Witam, nie znalazłam jeszcze tutaj tematu poruszającego tylko kwestie wentylacji/ nawiewu i klimatyzacji. Otóż 3 dni temu (na złość piątek wieczór, a jak!) w moim rapidzie (1.2, 105KM) nawiew przestał działać, również kontrolka AC nie załączała się. Potem po pozostawieniu auta na 2h na parkingu znów zaczęło wszystko działać. Rano znów niedziałało i tak w koło macieju. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Bezpiecznik gdyby padł, to nic by nie funkcjonowało, prawda?... Nie mam czasu jechać aktualnie do serwisu. Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Opisana sytuacja przez Ciebie wskazuje na chwilowy brak lub wadliwe łącze do panelu sterowania klimą. Panel tego modułu jest na jednej złączce/gnieździe, ma kilkanaście cm długości. Spróbuj odłączyć i ponownie połączyć wtyczkę z gniazdem. Jak masz spray na kontakty elektryczne - to lekko można samo gniazdo (lub wtyczkę) spryskać. To jest najprostsze pierwsze rozwiązanie. Po takim zabiegu odczekaj kilka dni - czy sprawa wróci. Jak to nie pomoże - możemy szukać inaczej. Pozdrawiam
Wielkie dzieki za wskazówki! Jeszcze nie probowalismy zrobic tak jak pisze Jercen, ale albo tak sprobujemy albo pojedziemy do serwisu. Poki co odwiesilo sie i dziala znow od 2 dni, alenie przelaczam go na zero, tylko zawsze jest na 1 albo wiecej. Dam znac, jak juz bede wiedziec z doswiadczenia albo z serwisu. Pozdrawiam
Mam pytanie nt. Climatronika-czy tryb AUTO działa też bez włączonego kompresora? Chodzi mi o regulację ogrzewania w zimie, czy będzie utrzymywana zadana przeze mnie temperatura?
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Tak działa bez AC. Utrzymuje żądaną temperaturę. Wlaczasz auto a później Wylaczasz AC i zostaje samo AUTO. Climatronic sam reguluje sobie nawiew żeby utrzymać żądaną temperaturę.
Trzeba sobie uświadomić że climatronic to NIE TYLKO KLIMA CZYLI CHLODZENIE!!!!tym różni się od manualnej klimy. Climatronic reguluje KLIMAT w pojeździe.
Nawet podczas takiej lekkiej zimy, jak teraz - nie bawię się w wyłączanie AC. Od tego jest własnie elektronika, która sama reguluje całą klimatyzację. Właśnie dzięki takiemu działaniu - nie miałem i nie mam żadnych problemów z zaparowaniem szyb wewnątrz pojazdu. Klimatyzacja nie tylko utrzymuje właściwą temperaturę - ale i to, co nie widzimy. Własnie wilgotność powietrza w kabinie. A tak a propo - obserwowałem wskazania zużycia paliwa wg kompa na wolnych obrotach - i okazało się - że przy zimnym silniku (kiedy są większe opory wewnętrzne silnika) zużycie dochodzi do 1 l. Natomiast przy nagrzanym silniku, ustawieniu temp. na klimie na 22 st oraz trybie AUTO zużycie wynosi 0,6 l. To również świadczy - że ten układ jest dopracowany - i nie ma takiego dużego zużycia. Pozdrawiam
Zgadzam się w pełni z jercenem. Climatronic to KLIMAT (jakość powietrza, temperatura, wilgotność itp.) tez nie wyłączam AC. Z resztą, zdrowiej dla Ac i pasażerów.
Nie widzę przeszkód. Pasek klinowy napędza kompresor klimy, niezależnie od pory roku. Jednak to właśnie ustawienia na panelu sterowania (ręcznie czy automatycznie) doprowadzają do własciwego załączania czy odłączania klimy. W obecnym klimacie - klima prawie że nie działa. Zasadniczo dopiero przy temperaturach rządu kilkanaście stopni i więcej czujemy jej "zimny" powiew. Pozdrawiam
Czynniki w klimatyzacji nie zamarzają. Ok. -30 st. C jest tzw punkt wrzenia, gdzie może się trochę zmieniać ciśnienie w układzie, powyżej 400 jest punkt samozapłonu (dla nas nieistotne). W trakcie dużych mrozów jest ryzyko zatarcia sprężarki/kompresora, gdy smary zgęstnieją i nie smarują właściwie...
przepraszam, że się wtrącam ... kto mierzył temperaturę, przy której załącza się/wyłącza klima? Takie dane odczytujemy sami tylko z literatury. Na niej się opieramy. Jakieś małe uwagi, zwłaszcza dotyczące takich detali, są nie istotne, nam na forum nic nie pomagają. Pozdrawiam
Kierownik ASO mi takie coś powiedział (co do temperatury do dokładnie nie powiem ale +/- 4), tak samo to że jak ustawimy tylko podgrzewanie lusterek to nie będzie działać, dopiero jak włączymy podrzewanie szyby tylniej, włączy się podrzewanie lusterek,
No to nieźle naopowiadał ... Czasem tolerancja wskazań termometru jest większa niż 1 czy 2 stopnie. Stąd takie wcześniej podane wartości mieszczą się w granicach błędu pomiaru. I nie powinniśmy ich poprawiać czy zmieniać, bo to nic nie daje. Jak na razie w naszych R ogrzewanie tylnej szyby jest niezależnie załączane od ogrzewania lusterek zewnętrznych (bocznych) i odwrotnie. Można to przy dzisiejszej pogodzie łatwo samemu sprawdzić. Natomiast jest opcja - by wchodząc w nastawy kompa ustawić równoczesne włączanie ogrzewania tylnej szyby z lusterkami zewnętrznymi. Ta funkcja ma ograniczenie czasowe, sama się wyłącza. Jednak dla mnie niezależne włączanie obu funkcji ogrzewania jest rozwiązaniem korzystniejszym. Dlatego pozostawiam (sobie) nastawę fabryczną tej funkcji bez zmian. Pozdrawiam
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.