serwis nic nie słyszał. Ja bardziej kieruje się w stronę amortyzatorów i jakiejś plastikowej osłony. Podobny dźwięk kiedyś miałem w hondzie civic i okazało się ze jakaś osłona na amortyzatorze była źle założona i za każdym razem jak wjeżdzałem w dziurę to pojawiał się ten dźwięk.
Osobiście na razie walczę ze ściąganiem na prawą stronę i schodzącym powietrzem z koła.
Witam kupiłem juz 3 samochody nowe i w kazdym na poczatku amortyzatory wydawaly sie jak by byly wybite (zuzyte) wystarczy troche pojezdzic i problem znika
Ale chyba coś jest na rzeczy, Moja rapidka ma 14 tyś i od przynajmniej 4 tyś słychać jakieś stuki wydaje mi się, że w lewym przodzie. Najczęściej na progach zwalniających i na drobnych nierównościach przy małych prędkościach. Podjadę najpierw na stację diagnostyczną i pogadam, żeby mi sprawdzili a dopiero potem do ASO aby mieś jakieś argumenty w ręku. Dam znać
Rapid LB/ 1.2 85 KM / MY 13 / Ambiente/ srebrny / 199 600km/ Śląsk - okolice Gliwic
Witam wszystkich forumowiczów :) Zajrzałam tu ponieważ chyba mam problem (a może i wcale nie mam). Od miesiąca jeżdżę moim ukochanym rapidem 1.2 TSI 105 KM. Przejechałam już 3 tys. km. Od paru dni, codziennie rano nasłuchuję co tam mu się dzieje pod maską. Gdy go odpalam (zimny silnik) zaczyna głośno chodzić a obroty wskakują na 1,5 tys. Po 20 - 30 sekundach, silnik nagle cichnie. Obroty spadają poniżej 1 tysiąca i już jest ok. Dopóki silnik jest rozgrzany (nawet minimalnie) to po uruchomieniu chodzi cicho. I teraz zaczynam się zastanawiać. Czy on tak miał od początku a ja nie zwracałam na to uwagi? Czy coś mu się zaczyna dziać. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w jeździe samochodem, jestem babą...a to wszystko składa się na to, że się nie znam. Czy ktoś z Was ma podobne spostrzeżenia? A może powinnam się martwić? HELP!
Zauważyłem taki problem. Przy włączonych światłach mijania, poruszając kierownicą mam wrazenie iż światła delikatnie przygasają / tylko w czasie poruszania kierownica / Czy ktoś zauważył podobną usterkę w swoim RAPIDZIE?
@leszekwn - to nie usterka. Rapidy mają wspomaganie elektryczne. Kręcenie kierownicą załącza pompę, która to obciąża alternator. Na ułamek sekundy przygasają światła. Układ regulujący napięcie ma chwilowe opóźnienie, które skutkuję przygaśnięciem świateł i podniesieniem obrotów. Większość benzyniaków z elektrycznym wspomaganiem tak ma. Diesle radzą sobie lepiej bo mają większą moc na wolnych obrotach.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Dzięki za pomoc :) Zdążyłam przeczytać prawie całą instrukcję. Z drugiej strony mogliby napisać, że coś takiego się dzieje. Bo w sumie nie wiem, czy mam czekać te minutę aż on przestanie burczeć czy mogę spokojnie ruszać. Czuję się jakbym jeździła dislem :D
Taka drobnostka, przy zamykaniu klapy bagażnika, ramka od tablicy rejestracyjnej obija, hałasuje, denerwuje i finalnie zniszczy lakier, czy tylko u mnie tak jest? Jutro zakładam jakąś matę amortyzującą...
@karolajner - przy zimnym silniku na początku może wystąpić taki efekt jak w twoim silniku. Nadmiar oleju silnikowego podczas dłuższego postoju spływa do miski olejowej. W tym momencie głowica i zawory głowicy są mało naoliwione. Przy rozruchu silnika pompa olejowa zasysa przez smok olejowy olej, który pompuje i smaruje głowicę oraz cały układ zaworowy. Przed nasmarowaniem (na krótko) układ ten wydaje dźwięk klekotania. Po czasie wszystko wraca do normy a praca silnika cichnie.
@bounty- mam to samo. Dodatkowo po regulacji odbojników (stukała klapa) przez serwis muszę mocniej domykać klapę (mam nadzieję, że się uklepią odbojniki) co niestety powoduje większe stukanie tablicy o klapę bagażnika
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Odnośnie "stuków" z przodu. Podjechałem dzisiaj na stację diagnostyczną aby sprawdzić co może stukać. Gościu najpierw mnie wysłuchał, potem wjechał na tą "trzęsawkę" ponarywał samochodem na prawo i lewo, do góry i na dół, każdym kołem osobno a potem całym przodem i NIC Jak zszedłem do niego do kanału to jedyne do czego mógł by się przyczepić to jedynie to, że tuleja gumowa trzymająca prawy wahacz pracuje w większym zakresie niż ta po lewej stronie. Mówił, żeby zgłosić to w ASO przed końcem gwarancji, bo może być do wymiany, ale na tą chwilę to żadnego problemu nie ma i on nie ma do czego się przyczepić.
Rapid LB/ 1.2 85 KM / MY 13 / Ambiente/ srebrny / 199 600km/ Śląsk - okolice Gliwic
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.