Dzis po przejechaniu ok.50km pojawil sie komunikat "uszk.ukl.stabilizacji toru jazdy". Zapalily sie 2 zolte lampki epc i "auto w poslizgu". Przeszedl w tryb awaryjny. Po wylaczeniu zaplonu i ponownym uruchomienie silnika dalsze 70km bez problemu. W drodze powrotnej ten sam numer.
samo EPC oznacza elektroniczne sterowanie jednostką napędową czy też pedałem przyspieszenia jak to mówią też starsze instrukcje a czy to ma coś wspólnego to ciezko powiedzieć. Skoro pytano Ciebie o ostatnie tankowanie to czy nie wyskoczyło to w jakiejś konkretnej sytuacji ?. Najprościej to podjechać do aso i pod komputer.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
"Tak właśnie mialem to samo. Tym razem awaria wytrysku."
Współczuję majku, w pewnym wieku to nic nadzwyczajnego. Jeżeli Cię to pocieszy to wiedz, że wszystkich nas czeka to samo... Gdybyś chciał więcej pogadać o Twoich problemach to pisz śmiało. Od czego w końcu ma się kumpli na forum? ;D
Wytrysku gazu lpg oczywiście :):):) Czy wtedy na wolnych obrotach silnik pracuję mocno wibrując? To będzie na 90% wtrysk gazu. Diagnostyka na szybko który to jest: Podczas pracy odłączyć pojedynczo wtryski, podłączyć spowrotem. Ten przy którym nie ma różnicy w pracy silnika, to ten jest zepsuty. Potem tylko wymiana.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Sytuacja: podczas przyspieszenia. ASO ma termin dopiero w czwartek. Faktycznie,dragania na wolnych obrotach byly wieksze. Wtryski wymienione niedawno WSZYSTKIE. I jeszcze jedno: jak ma sie lpg do ukladu stabilizacji toru jazdy?
Komputer wchodzi w tryb awaryjny, aby zapewnić podstawowe funkcjonowanie, esp wymaga energii i momentu, aby też miało możliwość sterowania tym momentem poprzez ograniczanie. A trzeba mieć co ograniczać. Tak skody reagują w trybie awaryjnym.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
U mnie tak też bywa, że jak wyjeżdżam gaz do 0 to głupieje komputer i wtedy wywala błąd wtryskiwacza, a to powoduje przełączenie na tryb serwisowy i wywalenie błędu systemu kontroli trakcji. W serwisie zasłaniają się, że w instrukcji L-R jest, że nie wolno wyjeżdżać do pustego gazu...
@supermajku, jak ci się kończy gaz to kulturalnie ci skrzeczy i się przełącza na Pb?
Ja też miałem taką sytuację w momencie kiedy przy prędkości 120 km/h skończył się gaz. Przyłączył się na benzynę i wywalilo uszkodzona etc..... Nigdy nie wyjeżdżam gazu do zera i problem już się nie pojawił nigdy
co do paliwa podczas zdarzenia: zbiornik benzyny full, zbiornik gazu ok. 3/4, więc to nie z braku paliwa. Intryguje mnie to "uszk. ukł. stabil. toru jazdy". cóż to jest i skąd się wzięło?
A brak zapłonów jest brakiem spalania, bo nie było paliwa. A nie było paliwa, bo wytrysk go nie podał. Nie podał, bo się zepsuł. Jedź do Aso niech wymieniają, błąd skasują. I będzie super.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Majku - w naszych silnikach najczesciej jest wpierw zaplon, potem spalanie mieszanki. A paliwo najczesciej podawane jest przez wtrysk. Ale to tylko taka mala moja uwaga.
ok, EPC się świeci. Ale: czy ewentualny padnięty wtryskiwacz (wymieniony 4 miesiące temu, ok. 8000km) ma coś wspólnego z uszkodzeniem układu stabilizacji toru jazdy? Bo to właśnie uszkodzenie tego układu chciałbym wiedzieć skąd się wzięło.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.