silnik 1.2 mpi + lpg po odpaleniu na benzynie słychać stuki od strony paska klinowego. po rozgrzaniu auta (albo po przejściu ręcznym na lpg) stuki przestają być słyszalne. cóż to może być?
@halif - Miałem kilka samochodów z instalacją LPG zarówno zwykła, jak i sekwencyjną i w żadnej instalacji nie było słychać stuków. Jedynie co słychać po otwarciu maski to lekkie cykanie wtryskiwaczy gazu. Z wyjątkiem tych wtryskiwaczy, tam nie ma co stukać. @ hatchet jaką Ty masz instalację, że masz możliwość ręcznie przejść na LPG. W sekwencji możesz awaryjnie odpalić na LPG, ale nie ma możliwości przejścia z Pb na LPG. Dopiero po nagrzaniu silnika komputer sterujący przełącza na LPG.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Cześć, moja R. 1.6 90KM ma przejechane 800km i dziś po podróży ok. 40 km z pod maski wydobywał się zapach palonego plastiku. Nie było widać aby gdzieś coś się paliło, tliło lub topiło. Czy ktoś z was miał podobną sytuacje? czy to normalne w nowych samochodach?
Dodatkowo zauważyłem że zaznaczony na załączniku element (co to jest ?) był bardzo gorący.
Na początku każdy silnik musi się "wygrzać". To wiąże się z wydzielaniem charakterystycznych zapachów w pierwszych tygodniach/miesiącach. Podobnie jest z zapachami w kabinie w nowym samochodzie. Nawet przez kilka miesięcy będzie odczuwalny zapach plastiku, gumy i materiałów w kabinie. Na fotce pewnie masz obudowę katalizatora z sondą lambda. Jest to element na tyle gorący - że fabrycznie ma dodatkową osłonę z blachy, a pomimo tego okolica katalizatora jest bardzo gorąca. Szkoda tylko - że już nie montują wielkiej plastikowej, czarnej pokrywy nad silnikiem. Na Twoim zdjęciu widać, jakby samochód był w serwisie. Pozdrawiam
@Roza borykam sie z tym samym problemem osłony na silnik 1.6 TDI wg opisu powinna pasować bo to silnik CAY ale czy na pewno.. to trzeba by sprawdzić tam trzeba by dokupić trzpienie mocujące.. przerobiłem ten temat z częściami Skoda cena osłony 262 zl plus wg mnie 2 trzpienie z przodu silnika wkręcane po 25 zl każdy bo 2 z tylu sa na silniku. jeśli by pasowała ta osłona to parę zl pozostaje w kieszeni tylko pozostaje zmienić znaczek
Na czwartek jest umówiony w serwisie. Zgłoszone usterki to stukanie zawieszenia z przodu i pęknięty zagłówek z tyłu. Z rozmowy telefonicznej wywnioskowałem, że pękająca zagłówki to już temat znany w skodzie, więc nie powinno być problemu. Pytałem tez o uszczelki przy drzwiach (woda w środku). Ale nie wymyslili nic innego jak obcięcie kawałka uszczelki, więc wstrzymam się jeszcze dopóki nie powtórzy się awaria
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Dzisiaj wrociłem z ww serwisu. Samochód stał u nich 5 godzin. Klapa wyregulowana, zagłówek zgłoszony do centrali. W zawieszeniu podobno wszystko było ok. Stukanie pochodziło od poluzowanej syreny alarmowej. Faktycznie stuki zniknęły, ale nie całkiem. Mam wrażenie że coś stuknęło kilka razy przy jeździe poserwisowej, chociaż serwisant tego nie słyszał. Pod domem zajrzałem pod maskę czy faktycznie syrena alarmowa mogła stukać. I tu wielkie zdziwienie. Syrena mogła styukać i co gorsza dalej będzie stykać bo jest luźna i poruszając nią juz stuka, a co dopiero na dziurach. Zadzwoniłem ponownie do serwisu. Mechanik oznajmił mi ze syrena mocowana jest na 1 śrubie i żeby nie opadała trzeba dowiercić drugą dziurę na następna śrubę. No szlag mnie trafił. Skoro wie co trzeba zrobić to dlaczego tego nie zrobił. Jutro obejrzę to przy dobrym świetle i może nawet wrzucę filmik.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Panowie i Panie szczęśliwi posiadacze rapida mam pytanie o OGRZEWANIE Dotychczasowe mije pojazdy miały jedną wspólną cechę czego nie posiada rapid a mianowicie. Po odczekaniu aż silnik się nagrzeje do tych 90stopni i właczeniu ogrzewania praktycznie po paru sekundach leciało bardzo ciepłe powietrze. Natomiast w rapidzie czas dochodzenia do sensownej temperatury to około 2-3 minuty. Czy mozecie sprawdzić to u siebie bo może u mnie jest już coś przytkane a amnochód ma dopiero 5 miesiecy 2 wniosek do admin: Czy nie mozna bardziej posegregować "odgórnie" zagadnień dotyczacych mechaniki bo przebrnięcie przez wszystkie podstrony (obcnie 13) to trochę meczace i w dłuższym czasie poszukiwania ciekawych daną osobę tematów nie bedzie możliwe? A z biegiem czasu forum mysle bedzie miało coraz wieksze zainteresowanie. Co na to iini forumowicze?
@Pier - u mnie nawiew działa od momentu włączenia zapłonu, ciepłe powietrze zaczyna lecieć po jakimś czasie (nie wiem jakim, bo nie mierzyłem), ale jeszcze przed poruszeniem się wskazówki temperatury silnika. Czyli wg wskazań silnik jest zimny, a ciepłe powietrze wieje ;)
Potwierdzam wersję @Szymona. Czasu nie podam ale po przejechaniu 1 km (tyle mam od domu do pierwszej krzyżówki i stojąc chciałem poprawić kratkę nawiewu więc sprawdzone), z kratek wieje już ciepłe powietrze. Silnik 1.2 TSI 105 KM + Climatronic do nagrzewania. Sam się zdziwiłem bo w posiadanej Fabii 1.2 HTP 64 KM po przejechaniu 3 km nadal zimnym dmuchało a właściwie zaczynały być ciepłe podmuchy.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Ja mam do pracy 1,5 km i już pod pracą mam cieplutko w samochodzie. Ciepło z kratek zaczyna lecieć po ok 500-600 m wolnej osiedlowej jazdy. Wskazówka temperatury nawet nie drgnie.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
@ dodan - masz rację. Tylko że: po pierwsze to zakład płaci mi za używanie prywatnego samochodu, więc muszę go mieć w pracy, a po drugie po pracy muszę jechać samochodem po dziecko i na zakupy. Więc choć wygląda to idiotycznie, nie mam innego wyjścia.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.