganie :)
Moim zdaniem: nie ma potrzeby przekładać. Dodatkowa strata czasu, pieniędzy, szkoda ponownie "naciągać" oponę przy zdejmowaniu i zakładaniu. Sam bym tylko zrobił prosty test na jednej z opon: wypuścił powietrze i sprawdził, jak zachowa się opona, czy da się ponownie w warunkach domowych/drogowych nadmuchać. Inaczej - wiadomo przecież, że z oponą praktycznie sam nic nie zrobisz. Zawsze korzystamy z serwisu. A więc masz spokój do następnej zmiany opon - czyli na wiosnę. Pozdrawiam
Jeśli koła są napompowane i dolegają do rantu felgi, powietrze nie uchodzi to nie ma żadnej potrzeby ich jeszcze raz ściągać i zakładać :) Tylko jak takich artystów miałeś, to może sprawdź, czy nie masz przypadkiem opon kierunkowych i czy dobrze (zgodnie z kierunkiem) je pozakładali.
Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
Kupiłam wymieniłam, szaleć z zachwytu nie będę. Narazie w moich uniroyalkach bardzo mi przeszkadza hałas. Jeśli chodzi o całą resztę to trudno powiedzieć bo warunki na drogach mamy niezłe. Ale już wiem, że następnym razem dam te 50zl więcej za jedną oponkę, żeby mieć ten komfort z jazdy.
A tak poza oponami, czy Wasze Rapidki też są tak słabo wyciszone?? :(
Rapid SB | 1.2 TSI 75KM | MY15 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 15700km | Częstochowa
Rapidy są jednakowo wyciszone. Natomiast różnią się np. silnikiem. Wiadomo, że silnik 3 cylindrowy ma zasadniczo inną charakterystykę pracy i mocy niż silnik 4 cylindrowy. Stąd też właściciele 1.2 MPI z racji mniejszej mocy i momentu, muszą wykręcać silnik na wyższe obroty. A to wiąże się z odczuciami słabego czy oszczędnego wyciszenia. W samochodach z silnikami 4 cylindrowymi spora część użytkowników jest zadowolona z takiej kultury jazdy, która przy sporych prędkościach pozwala na swobodną rozmowę w kabinie. PS> Jest to tylko małe wtrącenie w temacie opon zimowych. Dlatego wyciszenie R w tym wątku zamykam. Dla chętnych kontynuacji - proszę założyć nowy wątek. Pozdrawiam
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.