FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Wychodzą już jakieś wady?
  • strasznie to ważne szczególnie w aspekcie tego że koledze i tak odmówili naprawienia tego
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Tak, bo odmówili nie z przyczyn ze uznają to za uszkodzenie spowodowane przez użytkownika, ale z powodu tego że nie są strona. Jak importer nie jest gwarantem to kto nim jest? . I jest to bardzo ważne, bo tak jak napisali nie ma gwarancji. Jak pójdzie coś w silniku poważnego tak samo ci odpowiedzą. Oni nie dawali gwarancji Dochodź sobie roszczeń na podstawie kc i ustawy konsumenckiej.
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  •  nawet gdyby przyjęli na siebie odpowiedzialność gwarancyjna to i tak odmówili naprawy; 

    "...Ponadto na zdjęciu, które otrzymaliśmy od Partnera z Krakowa widoczny 
    jest skutek zewnętrznego, mechanicznego uszkodzenia elementu z tworzywa.
    Świadczy o tym charakter samego uszkodzenia. Tym samym, nie ma 
    odpowiedzialności gwarancyjnej producenta w przypadku tego typu 
    reklamacji."
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • dla mnie to jakaś głupota co dostałeś w tej odpowiedzi dzisiaj byłem w serwisie by wymienić siłownik tylnej klapy nie było żadnych problemów nawet wręcz przeciwnie, uszkodzenie chyba było mechaniczne a i tak mi wymieniono. Nie daj się zbyć jedź do innego serwisu.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  • witam. w moim Rapidzie 1.2 105 KM ( przebieg 900 km ) przy skręcaniu max czy to w prawo czy w lewo słychać przy kołach przednich lekki perkot tak jakby przegub szwankował. cóż to może być ?
  • @atsuki
    Tak gwarantem jest wystawca karty gwarancyjnej. W każdej karcie jest określone kto nim jest. Może być importer, może być serwis zewnętrzy, lub każde ASO – trzeba zobaczyć co tam jest napisane.
    Z tą niezgodnością faktycznie zagalopowałem się bo spojrzałem na to jako firma która sama udziela gwarancji, jest importerem i czasami dochodzi regresem swoich praw od poprzedników w łańcuchu pokarmowym.

    Natomiast (jadę z pamięci), ale odsyłam Was do ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, kodeksu cywilnego, i ustawy o prawach konsumenta, ew. aktualnego rozporządzenia UE, na podstawie którego zmieniają się nasze przepisy w grudniu.

    Stoi tam mniej więcej tak, że:
    Sprzedawca odpowiada przed kupującym jeżeli towar jest niezgodny z umową, w przypadku stwierdzenia niezgodności w terminie 6 miesięcy uznaje się że występowały one w chwili nabycia (wg nowych przepisów będzie rok)

    Udzielenie gwarancji przez gwaranta następuje przez oświadczenie gwaranta zawarte w dokumencie gwarancyjnym…Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny… W dokumencie Gwarancyjnym należy zamieścic informacje o prawach i obowiązkach stron oraz podstawowe dane do dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta oraz sposobie zgłaszania i realizacji tego procesu. PONAD TO powinno być w nim zawarte że gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

    Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytuły rękojmi niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

    Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć lub ograniczyć, jednak przy sprzedaży z udziałem konsumentów ograniczenie lub wyłączenie jest dopuszczalne tylko w przypadkach określonych w przepisach szczególnych (z tego wynika, że gwarancja może rozszerzyć uprawnienia z tytułu rękojmi i jest to działanie dobrowolne gwaranta)

    Podsumowując gwarancja może być „lepsza lub gorsza” niż rękojmia w zależności co tam sobie gwarant napisał. Natomiast rękojmia jasno określa co możemy, i jak. i my jak nabywcy decydujemy która forma dochodzenia praw dla nas korzystniejsza.

    W dokumentach tych, jest opisane czego można żądać: zwrot, wymiana, naprawa, obniżenie ceny itp. itd. oraz na co może albo na co musi się zgodzić odpowiadający z tyt. rękojmi. jeśli roszczenie będzie zasadne.

    W Twoim przypadku @amiskiew udowadniałbym że wada występowała w chwili nabycia , (w przypadku stwierdzenia niezgodności w terminie 6 miesięcy uznaje się że występowały one w chwili nabycia) bo przecież nie demolowałeś tego specjalnie bo i po co (a jeśli już to niech oni udowadniają ze popsułeś to specjalnie). Przecież każdą wadę można by „bronić” argumentem, że klient sam sobie popsuł, a nie jest to stłuczona szyba, którą było by widać przy odbiorze.
  • Dzisiaj ponownie wstawiłem samochód do serwisu. Ponownie stukające zawieszenie, ale poruszyłem też temat zagłówka. Poprosiłem o przedstawienie odmowy uwzględnienia reklamacji na piśmie celem złożenia u rzecznika praw konsumenta lub w sądzie. Serwisant poprosił o wstrzymanie się z pismem i że porozmawia z kierownikiem, czy nie można pomóc mi w inny sposób. Przy odbiorze samochodu będę wiedział czy coś pomogli.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Pewnie wspanialomyslnie ci wymienia z wielka łaską, wazne zebys ty byl do przodu
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Wszystko na piśmie nic na buzię potem nic nie udowodnisz i o reklamację trudno. Nawet naprawa musi byc potwierdzona dokumentem by nie twierdzili że sam naprawiałeś to masz.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  • Rano wstawiłem Rapida do serwisu. Standardowa jazda testowa na której pokazalem serwisantowi o które stuki zawieszenia mi chodzi. Ok 13 telefon, że niestety, ale nic nie znaleźli więc wszystkim jest ok. Po godz. 14 pojechałem po odbiór samochodu. Wsadziłem za kierownicę innego serwisanta który odziwo słyszał stuki. Po powrocie do serwisu zadzwonił do serwisanta który rano testował samochód i potem oznajmił mi że to nie stuki tylko tak brzmi praca zawieszenia. I tu już para buchnęła mi z uszu. Powiedziałem mu co myślę o wciskaniu ludziom kitu i jak nie potrafią naprawić to niech powiedzą to pójdę sobie do innego serwisu. Pan przemyślał i oznajmił, że skonsultuje do piątku z kolegą i da mi znać.zaczynają mnie wkurzać. To mój piąty samochód i nigdy zawieszenie nie pracowało tak głośno, a miałem nawet Fiata Sienę w którym działy się cuda :-) 
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • @ amiskiew nie wiem jak te Twoje stuki słychać .. u mnie miałem stuki w zawieszeniu tylko ze w fabii II tez mi wcisnęli kit ze to ten model tak ma bo inne zawieszenie nie dochodziłem tak jeździłem nie było to uciążliwe az po którymś z kolei roku pojechałem do mechanika i stwierdził ze to maglownica ma luzy i stuka po wymianie maglownicy okazało sie ze podobne stuki sa dalej ... szukałem dalej okazało sie ze od nowości nie był zamocowany pierścień taki oporowy czy stabilizujący na amortyzatorze i dość on sie zużył to przy okazji zniszczył amortyzator.. na pierwszy rzut nic nie było widac dopiero jak mechanik wziął łoma i zaczął sprawdzać luz przy zawieszeniu wyszło ze to lewy amortyzator chodzi nie wiem moze u Ciebie jest podobnie to tylko napisałem jaki ja miałem przypadek niech sprawdza amortyzatory i ich zamocowanie  w czasie montażu na linii wszystko może sie zdarzyć i każda niedoróbka 

  • @lukstar


    Jeżeli masz koła 215/45 16", to możliwe, że obcierają Ci opony o plastikowe nadkola, ja też tak mam.
  • niestety, koła mam takie jak letnie czyli 185/60/15.
  • ja bym bardziej powiedział że coś na przegubach, bo dopiero przy max skręcie w lewo lub prawo.
  • no właśnie przy maksymalnym skręcie obcierają.
  • Mnie w poniedzialek czeka wymiana paska od alternatora
    Rapid SB | 1.2 TSi, 85km | MY14 | Ambition | Beż Capucino | 15000 km | Lubelskie
  • lukstar ja też mam takie same jak ty opony i mi nic nie obciera więc proponuje podjechać nie do salonu tylko innego mechanika lub znajomego i sprawdzić na kanale samemu a potem do serwisu.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  •  U mnie już od jakiegoś czasu (6 miesięcy) wysuwa się słonecznik od strony kierowcy. Przy kilkukrotnym opuszczeniu i podniesieni, wysuwa się z trzpienia i haczy o podsufitkę. Można go z powrotem wcisnąć, ale jest to trochę irytujące. Byłem z tym przy okazji w serwisie, ale musiałbym czekać godzinę na przyjęcie, więc sobie podarowałem. Pytanie czy ktoś coś takowego miał i czy poradził sobie sam ?
  • Opisz bliżej - lub zrób fotkę. W moim R mam pękniety jeden z 2 uchwytów, ten zewnętrzny. Nowego zamiennika nie ma :) - trzeba kupic CAŁY NOWY (!) słonecznik ...Ale jak na razie - nie mam problemów z opadaniem.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  •  Fotkę może wstawię później, na razie posłużę się innym zdjęciem. Nic nie jest pęknięte po prostu daszek wysuwa się podczas podnoszenia i opuszczania z trzpienia (zaznaczony czerwonym). Co jakiś czas muszę go "ręcznie" wsunąć z powrotem, bo inaczej zrobi mi dziurę w podsufitce przy oświetleniu przednim.
    1.jpg
    1024 x 768 - 69K

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?