Niestety niestabilność Rapida przy wspomnianych wiatrach bocznych jest spora. Nie do końca wierzyłem w takie opinie wcześniej ale po pierwszej dłuższej trasie w ostatni weekend przekonałem się o tym kilkukrotnie, póki co to największy mankament auta jaki zaobserwowałem podczas krótkiej eksploatacji.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
O podmuchach było w innym temacie. Nie sądzę aby rzucało nim bardziej niż innymi w tym segmencie. Są wyższe samochody i nie sądzę aby przez to niemożliwa byłą szybsza jazda. Różnica maksymalnie masy całkowitej pomiędzy najsłabszym MPi, a najmocniejszym TSi to raptem 120kg, a nie wierzę, że 122KM 1.4 też jeździcie 135 max. Raz mnie może bardziej bujnęło, ale nie widzę jakiegoś dramatycznego problemu, więć sprawy oszukiwania fizyki nie kupuję. Chodzi o ten durny dotrysk. Najbardziej mnie irytuję, że nie mam pojęcia kiedy i ile jest dotryskiwane. Pojeżdżę po mieście, to schodzi mnie z baku więcej, pomimo, że nie powinno. Pojadę w trasę i czasem jadę 140-145, a tu ciągnie z butli. Mam co chciałem, i cieszę się podczas tankowania ale, szczerze mówiąc, to jestem rozczarowany brakiem czytelności działania tego mechanizmu...
sprawdziłem i według opisu dotrysk jest to powyżej 3000 obrotów a jak przekraczasz 4000 obrotów spala tylko benzynę. Więc jeśli jedziesz "spokojnie" spala mało a wiadomo jak przekroczysz efektem jest dotrysk paliwa lub całkowite przejście z gazu na benzynę. Taka perswazja na kierowcy do oszczędnej/ekonomicznej jazdy.
@cezar - ja znam te magiczne granice. Nie wiem czy to kwestia mapy do komputera wtryskiwaczy gazu, czy kwestia dokładności zegarów, ale te wartości nie zawsze się zgadzają. Czasami wskazówka przekracza 4k obrotów, a wyraźnie jest dotrysk (widać to po wskazówce poziomu paliwa po 100km przejechanych w takiej konfiguracji), a czasami jeździ się po mieście, rzadko przekraczając 4k, a okazuje się, że po paru dniach w baku sucho. Chodzi mi o czytelność, której tutaj po prostu nie ma. Nie wiem ile płacę za jazdę, aż do tankowania :) Dotrysk powinien być powyżej 4000, ale tylko na piątce, i powinna być dioda wskazująca dotrysk... bo tak to jest bajzel...
halif masz racje opisałem wartości jakie podaje producent mogą się one jak najbardziej różnić w rzeczywistości. Prawdopodobnie jest jeszcze jakaś zależność której producent nie podał, może coś uda się znaleźć na innym forum i podać adres.
Nie wiem skąd masz te dane aje ja wyczytałem na stronie Skody i w papierach od instalacji gazowej, że dotrysk od 3100, a od 4000 tylko PB. Swoją drogą od września do połowy listopada ( ok. 6000 km do 140 km/h ) zużyłem prawie zbiornik PB, a przy obecnej pogodzie 2000 km ( prawie miesiąc) i brakuje mała działka do pół zbiornika. Jestem trochę zdziwiony. Czy macie podobne spostrzeżenia ? Dodam, że jeżdżę tak samo ( dziennie 80 km S5 w przedziale 100-120 km/h- wręcz stonowałem z dynamiką jazdy dla próby oszczędności ). Pozdrawiam
@mroslaw - masz poklikaj sobie: http://www.skoda-auto.pl/oferta/auto-z-lpg/jak-to-dziala Dotrysk jest od 3100, ale trudno wyczuć w rzeczywistości, a 100% Pb jest powyżej 4000RPM (około, o to jest cały raban od paru postów). Kiedy pali, co i ile wie chyba tylko L-R i *być może* sterownik wtrysku :P Z wykresu prędkości na biegach oraz własnych doświadczeń wynika, że te 4000 osiąga się powyżej 134-135kmph
mi w mieście mocno dotryskało, opisałem swoje 500 km tu: http://rapidklub.pl/discussion/200/lpg-do-1-2-tsi-85km/p2 więc na postojach idzie Pb, do 140 km/h trochę Pb też dotryskuje (widać, jak z Wrocka do Sycowa jechałem, to kapkę wskazówka się ruszyła - ta z baku :)
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.