FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Skoda Rapid - Z czym byliście już w ASO?
  • Zamiast czekać na wizytę w ASO, podnieś wpierw jedną, potem drugą stronę samochodu, by koło przednie było w powietrzu. Przy skręconych kołach, dla podniesionego - pokręć kołem ręcznie. Przynajmniej zobaczysz lub wyeliminujesz ocieranie się koła o stały element pojazdu. A może jaki plastik z nadkola nie jest do końca przymocowany? Tak przynajmniej sam będziesz więcej wiedział i widział. Dalej jak to się nie sprawdzi - po kolei - przeguby - czy mech. różnicowy.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

  • lukstar


    od pewnego czasu przy skręcie max czy to w lewo czy w prawo słychać odgłosy jakby coś szorowało.

    Mam to samo, odgłos ten pochodzi od osłon ( słychać gumę )  , wystarczy lekko odbić kierownicą i niema tego odgłosu,
    link http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=200&t=44599&start=0&sid=7f43fb2bf50ea33cf375d48b78e36... jest opisany problem u zaako
    w Fabi, więc olewka w tym temacie, pozdrawiam.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • Witam serdeczie,
    Rapida mam od 5 tygodni, a od 2 w serwisie - przejechane przez te 3 tyg. 5000 km. Przeglądając forum trafiłem na podobny problem, ale nie znalazłem odpowiedzi. 

    Problem wygląda następująco, gdy ruszam na skręconych kołach zarówno w prawo jak i w lewo dobiega niepokojące buczenie od silnika lub skrzyni biegów. Przy ruszaniu na wprost też jest to zauważalne, jednak znacznie ciszej ( prawie niezauważalne). Tak jak pisałem wcześniej parę osób już coś takiego miało. Czy po wizycie w serwisie doszli do tego co to może być? Nie są to hamulce, bo objawia się to wyłącznie przy obciążeniu silnika.

    Po wizycie w ASO uznali, że wada nie jest szkodliwa i powinienem jeździć dalej. Nie zgodziłem się na to i z tego co wiem nagrali filmik i wysłali do SKODY w celu ustalenia co to może być. Jednak nie otrzymali jeszcze odpowiedzi i też nie chcą rozbierać auta i wymieniać skrzyni lub sprzęgła, bo to duży koszt a oni nie są pewni czy to faktycznie to.

    Dlatego proszę o pomoc osoby, które miały coś podobnego i którym udało się dojść do tego co to może być.

    Z góry dzięki
    Szymon
  • Jaki silnik?
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • 1.6 TDI 105KM 
  • Uuu...ja nie mam doświadczenia z dizlami 
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • U mnie przez 8 miesięcy jaki jeżdżę
    R byłem w ASO dwukrotnie z dyszami spryskiwaczy przedniej szyby. Już o
    pierwszym przypadku pisałem, ale opiszę sytuację w całości. Najpierw przy
    przebiegu około 8000 km przestał prawidłowo działać prawy spryskiwacz, po
    stronie pasażera. Płyn raz się pienił, a za chwilę leciał obok albo nad
    samochodem. Czasem przez chwilę było dobrze. Sytuacja pojawiła się po
    skończeniu płynu (kontrolki brak, chciałem sprawdzić) i moje przypuszczenie
    było takie, że z dna zbiornika jakiś syf się zaciągnął. W ASO zdemontowali
    dyszę, przedmuchali sprężonym powietrzem i do tej pory jest OK. Niestety przy
    przebiegu około 11000 km posłuszeństwa odmówiła druga dysz, lewa, po stronie
    kierowcy. Objawy identyczne jak przy poprzedniej. To niestety było bardziej
    uciążliwe, ponieważ był to grudzień i spryskiwacze były bardzo użyteczne. W
    przypadku drugim nie było mowy o kończącym się płynie. Pojechałem do ASO,
    zrobili to samo co z pierwszą, ale niestety to nic nie dało. Więc stwierdzili,
    że wymiana. Dysze mam podgrzewane, nie mieli takich na miejscu, trzeba było
    ściągać z Poznania, zależało mi na czasie bo wyjeżdżałem i muszę powiedzieć, że
    mnie zaskoczyli, bo byłem w serwisie w czwartek wieczorem a w sobotę rano była
    już nowa dysza. Drugie zaskoczenie to wymiana była gwarancyjna, SKODA zgodziła się
    z uwagi na mały przebieg. Z tego co mówili w ASO na początku takie elementy nie
    podlegają gwarancji bo są to części eksploatacyjne. Podobno pierwszy raz w tym
    ASO wymienili komuś dyszę na gwarancji. Tak czy owak dysza jest wymieniona i na
    razie wszystko jest OK. Druga sprawa, która była poruszana przy okazji dyszy to
    woda, która podczas większych opadów po otwarciu tylnych drzwi spływała na
    tylną kanapę, na oko jakby ktoś wylał pół szklanki wody. W ASO dociągnęli minimalnie
    drzwi i od tego czasu nie zaobserwowałem problemu. No i oczywiście woda w
    drzwiach i nacinanie uszczelek, ale to jak większość.

    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  • dysze to element eksploatacyjny ??? pierwsze słyszę... jak tam sie może coś zużyć ???
    idac tym tropem to wszystko jest elementem eksploatacyjnym i nie podlega wymianie podczas gwarancji :)
    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • Piszę co mi powiedzieli w ASO. Mówili również, że często barwnik, który jest w płynie do spryskiwaczy po odparowaniu cieczy gromadzi się w dyszach i je zatyka.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  • @konwel  - jak czytam o elementach eksploatacyjnych w postaci dyszy to zaczynam obawiać się o silnik,zawieszenie, skrzynie itp :)
    To też elementy eksploatacyjne wg tego co mówisz.

    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Wszystko można nazwać eksploatacyjnym, bo wszystko eksploatujemy;) Dyszę jednak wymienili w ramach gwarancji. Więc może to tylko taka zagrywka w ASO.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  • na bank zagrywka taka żebyś sie poczuł doceniony :)
    Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
  • Oni mają częste szkolenia ze stosowania NLP wobec klientów w praktyce. Generalnie ciężko się z tego otrząsnąć i trzeźwo myśleć, gdy dealer jest dobrze wyszkolony i atakuje klienta dobrze wyuczonymi formułkami. Klient czuje się doceniony, jest pewny, że otrzymał największy możliwy rabat, a nawet połowę rzeczy za friko, a tak naprawdę wybulił cenę rynkową albo nawet wyższą nieświadomie. :-D  
    Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
  • racja kolego, takie taktyki sprzedazy to już norma, najlepsze jest to ze nadal jest sporo ludzi na których to działa jednak nie sadze by w aso tez ich szkolili w ramach strategi i zachowań marketingowych, prędzej taki mechanik podwyższa swoje ego poprzez twoje uznanie jego fachowości i możliwości dogadania się ;)
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • jeszcze nie byłem z tym w ASO, ale za tydzień wybieram się z (1.2 mpi + LPG):
    - dwuczęściowy korek od wlewu gazu - często nie można wyjąć jednego z elementów; wykręca się tylko gwintowany trzon
    - blokada drzwi - podczas jazy z WYŁĄCZONĄ blokadą zdarza się słyszeć stuk w tylnych drzwiach. podczas jazdy z WŁĄCZONĄ, dwukrotnie zdarzyło się, że rygle zadźwięczały, a kontrolka na chwilę przygasła
    - spalanie, przepraszam, dotrysk benzyny - na poziomie 1,5l/100 km. moim zdaniem, powinno być poniżej (jeżdżę głównie trasę ok 130 km, z prędkością ok 120 km/h).
    - ubywający płyn hamulcowy (nie widzę wycieków pod autem)
    - trzeszczący głośnik (prawy przód)
    Rapid LB | 1.2 MPI + LPG | 2014 | Ambition Komfort | Beż Cappuccino | 105000+ km | Leszno (wlkp) & Zielona Góra
  • Hatchet, trafił ci się chyba niestety felerny egzemplarz... 
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • Zapomniałem dodać że miałem również dolewany płyn chłodzący.Było trochę poniżej minimum.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  • a ja zapomniałem dodać, że nie jadę tam celowo z wymienionymi usterkami, ale przy okazji przeglądu okresowego.
    @konwel - co się działo u Ciebie, że ubywał płyn?

    Rapid LB | 1.2 MPI + LPG | 2014 | Ambition Komfort | Beż Cappuccino | 105000+ km | Leszno (wlkp) & Zielona Góra
  • @hatchet Nie było widać wycieku. ASO twierdzi, że to normalne. Z tego co czytałem to nie był odosobniony przypadek.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  • Przy LPG lubi czasem ujść płyn. Wynika to z instalacji na której jest mnóstwo okazji do nieszczelności... Po założeniu LPG po pierwszych kilometrach jest normalne, że spada stan płynu... Odpowietrzenie ukladu....
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?