FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Nawiew i klima
  • co do kierownika, idzie się z nim dogadać, 
    Rapid SB | 1.2 TSi, 85km | MY14 | Ambition | Beż Capucino | 15000 km | Lubelskie
  • Słuchajcie - robi się trochę gorąco. A wystarczy tylko przeczytać uważnie poprzednie wpisy.
    Jednak najlepszym "sprawdzianem" jest samodzielne poeksperymentowanie z ogrzewaniem. Pogoda nam dopisuje. I tak - załączenie ogrz. t.sz. - powoduje, że śnieg/woda zaczyna poziomymi pasami (wzdłuż linii ogrzewania) rozpuszczać się/wysychać. Po kilku minutach timer wyłącza to ogrzewanie. Jak szyba jest mało wygrzana, należy powtórzyć ogrzewanie t.sz. poprzez naciśniecie przycisku.
    Uwaga - w czasie jazdy (z włączonym ogrz.t.sz.) jak przez przypadek silnik nam zgaśnie (lub na chwilę go wyłączymy) - to ogrzewanie t.sz. zostanie wyłączone. Należy ponownie je załączyć. 
    W tym czasie - lusterka zewnętrzne normalnie pozostają zanieczyszczone śniegiem czy kroplami wody. Ażeby lusterka wyczyścić - wystarczy włączyć ogrzewanie obrotowym przełącznikiem. Nie jest on (standardowo) połączony z ogrz.t.sz. Jest on zespolony z elektryczną regulacją ustawień lusterek - na drzwiach kierowcy - pod lewą ręką. Ten wyłącznik ustawiony w pozycji włączenia ogrz.l.b. będzie zawsze działał przy włączonym silniku. Nie ma tu wyłącznika czasowego. Jak ktoś zapomni - i zostawi ten przełącznik w pozycji włączonego ogrzewania - to w momencie wyłączenia silnika - lusterka nie są dogrzewane, nie ma obawy o akumulator. Ma to z kolei ten plus - że włączając silnik - mamy równocześnie załączone ogrz.l.b. Natomiast nawet latem - jeżdżąc z włączonym ogrz.l.b. nic nadzwyczajnego się nie dzieje, pomimo tego, że lusterka są ogrzewane.
    Pozdrawiam  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Zauważyłem zależność miedzy podgrzewaniem szyby i lusterek tylko w przypadku o którym wcześniej napisałem. Jercen u Ciebie nie jest tak samo?
    LB|1.2 CBZB 105KM|MY14|AMBITION Komfort|Srebrny metallic| 107000km|Nieciszów k. Oleśnicy
  • Pisałem wcześniej - mam dwa układy niezależnego ogrzewania.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ja LB i pisałem już jak jest u mnie 
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • W moim LB (MY  2014) ogrzewanie lusterek i szyby tylnej jest niezależne, obecnie jeżdżę zastępczym LB (MY 2013) i tutaj także ogrzewanie jest niezależne. Ogrzewanie lusterek nie ma wyłącznika czasowego.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 86 KM | MY14 | Ambition Komfort | Błękit Pacyfic | 11000 km | Mińsk Mazowiecki
  • @jercen ja to wszystko co piszesz doskonale rozumiem, ale uważam, że właśnie przez to, że ogrzewanie lusterek nie ma ogranicznika czasowego często po kilku latach dochodzi do przepalenia spirali, bo lusterka zimą grzeją non stop, jeżeli oczywiście nie wyłączysz ich pokrętłem, a przecież często można o tym zapomnieć. Dlatego uważam, że połączenie tego układu z tylną szybą jest dobrym rozwiązaniem.Jeżeli lusterka przymarzają to tylko włączasz tylną szybę i wszystko jest ok, a po kilku minutach grzanie wyłącza się samo oszczędzając spirale grzejne lusterek.I ten jak Ty nazywasz plus dla mnie jest minusem.
  • Przy okazji jednej z wizyt w serwisie zostałem poinformowany, że muszę uważać, żeby nie zostawić włączonego ogrzewania lusterek na dłuższy czas bo może to spowodować przepalenie grzałek. Wyszło to z rozmowy na temat braku kontrolki, która informowałaby o włączenie tego ogrzewania. Z tego wniosek, że jest niezależne od ogrzewania tylnej szyby i nie jest ograniczone czasowo.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  • Panowie. Silnik i opony też się zużywają, co nie znaczy że mamy ich nie używać.
    Są grzały, niech grzeją. W poprzedniej skodzie nastukałem ponad 310 kkm grzejąc lustra kiedy tylko miałem ochotę, czyli przez pół roku i jeszcze w lecie jak padało. NIC się z nimi nie działo.
    Nie panikujcie, podejdźcie do tego z dystansem, zdrowym rozsądkiem. Wszak to auto ma służyć Wam a nie wy jemu. Szanować sprzęt - owszem, ale żeby tracić rozum?
  • @lukasz13 - piszesz, jakbyś już stracił czy przepalił co najmniej kilka grzałek na lusterku. A tak naprawdę - nie spaliłeś jeszcze żadnej. Spoko. Te grzałki naprawdę wytrzymają dużo. Są małej mocy. Nawet latem są chłodzone (TAK!) przy dodatnich temperaturach. A w czasie swojej pracy nie nagrzewają się do czerwoności jak np.w Farelkach (czy innych grzejnikach domowych). Właśnie dlatego firma nie dała żadnej kontrolki przy załączeniu ogrzewania lusterek i w dodatku oddzieliła ten obwód od obwodu grzania tylnej szyby. Bo ogrzewanie tylnej szyby jest już na przekaźniku, ze względu na duży prąd pobierany przez grzałkę. Dlatego ma obwód wyłącznika czasowego.
    Dla mnie ogrzewanie lusterek w temacie "Nawiew i klima" uważam za wystarczająco omówiony. Proponuję (jak kto ma jeszcze mało) założyć nowy wątek, dot. ogrzewania lusterek czy tylnej szyby.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen Czytaj uważnie moje posty, napisałem, że w dwóch autach właśnie się przepaliły.
  • Tak - masz rację, przeoczyłem. Sorry. Ciekaw jestem - o jaką markę chodzi - i jak możesz, to podaj jaki rocznik czy jak stare autko. Sam przejeździłem kilkaset tkm służbowymi (różnymi) z ogrzewanymi lusterkami. I naprawdę - nie miałem tego problemu. A może to nie było przepalenie grzałki - tylko jaki kontakt czy przewód na pracujących/otwieranych drzwiach?
    Pozdrawiam 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  •  Pierwszy VW Passat B5 MY1999 przebieg około 180kkm, drugi VW golf IV MY2003 przebieg pewny120kkm. W pierwszym spirala już była przepalona, w drugim spaliła się po około 5 latach. Jak widzisz niestety są to auta VAGowskie, dlatego trochę się obawiam, że sytuacja się może powtórzyć. Chyba że ja mam pecha. W Pasku nic już z tym nie robiłem, ale w Golfie wymieniałem spiralę.
    Pozdrawiam
  • @lukasz13 ile kosztowała Cię wymiana tej spirali?
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  •  100 zl z robocizną, ale to było całe lusterko z rozbitka, także trudno powiedzieć ile kosztowało by to w ASO.
  • Acha ok rozumiem, wielkie dzięki.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Witam. Od czwartku jestem posiadaczem rapida lb i dzis postanowiłem odpalic klime bo temperatur au mnie siegala 27 stopni. Po przejachaniu okolo 7-8 km w samochodzie dalej bylo goraca, nawet bardziej niz na zewnatrz ... Pojechałem do dilera i ten wszedl do mnie do samochodu i powiedział, ze jakos chodzi, ale jezeli dla mnie to nie wystarczajaco to bedziemy to głosic. ( tak w ogole to mialem wlaczone auto i nawet a/c, klimatronic). Nie wiem czy ktoś miał taki przypadek? Jak myslicie nie nabili klimy czy jak? Jestem pewnien, ze ta klima nie chlodzi w ogole i pewnie zostanie mi to zglosic.
  • Po chwili od załączenia silnika, klima powinna dawać odczuwalny strumień chłodnego/zimnego powietrza. Jak przejechałeś kilka km i nie ma efektu chłodzenia, to nie warto zastanawiać się ani czekać, tylko od razu uderzyć do ASO. Może to nie jest wielki problem do naprawy, ale tak "działająca" nie jest sprawna. Może to być nawet drobiazg - wtyczka, kontakt panelu Climatronika pod radiem.
    Pewnie dużo da podpięcie auta pod komputer. Serwis powinien wtedy jednoznacznie postawić diagnozę. Wg mnie to nie wina "nienabicia" układu klimatyzacji czy niesprawnego kompresora. 
    Powodzenia w serwisie.
    PS. Od niemal 2 lat jeżdżę z załączona "na stałe" klimą i jak na razie bez problemu.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Też to mam, w porównaniu do bmw gdzie wchodzi uwaga 1500g czynnika i można w lecie pod słońce przy 30 stopniach osiągnąć szron na szybie to Klima w rapidzie jest mało wydajna, lecz ledwo wystarczającą.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • no to w Climatronicu prawidłowo działającym wieje zimnem zaraz po odpaleniu
    Rapid LB | 1.4 DSG 122KM | MY15 | Elegance MAX | niebieski RACE| 50kkm | KRK

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?